يكشنبه ۶ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۷۹ - Sep.28, 2003
الْغِيبَهُ جُهْدُ الْعَاجِزِ.
به زشتي يادكردن مردم پشت سرشان، سلاحي است براي آدم هاي ناتوان.
علي ابن ابي طالب(ع)-نهج البلاغه
امروز با حافظ
مهرورزي تو با ما شهره آفاق بود
پيش از اينت بيش ازين انديشه عشاق بود
بحث سر عشق و ذكر حلقه عشاق بود
ياد باد آن صحبت شبها كه با نوشين لبان
۱۵۰ مقاله و قطعه  ادبي در كنگره شعر دفاع مقدس بررسي مي شود
بالغ بر صد و پنجاه مقاله و قطعه ادبي براي دبيرخانه دوازدهمين كنگره شعر دفاع مقدس از سراسر كشور ارسال شده است.
اين مقالات ادبي از استانهاي مختلف كشور از جمله خراسان، ايلام، تهران، مازندران، گيلان، بوشهر، خوزستان، فارس، زنجان، آذربايجان، اصفهان، لرستان، قزوين، سمنان، كردستان، كرمانشاه و گرگان براي دبيرخانه كنگره رسيده است.
در كنگره دوازدهم شعر دفاع مقدس، در كنار برنامه هاي شعرخواني، تعدادي از مقالات منتخب و قطعات ادبي برگزيده در حضور صدها تن از هنرمندان، شاعران و نويسندگان در مراسم كنگره دوازدهم شعر دفاع مقدس قرائت مي شود.
گفتني است كنگره دوازدهم ششم و هفتم ماه جاري در تهران برگزار مي شود.

نادري، داور يا گاماتا
015908.jpg
امير نادري، فيلمساز سرشناس ايراني به عنوان داور بخش مسابقه هشتمين جشنواره فيلمهاي مستند ياگاماتا در ژاپن معرفي شد.
به گزارش ايسنا در بخش مسابقه اين جشنواره كه خاص فيلمهاي بلند مستند است، نماينده هايي از سينماي مستند ايران نيز حضور دارند. علاوه بر اين نادري فيلم آخر خود را با عنوان ماراتن در اين جشنواره به نمايش مي گذارد.
در بخش ويديويي جشنواره، با عنوان جريان هاي جديد كه ويژه مستندهاي توليد كشورهاي آسيايي است، سه فيلم ايراني انتخاب شده اند. پير حرا ساخته مهوش شيخ الاسلامي، كشتي نوح ساخته سودابه باباگپ و تصنيف زندگي ساخته پناه برخدا رضايي آثاري هستند كه در اين بخش به نمايش درمي آيند.
اين بخش به صورت رقابتي تحت بررسي يك هيات داوري دونفره قرار خواهد گرفت.
جشنواره ياگاماتا معتبرترين جشنواره ويژه سينماي مستند در آسيا است كه هر دو سال يكبار برگزار مي شود. اين دوره جشنواره از تاريخ ۱۸ تا ۲۴ مهر برپاست.

گزارش فروش تئاتر
با اجراي نمايش شب هزار و يكم، كار بهرام بيضايي گيشه تئاتر شهر پس از مدتها شاهد صف هاي طولاني علاقه مندان است.
به گزارش ايسنا، جمع كثيري از دوستداران و دانشجويان علاقه مند به آثار بيضايي هر روز جلوي گيشه تئاتر شهر صف مي كشند تا پس از ۶ سال شاهد اجراي نمايش ديگري از وي باشند. شب هزار و يكم كه در تالار چهارسو اجرا مي شود پس از ۹ اجرا ۱۴۱۱ تماشاگر را به اين تالار كشانيد و ۳ ميليون و ۶۴۵ هزار تومان فروش و جايگاه نخستين جدول را از آن خود كرد. داستان خرس هاي پاندا، كار تينوش نظم جو كه تاكنون ۲۲ اجراي خود را در تالار قشقايي پشت سر گذاشته است با ۲۷۴۲ تماشاگر و ۲ ميليون و ۷۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در جايگاه دوم جدول قرار گرفت.
و اما سومين جايگاه جدول به نمايش مضحكه شبيه قتل، كار حسين كياني تعلق دارد كه پس از ۲۱ اجرا در تالار سايه موفق به جذب ۱۹۶۲ تماشاگر شده و فروشي برابر با ۱ ميليون و ۶۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان داشته است.

همايش «معماري و شهر» برگزار مي شود
همايش چهارروزه جامعه مهندسان معمار ايران باعنوان «معماري و شهر» از هفتم تا دهم مهرماه با شركت متخصصين معمار و شهرساز ايراني و فرانسوي در خانه هنرمندان ايران برگزار مي شود.
در طول برگزاري اين همايش برنامه هاي مختلفي ازجمله نمايش فيلم كوتاه، نمايشگاه و فروش كتب خارجي معماري و شهرسازي، نمايشگاه سه معمار ارمني، نمايشگاه عكس معماري: تجربه تونس، نمايش فيلم «باوهاوس»، معرفي معمار و شهرساز فرانسوي به همراه برنامه هاي جنبي ديگر به اجرا درمي آيند.

كنسرت موسيقي در تالار وحدت
حسين پرنيا آهنگساز و سرپرست گروه موسيقي همايون به همراه آواز رضا رضايي پايور و هوروش خليلي در ساعات ۲۱ روزهاي ۹ و ۱۰ مهر در تالار وحدت اجراي برنامه دارند.
اين گروه را نوازندگاني چون شهرام اعتمادي (تار)، داود ورزيده (ني)، مهدي رضايي (دف)، حميد طاهري (كمانچه)، خدايي نيا (قيچك آلتو)، سامان پارسا (عود)، حسين والي (رباب)، سهيل سان احمدي (بم تار)، نسيم زبردست (سنتورباس)، صابر كاكاوند (تمبك) و مژگان كاكاوند حضور دارند.

مرور آثار مايكل مور
آثار سينمايي و مستند مايكل مور، مستندساز آمريكايي، در قالب «هفته فيلم تلويزيون» در سينما فلسطين مرور مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، در اين هفته فيلم كه از ديروز آغاز شد و تا روز ۱۱ مهر ادامه مي يابد، طي ۶ نوبت بيش از ۸۰ فيلم در قالب بخش هاي مختلف به نمايش در مي آيد.
در بخش مرور آثار مايكل مور، فيلم هاي سينمايي و مستند «بولينگ براي كلمباين»، «سوسيس كانادايي»، «من و راجر» و «بي همتاي بزرگ» بر پرده مي روند.
هفته فيلم تلويزيون در حاشيه برگزاري چهارمين جشنواره سيما برپا مي شود و هدف برگزاركنندگان آن آشناسازي كارشناسان، سينماگران و ساير علاقمندان به آثار مستند تلويزيوني و سينمايي شاخص است كه برخي از آنها از تلويزيون پخش شده اند يا تهيه كنندگي آن را تلويزيون ايران يا ديگر كشورها بر عهده داشته است.

شب شعر گلستان سعدي برگزار مي شود
شب شعر گلستان سعدي امروز يكشنبه ششم مهرماه سال جاري در فرهنگسراي دانشجو برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين شب شعر با حضور شاعران و علاقه مندان، از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

ذوالفنون و سراج در بزرگداشت مولانا
جلال ذوالفنون و حسام الدين سراج در مراسمي كه قرار است همزمان با تولد مولانا و امام حسين(ع) در سالن ميلاد برگزار شود، به اجراي برنامه بپردازند.
به گزارش خبرنگار همشهري اين مراسم از نينوا تا نواي ني نام دارد و علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با تلفن هاي ۲۰۰۰۶۰۰ و ۶۴۶۴۰۵۳ تماس حاصل كنند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
آشنا
سالها بود كه همديگر را مي شناختيم وبه هم عادت كرده بوديم. او بيشتر اوقات به من نگاه مي كرد و افسوس مي خورد. من هم با تعجب پيرشدن تدريجي او را مي ديدم. بعد از مرگش هم چندان ناراحت نشدم چون تا چند روز همه به من نگاه مي كردند. اما وقتي مرا از روي ديوار برداشتند و درون صندوقچه قديمي گذاشتند فهميدم كه اعتبار عكس ها هم به زنده بودن آدم هاست.
حسين قرآني نوشاد

روزنگار
سينما ركس
در چنين روزي در سال ۱۳۵۷ خانواده هاي داغديده قربانيان فاجعه سينما ركس آبادان، به اتفاق مردم خشمگين به مناسبت چهلمين روز حادثه بر مزار آنان گرد آمدند. اين تجمع در فضاي انقلابي كشور، به تظاهراتي وسيع عليه رژيم شاه تبديل شد.
چهل روز پيش از آن، سينما ركس آبادان در حالي دچار حريق شده بود كه حدود ۴۰۰ تماشاچي در آن به تماشاي فيلم گوزنها، ساخته جنجالي مسعود كيميايي نشسته بودند. بعدا مشخص شد كه آتش سوزي عمدي بوده است. از آنجا كه درهاي خروجي سالن بسته شده بود، حاضران راه گريز نيافتند و تقريبا همگي كشته شدند. در فضاي ملتهب آن روزها كه هر روز سينما يا ميكده اي آتش زده مي شد يا به رستوران و كاباره اي حمله صورت
مي گرفت، كمترين اتهام ساواك و شهرباني در ذهن مردم اين بود كه درهاي سينما ركس را پس از آتش سوزي به عمد بسته اند تا انقلابيون را كه معمولا مسئول اين قبيل حملات معرفي
مي شدند، بدنام كنند. بسياري از مردم عقيده داشتند كه اصل آتش سوزي هم كار ساواك بوده است.
پس از پيروزي انقلاب و تشكيل جمهوري اسلامي، شخصي به اتهام به آتش كشيدن سينما ركس محاكمه و مجازات شد. وي ادعا مي كرد انگيزه مبارزاتي داشته است. اما راز بسته بودن درهاي خروجي سينما هرگز گشوده نشد. پس از حادثه آتش سوزي ظاهرا رئيس شهرباني آبادان ناپديد شده بود و ناپديد شدن او ظن عمدي بودن بستن درها را تقويت مي كرد. حادثه سينما ركس، به سقوط دولت آموزگار كمك كرد. مطبوعات و صاحبنظران غربي، همان وقت سقوط دولت آموزگار را نشانه غير قابل مهار بودن انقلاب و قطعي بودن سقوط رژيم شاه دانستند.
توطئه نبود
015910.jpg

۲۸ سپتامبر سال ۱۹۶۴ گزارش كمسيون تحقيق پرزيدنت جانسون در مورد ترور كندي، رئيس جمهور پيشين منتشر شد. اين گزارش وجود توطئه براي قتل كندي را منتفي اعلام كرد ولي سرويس هاي امنيتي را به دليل قصور در تأمين امنيت او مقصر شناخت.
جان كندي روز ۲۲ نوامبر سال۱۹۶۳ در شهر دالاس تگزاس، هنگامي كه سوار بر يك اتومبيل روباز از ميان جمعيت عبور مي كرد، به ضرب گلوله كشته شده بود.
گزارش كمسيون تحقيق كه رياست آن را قاضي ارل وارن به عهده داشت بر ۳۰۰ هزار صفحه تحقيق استوار بود و نتيجه گيري مي كرد لي هاروي اسوالد ۲۴ ساله به تنهايي مسئول ترور جان كندي است و همدستي نداشته است. پيش از آن گفته مي شد كه همدست اسوالد از روي يك پل عابر پياده از روبروي خودروي حامل رئيس جمهور، به سوي او تيراندازي كرده است. گزارش مذكور اضافه مي كرد جك روبي ۵۴ ساله كه دو روز پس از ترور كندي، اسوالد را در يك مركز پليس به ضرب گلوله از پا در آورد نيز با انگيزه شخصي به اين كار دست زده است. انتشار گزارش كمسيون ويژه جانسون، پرونده تحقيقات رسمي در مورد قتل كندي را بست اما افكارعمومي و رسانه ها را قانع نكرد. انگيزه اسوالد، پشت پرده ماجراي قتل او توسط روبي و نشانه هايي كه از احتمال دست داشتن شخص ديگري در ترور كندي حكايت داشت براي هميشه رازآلود باقي ماند و دستمايه گزارش هاي مطبوعاتي، كتاب ها و فيلم هاي سينمايي قرار گرفت.
نخستين مدرك پزشكي براي زنان
اليزابت اندرسون نخستين زن انگليسي است كه مدرك رسمي پزشكي دريافت كرد. او كه پس از رد تقاضايش براي ورود به مدارس پزشكي به صورت شخصي به تحصيل پرداخته بود، در چنين روزي در سال ۱۸۶۵ در آزمون شفاهي براي مامايي و آسيب شناسي شركت كرد و موفق به دريافت اجازه كار به عنوان پزشك و جراح شد. او چند سال بعد در يك بيمارستان معروف لندن موسسه اي براي آموزش پزشكي به زنان داير كرد. خدمات او باعث شد كه از سال ۱۹۱۸ اين بيمارستان به نام او نامگذاري شود.
rooznegar@hamshahri.org

سلامتي
براي بچه ها
بچه ها در دوران رشد دچار ترديدهايي مي شوند كه اگر از آنها رهايي نيابند ممكن است در سلامت روان آنها تاثير بد بگذارد. براي پشت سرگذاشتن اين ترديدها، لازم است به بچه ها كمك كنيم. توصيه مي شود به آنها تفكر مثبت را بياموزيد. مثلا به آنها بياموزيد وقتي كاري را درست انجام مي دهند از آن لذت ببرند. به آن ها ياد بدهيد به جاي فكركردن درمورد كارهايي كه نمي توانند انجام دهند، به كارهايي فكر كنند كه توانايي انجام دادنش را دارند. به آن ها بياموزيد وقتي در كارشان موفق مي شوند، مثلا در فوتبال مدرسه خوب بازي مي كنند يا مي برند، نمره خوبي مي گيرند يا چيزي را كه در آموختنش مشكل داشته اند مي آموزند، خودشان موفقيت خودشان را جشن بگيرند. ما بزرگترها هم بدنيست ياد بگيريم گاهي لازم است به خودمان تبريك بگوييم يا براي خودمان هديه بخريم.

گشتي در دنياي خبرها
اقدام تلافي جويانه
ويرجينيا: كارفرماي يك پروژه ساختماني براي جلوگيري از اتلاف وقت كارگران يك توالت سيار در كنار پروژه براي آنها تاسيس كرد. اما هر روز رهگذران از اين توالت استفاده مي كردند كه اين موضوع باعث خشمگين شدن كارگران شده بود.
سرانجام هنگامي كه يك پيرمرد ۶۸ ساله براي استفاده از توالت وارد اين مكان شد، كارگران بلافاصله پشت در توالت را مملو از خاك و سيمان كردند تا پيرمرد نتواند از داخل آن خارج شود. اين اقدام تنبيهي باعث زنداني شدن پيرمرد در توالت به مدت ۲۵ دقيقه شد. در پي اين حادثه پيرمرد به دادگاه شكايت كرده و خواهان ۱۰۰ هزار دلار غرامت شده است.
موش سوخاري
بالتيمور: مردي كه سه تكه مرغ سوخاري خريداري كرده بود، درون جعبه غذايش يك موش سوخاري شده پيدا كرد. هنگامي كه وي قصد صرف سومين تكه مرغ سوخاري را داشت ناگهان متوجه شد كه به جاي مرغ سوخاري يك تكه موش سوخاري شده را گاز زده است. او از رستوران مرغ سوخاري به دادگاه شكايت كرده است. پيش از اين، همين رستوران دو بار به علت تخلف از موازين بهداشتي به طور موقت تعطيل شده بود
.دعا براي كاركنان بخش اقتصاد
لندن: گروهي از كشيش هاي كشور انگليس معتقدند مردم بايد براي كاركنان بخش اقتصاد نيز در كليسا دعا بخوانند.
يكشنبه ها در كليسا، در حين دعاخواندن براي معلمان و پرستاران آرزوي سلامت و موفقيت مي كنند. اين كشيش ها مي گويند، كاركنان بخش اقتصاد جامعه نيز مانند معلمان و پرستاران در زندگي شهروندان نقش دارند و نبايد از دعاكردن برايشان غافل شد. به همين دليل آنها مشغول آماده كردن دعايي كوتاه براي اين قشر از جامعه هستند.
ولخرجي آرنولد
لس آنجلس: آرنولد چهره سرشناس سينماي جهان براي دستيابي به پست فرمانداري كاليفرنيا بيش از ۴/۱۳ ميليون دلار صرف تبليغات كرده است.
وي ۵/۶ ميليون دلار از اين مبلغ را از دارايي هاي شخصي خود هزينه كرده و مابقي را افراد فعال در بخش تكنولوژي مدرن، معاملات املاك و هنر تامين كرده اند.
بيش از يك سوم مبلغ فوق صرف تبليغات تلويزيوني شده است.
خودكشي با كمك مادر
پاريس:  سه سال قبل يك جوان ۲۲ ساله در فرانسه در يك سانحه رانندگي به شدت مجروح شد. شدت اين حادثه به حدي بود كه اين جوان، نابينا، لال و فلج گرديد. به همين دليل او نامه اي براي ژاك شيراك رئيس جمهور فرانسه نوشت و از او خواست با ايجاد تبصره اي در قانون، اجازه دهد پزشكان او را از بين ببرند تا بيش از اين زجر نكشد.
به هر حال با اين درخواست مخالفت شد اما ديروز مادر اين جوان مقدار زيادي داروي مسكن به داخل سرم پسرش تزريق كرد كه به همين دليل وي در بيمارستان جان باخت. قرار است طي چند روز آينده مادر اين جوان در دادگاه محاكمه شود.
در پي اين حادثه، نخست وزير فرانسه گفت: جان انسان، متعلق به سياستمداران نيست و به همين دليل آنها نمي توانند مجوز قتل صادر كنند.
آزاردادن شعبده باز
لندن: ديويد بلين، شعبده باز آمريكايي روز ۱۴ شهريور ماه تصميم گرفت به مدت ۴۴ روز در داخل يك صندوق شيشه روي رودخانه تايمز شهر لندن معلق بماند و در اين مدت غذا نخورد. تنها تغذيه او مايعاتي است كه از طريق لوله هاي پلاستيكي به صندوق وي انتقال داده مي شود. حامي مالي بلين در اين اقدام ماجراجويانه شبكه تلويزيوني اسكاي است كه با پرداخت مبلغ هنگفت به وي امتياز پخش مستقيم تلاش اين شعبده باز را خريداري كرده است.
اما ديروز پليس لندن اعلام كرد، هجوم شهروندان به كنار رودخانه، مشكلات متعدد امنيتي براي پليس ايجاد كرده و به همين دليل شبكه اسكاي بايد هزينه هاي تحميل شده به اين نيرو را پرداخت كند.
طي چند روز اخير چندين نفر تلاش كردند لوله هاي انتقال آب به صندوق شيشه اي را قطع كنند. همچنين در موارد ديگر مردم به سوي اين صندوق تخم مرغ پرتاب كردند و يا براي زجردادن بلين مقابل وي ساندويچ خوردند.
رقابتهاي جام جهاني يوگا
لس آنجلس: براي اولين بار رقابتهاي جام جهاني يوگا در كشور آمريكا برگزار شد. در اين رقابت ۴ روزه كه از پنج شنبه گذشته آغاز شده، ۷۰ نفر از سراسر جهان حضور دارند. هدف از برگزاري اين مسابقه، متقاعدساختن كميته بين المللي المپيك براي گنجاندن اين رشته ورزشي در رقابتهاي المپيك است. از مدتها قبل رقابتهاي جام جهاني يوگا در كشورهايي چون هند، ايتاليا، ژاپن، اروگوئه، برزيل و آرژانتين برگزار مي شد اما آمريكا تاكنون ميزباني چنين رقابتي را تجربه نكرده بود.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۱ و ۵۵ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۱۸ و ۱۳ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۳۲ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۵ و۵۷ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه دريابيگي: نمايشگاه نقاشي روي موزائيك وفا ورزگاه / ۱۱ تا ۱۶ مهر / شهرك قدس، فاز سوم، خيابان دوم، پلاك ۱۱۶۵ / تلفن: ۸۰۸۳۳۲۷
* گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي هاي مريم شيرينلو / تا ۱۰ مهر / خيابان دروس، شهيد كماسايي، پلاك ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
* نگارخانه نقش جهان: نمايشگاه نقاشي پري رشيدي (نوروزي) و فروغ رشيدي (پديدار) / تا هشتم مهر / زعفرانيه، نبش چهارراه پرزين بغدادي، تماشاگه زمان / تلفن: ۲۴۱۸۴۹۰
* نگارخانه نياوران: نمايشگاه نقاشي رضا درخشاني / تا نهم مهر / انتهاي پاسداران، مقابل پارك نياوران، فرهنگسراي نياوران / تلفن: ۲-۲۲۸۷۰۸۱
* نگارخانه شاهد: نمايشگاه نقاشي مجيد ظريف و مزدك كيائيان / تا ۱۲ مهر / خيابان جمهوري اسلامي، بابي ساندز، شماره ۳۴ / تلفن: ۶۷۲۶۸۲۲
* گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي احمد نصراللهي / از پنجم مهر به مدت يك هفته / خيابان خالد اسلامبولي، كوي چهارم، شماره ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵
* گالري ضرابي: نمايشگاه نقاشي و صنايع دستي مدينه خديوي نژاد / از ۱۰ تا ۱۵ مهر / خيابان شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ۳، كوچه كاميار، پلاك ۱۹ / تلفن: ۲۲۲۶۲۱۳
* نگارخانه برگ: نمايشگاه نقاشي هاي شيرين اتحاديه، عباس جليلي ميلاني و آثار عكاسي ولاديمير اوهر هنرمند اهل چك / تا دهم مهر / خيابان ولي عصر، بالاتر از ونك، دامن افشار، پلاك ۱۲ / تلفن: ۸۷۸۵۳۲۴

صفحه آخر
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
شناسنامه
داستانك
روزنگار
سلامتي
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |