يكشنبه ۲۵خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۷ - jun .15, 2003
محور گفت وگوهاي سعودالفيصل با خاتمي:
همكاري هاي امنيتي تهران و رياض گسترش مي يابد
018725.jpg
گروه سياسي: «سعود الفيصل» وزير خارجه عربستان بعدازظهر ديروز با حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهوري ديدار و پيام ملك فهد پادشاه كشورش را تقديم وي كرد.
رئيس جمهوري در اين ديدار ضرورت استقرار امنيت و صلح در منطقه براي پيشرفت و توسعه كشورهاي منطقه را خاطرنشان ساخت و بر همكاري و هماهنگي اين كشورها براي تأمين امنيت خود تأكيد كرد.
خاتمي مبارزه با تروريسم و جلوگيري از دادن بهانه به دست برخي قدرت ها را از اولويت هاي اصلي كشورهاي اسلامي دانست و با تقبيح اعمال تروريستي نظير آنچه در عربستان رخ داد، تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه با اين پديده را تبيين كرد.
رئيس جمهوري همچنين با اشاره به تداوم سياست سركوب و ترور دولتي در سرزمين هاي اشغالي بر احقاق حقوق حقه همه فلسطينيان براي ايجاد صلح پايدار، تأكيد كرد و عملكرد خشونت آميز رژيم صهيونيستي را مانع تحقق طرح ها و ايده هاي مربوط به صلح واقعي دانست.
خاتمي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران خواهان استقرار صلح در منطقه است، آمادگي دولت و ملت ايران براي حفاظت از استقلال، مصالح ملي و تماميت ارضي خود را اعلام كرد.
سعود الفيصل وزير خارجه عربستان نيز در اين ديدار بر همكاري هاي امنيتي تهران - رياض در مقابله با پديده تروريسم تأكيد كرد و امنيت دو كشور را به هم پيوسته و به نفع منطقه دانست.
در اين ديدار كه كمال خرازي، وزير خارجه نيز حضور داشت، وزير خارجه عربستان همكاري تهران - رياض را به نفع اسلام و امت اسلامي ارزيابي و ديدگاه هاي كشورش درباره آخرين تحولات منطقه را تشريح كرد. مشروح مذاكرات وزيران خارجه ايران و عربستان را در صفحه ۲ بخوانيد.

فردا در وين و لوكزامبورگ منتشر مي شود
گزارشهاي سازمان ملل و اتحاديه اروپا درباره برنامه هسته اي ايران
* در گزارش اروپايي ها حق ايران براي پيگيري برنامه هاي هسته اي صلح آميز به رسميت شناخته شده است
* دبير شوراي عالي امنيت ملي: ايران برنامه هسته اي صلح آميز خود را متوقف نخواهد كرد

در حالي كه فشارهاي آمريكا به ايران در چارچوب اظهارات مداخله جويانه يا درخواست از ديگر كشورها براي تجديدنظر در روابط با ايران، شدت گرفته است، خبرگزاري رويتر جمعه شب به نقل از ديپلمات هاي اتحاديه اروپا گزارش داد، اتحاديه اروپا روز دوشنبه (فردا) از ايران خواهد خواست نظارت جدي تر بر برنامه هاي هسته اي خود را «فوري و بدون قيد و شرط» بپذيرد. اتحاديه اروپا همچنين پايبندي به اين بازرسي ها را شرط انعقاد قرارداد تجاري با ايران اعلام خواهد كرد.
به نوشته رويتر، در پيش نويس بيانيه اي كه قرار است در نشست روز دوشنبه وزراي خارجه اروپا در لوگزامبورگ مورد تأكيد و تاييد قرار گيرد آمده است، اگر چه ايران حق توسعه توان هسته اي براي اهداف غيرنظامي را دارد، اما ماهيت برخي جنبه هاي برنامه هسته اي ايران موجب نگراني هايي شده است.
اتحاديه اروپا، اتهامات آمريكا مبني بر وجود يك برنامه مخفي تسليحاتي در ايران را تأييد نكرده اما يك ديپلمات بلندپايه اتحاديه اروپا به رويتر گفته است: «موضوعي نگران كننده در جريان است.»
در پيش نويس بيانيه اتحاديه اروپا آمده است، پيشرفت در زمينه موضوع توان هسته اي ايران با توافقنامه تجاري با اين كشور مرتبط و جدايي ناپذير است.
رويتر در ادامه گزارش خود نوشته است، اقليتي از كشورهاي اتحاديه اروپا خواستار آن هستند كه تهران تهديد به قطع مذاكرات تجاري در صورت عدم پذيرش پروتكل الحاقي پيمان منع تكثير سلاح هاي هسته اي شود. اما اكثر وزراي خارجه كشورهاي اروپايي تأكيد دارند كه راه مذاكره با ايران بسته نشود و علي رغم فشار بخشي از دولت آمريكا براي منزوي كردن ايران، از روند اصلاحات در اين كشور حمايت شود.
فردا علاوه بر سياست هاي اتحاديه اروپا، گزارش محمد البرادعي رئيس آژانس بين المللي انرژي اتمي (وابسته به سازمان ملل) نيز رسما در وين منتشر مي شود. بخش هايي از اين گزارش هفته گذشته در مطبوعات آمريكا چاپ شد. در همين حال، رومانو پرودي رئيس كميسيون اتحاديه اروپا روز جمعه از اتحاديه اروپا خواست به گفت وگو با ايران ادامه دهد. پرودي جمعه شب در يك سخنراني در بنياد «تونيو بلو» در شهر «آلسونو» در جنوب ايتاليا گفت: «در مورد ايران ما بايد به عنوان بخشي از يك استراتژي جديد منطقه اي، به گفت وگوي حياتي خود ادامه بدهيم. اروپا بايد مسئوليتهايش را بپذيرد و خود را طوري مجهز سازد كه قادر باشد نقش اصلي خود را ايفا كند.» وي خواستار گفت وگو براي اجتناب از درگيري بين تمدن ها شد.
پرودي در اين سخنراني كه در مطبوعات بروكسل چاپ شد، گفت: «گفت وگو امروزه صحيح ترين راه براي درك تمدن هاي ديگر و بيان صادقانه و مسئولانه هويتمان است. در هر حال، امروزه ما همه زير يك سقف بسر مي بريم.» وي در سخنراني خود از عدم گنجاندن مذهب در قانون اساسي جديد اروپا انتقاد كرد.
وي گفت: «من معتقدم كه مذهب يكي از ارزش هاي اساسي اروپا است و تاريخ اروپا و تاريخ مسيحيت با هم مرتبط اند و بنابراين پيش نويس قانون اروپايي را كاملا ناكافي مي بينم. ناديده گرفتن ۱۵۰۰ سال تمدن موجب بروز خلاء در هويت ما به عنوان اروپايي مي شود.»

امروز تشكيل مي شود
جلسه غيرعلني مجلس درباره ناآرامي هاي تهران
* در چهارمين شب ناآرامي هاي تهران، گروههاي لباس شخصي به خوابگاه  دانشگاه علامه حمله كردند
* باشكايت نيروي انتظامي از نيروهاي خودسر حكم بازداشت تعدادي از آنان صادر شد
مجلس براي بررسي ناآرامي هاي اخير در خوابگاههاي دانشجويي و خيابان هاي اطراف، امروز جلسه غيرعلني تشكيل مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس اين جلسه با حضور وزيران كشور و اطلاعات برگزار مي شود.
018730.jpg

اين در حالي است كه كوي دانشگاه تهران و برخي خيابان هاي اطراف آن جمعه شب و بامداد شنبه براي چهارمين شب متوالي شاهد بروز ناآرامي هاي پراكنده بود و زدوخورد گروههاي لباس شخصي با دانشجويان و كساني كه در خيابان هاي اميرآباد و جلال آل احمد اجتماع كرده بودند، شماري زخمي به جا گذاشت.
گزارش ايرنا درباره اين ناآرامي ها حاكيست: سنگ پراني طرفين سبب شد نيروي انتظامي براي پايان دادن به تجمع ها و درگيري ها از تجهيزات ضد شورش استفاده كند.
نيروي انتظامي پس از تجمع ها و درگيري هاي چند شب اخير، از بعدازظهر روز جمعه در محوطه كوي دانشگاه مستقر شده بود. تصميم استقرار نيروي انتظامي در كوي دانشگاه، در جلسه اي با حضور نمايندگان وزارت علوم، وزارت كشور، دانشگاه تهران، استانداري تهران و نيروي انتظامي اتخاذ شد.
علاوه بركوي دانشگاه تهران، خيابان هاي اطراف كوي نيز جمعه شب و بامداد شنبه، لحظات متشنجي را پشت سر گذاشتند.
راه بندان هاي سنگين در برخي خيابان ها، ايستگاه هاي بازرسي و حضور موتورسواراني كه به طور جمعي در خيابان ها در حركت بودند، فضاي خيابان ها را از شب هاي عادي متمايز كرده بود. نيروي انتظامي براي كنترل اوضاع، برخي از خيابان هاي اطراف كوي دانشگاه تهران را مسدود كرد.
خوابگاه هاي كوي دانشگاه تهران و شهيد چمران در خيابان كارگر شمالي و خوابگاه طرشت در خيابان جلال آل احمد و نيز بلوار آزادگان در بزرگراه كردستان، از جمله كانون هاي اين درگيري بود.
به دنبال استقرار نيروي انتظامي در كوي دانشگاه تهران و جلوگيري از ورود غير ساكنان به اين مجتمع خوابگاهي، دانشجويان تعدادي از افراد لباس شخصي را كه وارد كوي دانشگاه شده بودند، دستگير كردند.
چند نفر از اين افراد پس از شناسايي آزاد شدند و تعدادي نيز براي تشخيص هويت در يكي از ساختمان هاي كوي نگهداري شدند.
براساس گزارش ديگري، معاونت دانشجويي و فرهنگي دانشگاه تهران با نصب يك اطلاعيه در محوطه كوي دانشگاه، از دانشجويان خواست براي حفظ امنيت كوي با نيروي انتظامي همكاري كنند و شرايط مساعدي را براي برگزار شدن امتحانات پايان ترم، فراهم آورند.
در درگيري هاي جمعه شب و بامداد شنبه، تعدادي از افراد مجروح و شماري بازداشت شدند كه از آمار مجروحان و بازداشت شدگان اطلاعي در دست نيست و شيشه تعدادي از خودروها و ساختمان هاي خوابگاهي در اين تنش ها شكست.
نيروي انتظامي در برخي از مكان هاي درگيري براي متفرق كردن تجمع كنندگان از گاز اشك آور استفاده كرد.
تهاجم لباس شخصي ها
به خوابگاهها
ورود شماري از اعضاي وابسته به گروههاي لباس شخصي به خوابگاه شهيد همت دانشگاه علامه طباطبايي واقع در ابتداي كوي نصر منجر به بروز درگيري ميان آنان و دانشجويان شد كه بر اثر اين واقعه گروهي از دانشجويان زخمي شدند كه حال چند تن از آنان وخيم گزارش شده است.
خبرگزاري كار ايران (ايلنا) با ارسال اين گزارش از محل درگيري ياد شده تصريح كرده است: جمعه شب گروههاي لباس شخصي با حمله به داخل اتاق هاي خوابگاه و شكستن درهاي اتاق هايي كه دانشجويان در آن مخفي شده بودند، به ضرب و شتم شديد دانشجويان پرداختند كه در اين حادثه تعدادي از دانشجويان از طبقه بالاي خوابگاه به پايين پرتاب شدند و تعدادي نيز مورد اصابت چاقو قرار گرفتندو برخي مجروحان به بيمارستان شريعتي منتقل شدند. تعرض لباس شخصي ها به خوابگاه شهيد همت در پي حمايت دانشجويان ساكن اين خوابگاه از دانشجويان كوي دانشگاه انجام شد.
هشدار بسيج دانشجويي به انصار
بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران، در اطلاعيه شماره ۲ خود كه پيرامون وقايع اخير كوي دانشگاه تهران نوشته شده است، به «گروههاي موسوم به انصار و مدعي حزب الله» هشدار داد.
به گزارش ايرنا در اين اطلاعيه آمده است: به تمام افراد و گروههاي موسوم به «انصار» و مدعي «حزب الله» هشدار مي دهيم از اقدامات خودسرانه و جاهلانه اكيدا پرهيز كرده، چرا كه اسلام عزيز بيشترين صدمات را از ناحيه جاهلان مقدس نما متحمل شده است.
بسيج دانشجويي در اطلاعيه خود همچنين تأكيد كرده است كه برقراري نظم و امنيت درون دانشگاه و خوابگاه دانشجويي تنها بر عهده مديريت دانشگاه و انتظامات كوي است.
بسيج دانشجويي همچنين از دانشجويان و تشكلهاي دانشجويي خواسته است كه مطالبات خود را از راههاي قانوني پي گيري كنند و اجازه سوءاستفاده به افراد سودجو و فرصت طلب ندهند.
اطلاعيه نيروي انتظامي
018740.jpg

دفتر فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ديروز با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد:  بر هم زدن آرامش مردم به هيچ بهانه و از هيچ كس پذيرفته نيست.
به گزارش ايرنا اين اطلاعيه افزوده است: در همين راستا نيروي انتظامي پس از شناسايي و جمع آوري اطلاعات لازم درباره آشوبگران و همچنين عوامل خودسري كه برغم تأكيد صريح مسئولان نظام مبني بر عدم دخالت هاي غيرقانوني
عليه آنان و از جمله «سعيد عسگر»، به دادستاني محترم عمومي و انقلاب تهران شكايت كرده و خوشبختانه آن مرجع محترم نيز به سرعت دستور جلب و بازداشت وي و همدستانش را صادر كرده است. نيروي انتظامي در اطلاعيه خود آورده است: همانگونه كه ملت شريف ايران مستحضر است در چند شب گذشته عده اي از عناصر نظم شكن با سوءاستفاده از يك اعتراض دانشجويي و با تحريك عوامل و رسانه هاي بيگانه به مزاحمت نواميس و تخريب اموال مردم پرداخته اند. اطلاعيه افزوده است: نيروي انتظامي كه بنابر وظيفه قانوني خود برخورد با هرگونه آشوب و تأمين امنيت و آسايش عمومي را بر خود لازم مي داند، تلاش كرده است تا با متانت، تدبير و همكاري دانشجويان عزيز و نهادهاي مسئول از قانون شكني اين عناصر فريب خورده جلوگيري نمايد.
شوراي تأمين استان تكذيب كرد
در پي درج خبر استقرار نيروي انتظامي در كوي دانشگاه تهران روابط عمومي استانداري تهران با ارسال نمابري به همشهري اين خبر را تكذيب كرد. خبر ياد شده را ايسنا براساس «اطلاعات دريافتي» مخابره كرده بود.
معين: نيروهاي غير مسلح در كوي
مصطفي معين وزير علوم ديروز درباره ورود نيروهاي انتظامي به خوابگاههاي دانشجويي گفت: نيروهاي مسلح اكنون نيز وارد دانشگاه و خوابگاه ها نمي شوند اما براي كمك به مديريت انتظامات در خوابگاه هاي دانشجويي با هماهنگي مديريت دانشگاه و شوراي عالي امنيت ملي به داخل خوابگاه ها آمدند كه اين كار بدون حمل اسلحه و با اجازه صورت گرفته است.

دبيرشورايعالي امنيت ملي:
ايران برنامه هسته اي صلح آميز خود را متوقف نمي كند
018700.jpg
گروه سياسي: دبير شورايعالي  امنيت  ملي  ديروز در ديدار مشاور ويژه  نخست  وزير ژاپن  با وي  گفت : در استراتژي  دفاعي  - امنيتي  ايران ، سلاحهاي  كشتار جمعي هيچ  جايي  ندارد.
به گزارش ايرنا، دكتر حسن  روحاني  تأكيد كرد: جمهوري  اسلامي ايران  براي  جلب  اعتماد جهاني درباره  صلح  آميز بودن  فعاليت  هسته اي   ايران  وعدم  تلاش  براي  دستيابي  به سلاحهاي  كشتار جمعي ، هيچ  محدوديت  و مشكلي  ندارد. ضمن   اينكه  عدم  دسترسي   ايران  به  تكنولوژي  صلح  آميز هسته اي  و شيميايي  را نخواهيم  پذيرفت .
وي ، درباره  ضرورت  مبارزه  با تروريسم  از تمامي  كشورهاي  جهان  خواست  كه براي  مبارزه  بدون  تبعيض  با انواع  تروريسم  اهتمام  ورزند.
روحاني با تشريح  تفاوت  گروه هاي  تروريستي  با گروه هايي  كه  براي  رفع  تجاوز از خاك  خود مبارزه  مي كنند، اظهار داشت : همه  كشورها و گروه هايي  كه  در جنگ  جهاني  دوم  براي  دفع  تجاوز و اشغالگري  نازيسم  مبارزه  كردند، كاري  مشروع  و مورد قبول  جامعه  جهاني  انجام  دادند.
دكتر روحاني  همچنين  در اين  ديدار وضع  فعلي  عراق  را نامطلوب  خواند و گفت : سياستهاي  جاري  آمريكا براي  اداره  موقت  عراق بسيار تحريك  آميز و براي  مردم  عراق  تحقيركننده  است .
وي  اضافه  كرد: جمهوري  اسلامي ايران  آمادگي  كامل  دارد از تمام  ظرفيت و توان  خود براي  بازگشت  ثبات  و امنيت  در عراق ، رفع  مشكلات  انساني ، بازسازي و روي  كارآمدن  يك  حكومت  مردمي  دراين  كشور استفاده  كند.
«اوكا موتو» مشاور ويژه  نخست  وزير ژاپن  نيز دراين  ديدار با اشاره  به اهميتي  كه  ژاپن  براي  روابط خود باايران  قايل  است ، اظهار داشت : شفافيت   ايران  در سياستهاي  هسته اي  موجب  رفع  اتهامات  و سوءظن هاي  بين المللي  خواهد شد.
وي  با بيان  سياست  ژاپن  درباره  سلاحهاي  كشتار جمعي  گفت : توكيو از اسرائيل  خواسته  است  كه  به  معاهده  منع  گسترش  سلاحهاي  كشتار جمعي  بپيوندد.
وي  با تأكيد بر اهميت  تماميت  ارضي  و ضرورت  تشكيل  حكومتي  منتخب  مردم در عراق ، ثبات  عراق  را براي  ثبات  منطقه  بسيار اساسي  تلقي  كرد و خواستار ايفاي  نقش   ايران  در اين  زمينه  شد.

مذاكرات وزيران خارجه ايران و عربستان
سعودالفيصل و دكتر سيد كمال  خرازي وزيران خارجه ايران و عربستان ديروز در مذاكرات  خود مسايل  دوجانبه  و تحولات  منطقه اي  و بين المللي  را مورد بررسي  و تبادل  نظر قراردادند.
به گزارش ايرنا وزيران  خارجه  دوكشور دراين  مذاكرات  بر تقويت  همكاري  و رايزني هاي  دو كشور در زمينه هاي  مختلف  تأكيد كردند.
وزير امور خارجه  عربستان  سعودي  با اشاره  به  استحكام مناسبات  حسنه  دو كشور اظهار داشت : پيوندهاي  عميق  تهران  - رياض  در چارچوب  رهبريهاي  خردمندانه  و رايزنيهاي  مستمر، افقهاي  جديد همكاري  در كليه  زمينه ها را گسترده  ساخته  است .
وي  با تشريح  جو اعتماد متقابل  در روابط دو كشوراظهار داشت : سفر هيأتهاي بازرگاني  وپارلماني  فيمابين  بيانگر اراده  قوي ، پيوندهاي  عميق  و زمينه هاي مستحكم  روابط دو ملت  بزرگ  مي باشد.
وي تصريح  كرد: سياست  يكجانبه گرايي  نتايج  و پيامدهاي  سازنده اي  براي  امنيت  و صلح  جهاني  در پي  ندارد.
وزير امورخارجه  ايران نيز با تبيين  رويكردهاي  منفي  و سياست  يك  جانبه گرايي  اظهار داشت : تجاهل  آمريكا نسبت  به  واقعيتهاي  منطقه  و اعمال  پندارهاي ناسازگار بافرهنگ ، تاريخ  و تمدن  ملتهاي  منطقه ، نتايج  معكوسي  به بار آورده است .
خرازي  با تشريح  سياستهاي  اشغالگرانه  و مداخله جويانه  آمريكا در عراق  اظهار داشت : آمريكا در موضع  اشغالگر، حقوق  و خواستهاي  مردم  عراق را ناديده  گرفته  و با فرافكني  نسبت  به  ديگران ، اتهام  دخالت  در امور داخلي عراق  را عليه   ايران  مطرح  مي كند.
وي  تأكيد كرد: جمهوري  اسلامي ايران  در اثبات  حقانيت  موضع  خويش  اعلام كرده  است  آمادگي  دارد تحت  نظارت  سازمان  ملل  متحد انتخابات  آزاد و دمكراتيك  در عراق  برگزار گردد و خواست  اكثريت  مردم  عراق  در اين  كشور حاكم  شود.
آقاي  دكتر خرازي  با اشاره  به  اوضاع  تأسف  بار فلسطين  تصريح  كرد: ماهيت واقعي  شارون  با اصرار بر سياستهاي  گستاخانه  و نقض  آشكار مقررات  بين المللي و معاهدات  حقوق  بشر و اجراي  تروريسم  دولتي  نسبت  به  فلسطينيان  نه  تنها براي  جهانيان  بلكه  براي  دوستان  آمريكايي  وي  نيز اثبات  گرديده  است .

اعتراض تهران به واشنگتن:
آمريكا در امور ايران دخالت نكند
اعتراض وزارت خارجه ايران به امريكا
سخنگوي وزارت امور خارجه اظهارات مداخله جويانه مقامات آمريكايي در روزهاي گذشته را مصداق بارز دخالت در امور داخلي ايران دانست و با محكوم كردن آن تصريح كرد: اين اظهارات مغاير با هنجارهاي بين المللي و تعهد آمريكا در بيانيه الجزاير است.
حميدرضا آصفي سخنان مقامات آمريكايي را توهين آميز و تشديد دشمني دولت آمريكا با ملت ايران خواند و اظهار داشت: گزينشي برخورد كردن، معيار بارز سياست آمريكا شده است و  آنها تظاهرات گسترده در كشورهاي غربي و خود آمريكا را «نتيجه دمكراسي» مي دانند. اما تظاهرات محدود در تهران را «براي دمكراسي» ارزيابي مي كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه اضافه كرد: امريكايي ها حضور ميليوني مردم در استقبال از رهبري و رئيس جمهور را ناديده انگاشته اما اعتراض تعداد معدودي را صداي مردم مي خوانند.
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين تكرار ادعاهاي آمريكا در خصوص برنامه هاي هسته اي ايران را پافشاري بر اوهام خواند و گفت: اصرار آمريكا براي زيرفشار قرار دادن آژانس بين المللي انرژي اتمي و تحت تأثير قرار دادن گزارش آن است.

استانداري خراسان:
تجمع عليه نمايندگان در مشهد غيرقانوني بود
مديركل  سياسي  استانداري  خراسان  گفت : تجمع  اخير در مقابل  استانداري  غيرقانوني  و در عين  حال  سازمان  يافته  بوده است .
به گزارش ايرنا از مشهد محمدرضا حيدري  روز شنبه  در گفتگو با خبرنگار  ايرنا افزود: قانون  مبناي  نظم  اجتماعي در جامعه  است  و استانداري  خراسان  به عنوان  مظهر حاكميت  ملي  و ستاد عالي  دولت در راستاي  وظيفه  خود در مدار قانون  حركت  مي كند.
هفته  گذشته  گروه هاي  موسوم  به  انصار حزب الله  و حزب الله  مشهد در اعتراض  به سخنراني علي مزروعي نماينده  مردم  اصفهان  و تعدادي  از دانشجويان  عضو شوراي  مركزي  انجمن هاي  اسلامي  دانشجويان  دانشگاه هاي  فردوسي  و علوم  پزشكي  در اعتراض  به
بر هم  خوردن   اين  برنامه  از سوي گروه هاي  موسوم  به  حزب الله  و انصار حزب الله  در مقابل  استانداري  خراسان  تجمع كردند.
مديركل  سياسي استانداري  خراسان  تأكيدكرد: تا زماني  كه  مرجع  صالح  و قانوني هر يك  از آحاد اجتماعي  را از هر موقعيت  اجتماعي  محروم  نكند، مديريت  سياسي  و امنيتي  استان  نمي تواند براساس  سليقه  فردي  يا گروهي  تشكل هاي  سياسي  عمل  كند.

خبرهاي كوتاه
* شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان ورامين ديروز در بيانيه اي ضمن سپاس از مقام معظم رهبري به خاطر سفر به شهرستان ورامين، از حضور پرشور مردم اين شهرستان در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب تقدير كرد.
* محسن ميردامادي رئيس كميسيون روابط خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي كه به دعوت المار بروك، رئيس روابط خارجي پارلمان اروپا به بروكسل سفر كرده است فردا با كريس پاتن رئيس روابط خارجي اين اتحاديه گفت وگو مي كند.
* غلامرضا آقازاده، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران،  امروز به كميسيون انرژي مجلس مي رود تا درباره گزارش مقدماتي محمد البرادعي، دبير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي به اعضاي اين كميسيون توضيحاتي بدهد.
* ميثم سعيدي، مخبر كميسيون تدوين آيين نامه داخلي مجلس ديروز گفت: شوراي نگهبان معتقد است موضوع هر نوع همه پرسي، پيش از اجرا بايد به تأييد آن شورا برسد. وي كه درباره تازه ترين تصميمات نشست مشترك اين كميسيون و اعضاي شوراي نگهبان صحبت مي كرد، به خبرنگار ايرنا گفت: نظر اعضاي شوراي نگهبان اين بود كه پيش از رأي مردم، آن شورا بايد مطابقت موضوع همه پرسي با موازين شرع و قانون اساسي را تأييد كند.
* خديجه مصدق فرزند ارشد مرحوم دكتر محمد مصدق اواخر هفته گذشته درگذشت. وي در آسايشگاهي در سوئيس زندگي مي كرد.
* به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، به حكم قاضي مرتضوي دادستان عمومي تهران رضا عليجاني و تقي رحماني بازداشت شدند.
همچنين حكم بازداشت هدي صابر از ديگر فعالان ملي - مذهبي نيز صادر شده است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |