يكشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۸ - April . 20, 2003
كلاس مربيگري پيشرفته و بين المللي واترپلو در تهران
گروه ورزشي: كميته آموزش فدراسيون شنا، يك دوره كلاس مربيگري بين المللي پيشرفته واترپلو را در تهران برگزار مي كند.اين دوره از تاريخ ۱۰ تا ۱۷ ارديبهشت ماه به مدرسي «نيكولاي فيروي» در سالن آموزش فدراسيون شنا واقع در استخر مجموعه ورزشي آزادي برگزار خواهد شد.نيكولاي فيروي اهل كشور آلمان بوده و مدرس رسمي فدراسيون بين المللي شنا (فينا) مي باشد. وي در سال گذشته نيز در كشورمان حضور يافت و يك دوره مربيگري واترپلو همبستگي المپيك (المپيك سوليداريتي) را در تهران برگزار نمود.

بدمينتون باشگاههاي برتر ايران
گروه ورزشي: هفته  پنجم  از دور رفت  رقابت هاي  بدمينتون  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايـران با برگزاري  دو ديدار ادامه  يافت  و در آن تيم هاي  باياتوس  و برق زنجان  مقابل  حريفان  خود به  برتري  دست  يافتند.در نخستين  ديدار تيم هاي  باياتوس  تهران  و يزد تاير يزد به  مصاف هم  رفتند كه  اين  ديدار را تيم  باياتوس  با نتيجه  دو بر يك  از آن خود كرد.در دومين  ديدار كه  ميان  تيم هاي  برق  زنجان  و اوسان  اصفهان  برگزار شد،تيم  برق  زنجان  توانست  با نتيجه  دو بر يك  تيم  اوسان  اصفهان  را شكست  دهد.

فوتبال امروز ليگ برتر
ساعت ۳۰/۱۶، استقلال تهران - برق شيراز (تختي)
فوتبال دسته اول جام آزادگان
ساعت ۰۰/۱۶، شموشك نوشهر - پگاه گيلان (نوشهر)
ساعت ۰۰/۱۶، هما تهران - برق تهران (هما - تهران)
ساعت ۰۰/۱۶، راه آهن تهران - نساجي مازندران (اكباتان - تهران)
ساعت ۰۰/۱۶، ماشين سازي تبريز - صبا باتري تهران (تبريز)
ساعت ۰۰/۱۶، مس كرمان- عقاب تهران (كرمان)
ساعت ۰۰/۱۶، پيام پيكان خراسان - تربيت خراسان (مشهد)
ساعت ۰۰/۱۶، نيروي زميني تهران - شهاب زنجان (شيرودي)
ساعت ۰۰/۱۴، فجر تهران - تراكتورسازي تبريز (شيرودي)

مصدومان ورزش ساماندهي مي شوند
گروه ورزشي: مهرزاد خليليان رئيس  فدراسيون  پزشكي  ورزشي  در نامه اي  به  تمامي  روساي  فدراسيون هاي  ورزشي ، از آنها خواست  تا نسبت  به  معرفي  ورزشكاران  مصدوم  تحت مسئوليت  خود كه  دچار نقص  عضو مؤثر و از كارافتادگي  دائم  شده اند به فدراسيون  پزشكي  اقدام  كنند.
اين  اقدام  به  منظور تشكيل  پرونده هاي  پزشكي  و پيگيري  شايسته  عمليات درماني  و مراقبتهاي  ويژه  جهت  ورزشكاران  مذكور صورت  گرفته  است .
براساس  طرح  بيمه  جامع  ورزشي  و قرارداد منعقد شده  فيمابين  فدراسيون پزشكي  ورزشي  و شركت  بيمه  دانا، مقرر شد  اين  شركت  از ابتداي  سال  جاري جبران  كليه  خسارات  ناشي  از حوادث  ورزشي  و نيز هزينه هاي  پزشكي  كليه ورزشكاران ، داوران  و مربيان  را تا سقف  ۲۰ ميليون  ريال  براي  هزينه هاي  درماني  و ۲۰۰ ميليون  ريال  براي  غرامت  نقص  عضو و فوت  بر عهده  بگيرد.
به  موجب   اين  قرارداد افراد و گروه هاي  فوق الذكر علاوه  بر داخل  كشور، در كليه  مسافرتها و اعزام هاي  ورزشي  به  خارج  از كشور نيز تحت  پوشش  بيمه جامع  ورزشي  قرار خواهند گرفت .
 اين  اقدام  براي  نخستين  بار در سطح  ورزش كشور صورت  گرفته  است .

چين، اندونزي و فيليپين ميزبانان وزنه برداران برتر آسيا در سال ۲۰۰۳
گروه ورزشي: علي  مرادي  دبير كل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا  پس  از بازگشت  از اجلاس  دبيران كل  كنفدراسيون هاي  وزنه برداري  قاره هاي  مختلف  كه  در يونان  برگزار شد اعلام كرد: مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  بزرگسالان  آسيا در روزهاي  ۱۰ تا ۱۹شهريورماه  سال  جاري  در چين  برگزار خواهدشد.اين  مسابقات  قرار بود ، خردادماه  سال  جاري  به  ميزباني  امارات  عربـــي متحده  در دبي  برگزار شود كه  به  دليل  حمله  آمريكا و انگليس  به  عـــــراق  برگزاري  اين  پيكارها لغو شد.
مرادي  افزود: با توافقات  به عمل  آمده  با فدراسيون  بين المللي  وزنه برداري همچنين  مقرر شد ، رقابت هاي  وزنه برداري  قهرماني  جوانان  آسيا از روز ۱۳مردادماه  سال  جاري  در اندونزي  و به  مدت  ۸ روز برگزار شود.
دبيركل  كنفدراسيون  وزنه برداري  آسيا ، فيليپين  را نيز ميزبان  رقابت هاي وزنه برداري  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا در ماه  دسامبر ( آذرماه ) اعلام  كرد و گفت  اين  مسابقات  در روزهاي  ۲۱ آذر ماه  در مانيل  فيليپين  آغاز خواهـــدشد.
نعيم سليمان اوغلو
فردا به تهران مي آيد
نعيم سليمان اوغلو نايب رئيس فدراسيون بين المللي وزنه برداري براي بازديد از امكانات اين رشته ورزشي در ايران، فردا به تهران مي آيد.
سليمان اوغلو كه تابعيت تركيه را دارد، در مدت حضور خود در تهران ضمن بازديد از امكانات وزنه برداري كشورمان، با مسئولان فدراسيون وزنه برداري نيز ديدار و گفتگو مي كند.

«مهدي حاج محمد» مسئول پيشكسوتان استقلال
010540.jpg
گروه ورزشي: تيم فوتبال پيشكسوتان استقلال مدتهاست فعاليت هاي مستمري دارد و اين پيشكسوتان در قالب تيم هاي سالني و زمين قانوني هنوز هم ارائه گر فوتبال زيبايي هستند و خاطرات دوران افتخار را در زمينهاي ورزشي زنده مي كنند.شنيديم از سوي باشگاه استقلال، مهدي حاج محمد بازيكن سابق تيم استقلال و ملي به عنوان مسئول تيم پيشكسوتان اين تيم منصوب شده است.
در كنار مهدي حاج محمد پيشكسوتاني مانند حسين فرزامي، عليرضا حاج قاسم، جواد قراب، نصرالله عبداللهي، ايرج دانايي فر، حميد
فرزام نيا، امير قلعه نويي، حميد ملك احمدي، هادي نراقي، حميد لواساني و... مجموعه اي هماهنگ و منسجم تشكيل داده اند.

فوتبال ايران و تب ۴۰درجه
استقلال و روزنه هاي اميد براي قهرماني
010535.jpg
گروه ورزشي: ليگ برتر امروز با يك بازي دنبال مي شود اما فوتبال ايران امروز در جايگاه ديگري تب مي كند، دسته اول ليگ.
در آستانه هفته بيست و هشتم دسته اول جام آزادگان و در فاصله سه دور به پايان رقابت ها هنوز نمي توان به طور قطعي در مورد تيمهاي صعودكننده و سقوط كنندگان به طور نهايي قضاوت كرد.
هر چند بعضي ها وضعيت بهتري دارند و تيمهايي هم به آ تش بسيار نزديكند.
در بالاي جدول شموشك ۵۱ امتيازي است. اگر اين تيم پيروز شود ضمن جاگذاشتن پگاه بار ديگر به جمع حرفه اي ها بازخواهد گشت.
تراكتورسازي ديگر مدعي اين مسابقه ها به تهران مي آيد تا با فجر ديدار كند.
فجر اگر در تهران شكست بخورد، رفتني است. اما اگر فجر پيروز شود راه صعود تراكتور سخت خواهد شد.
پيام پيكان هم هنوز در جمع مدعيان است. تيمي كه با خوش اقبالي و شانس به اين جا رسيده بود حالا در بدترين زمان شكست مي خورد.
پيام امروز در بازي خانگي به مصاف تربيت مي رود اگر فجر هر سه بازي باقيمانده را پيروز شود و نساجي به همراه مس امتيازات لازم را بگيرند، تربيت سقوط خواهد كرد. آيا تربيت براي فرار از سقوط با تمام قوا بازي مي كند يا اينكه اين بازي خانگي پله اي مي شود براي صعود پيام پيكان.
استقلال - برق شيراز
در ليگ برتر، استقلال بدون سهراب بختياري زاده و نيكبخت ميزبان برق شيراز است. استقلال در اوج بحران در اهواز فولاد را شكست داد و اكنون با گذر از برق شيراز از ۱۸ بازي ۳۱ امتيازي مي شود و تا رده سوم جدول صعود خواهد كرد اما به روند استقلال با اين نفرات پرمدعا و بي انگيزه نمي توان مطمئن بود.
برق ۱۹ امتيازي اگر در اين بازي هم شكست بخورد تنها تيمي خواهد شد كه با ۲۰ بازي انجام داده در منطقه خطر قرار مي گيرد و شايد براي فرار از سقوط ديگر زمان كافي نداشته باشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |