شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۹۳ - Feb.29,2003
مسئوليت پذيري در قبال جوانان كشتي
003090.jpg
فرصتي پيش آمد تا در سالن شهداي هفتم تير تهران از نزديك شاهد و ناظر مبارزه نسلي نو از ميان مدعيان جوان كشتي كشور باشم. نسلي كه براي روزها و ماههاي آينده مبارزاتي حساس و سرنوشت ساز را پيش روي خود دارد و شايد هم اوج همه آنها حضور در پيكارهاي كشتي قهرماني جهان در كشور تركيه باشد.
با اشتياق فراوان به نوع مبارزاتي جوانان حاضر كشتي ايران چشم دوختم و با كمال تامل و صبر و حوصله به واقعيت هاي تلخي رسيدم كه پذيرش و هضم آنها برايم خيلي سنگين بود.
تاثر و افسردگي من زماني بيشتر شد كه پي بردم در دوره رشد اين عزيزان كه دوره اي گذران است هيچكس آنها را نفهميده است و در برقراري ارتباط و آموزش به آنها هرگز به درستي عمل نشده است.
كشتي گير جواني كه در انجام مبارزه عليرغم دارابودن توانايي هاي لازم دست ها و پاهايش را به درستي به كار نمي اندازد، روحيه افسرده اي دارد و در اجراي فنون اصول اوليه را هم رعايت نمي كند، چگونه مي تواند در بهترين شرايط تجربه قرار گرفته و در ورزش مورد علاقه اش همواره بهترين باشد.
قهرمان جواني كه حساسيت يكي از ويژگيهاي خاص اوست چگونه مي تواند از اينكه او را نساخته اند، ايده آل باشد. البته در اين ميان شايد باشند قهرماناني كه ظرفيت اندوه عميق را دارند و گاهي اوقات هم مي توانند به اوج كاميابي و پيروزي برسند.
به گمان من اگر خواهان كارهاي بزرگ در كشتي هستيم، اگر مي خواهيم پريشاني و ضعف را از كشتي جوانان دور سازيم، بايستي با گام هايي استوار و ديدگاهي فراخ تر از هميشه تمامي اعمال و عقايد منوط به درستي را هوشيارانه ملاك قرار دهيم.
با شعار اينكه قهرمانان ما نابغه اند و سرشار از استعداد و خلاقيت، نمي توان به انتظار قهرماني و پيشرفت نشست. بايستي كه با همدستي و تامل كامل و با شناخت از اوضاع و احوال محيط پيرامون خود فاصله ميان مسئوليت و مشغوليت را به درستي بشناسيم و ارزشهاي نويني را جايگزين رفتار و عملكرد غلط گذشته خود سازيم.
بخوبي محسوس است كه در سالهاي اخير در نگرش به كشتي جوانان گريز و غفلت فراواني داشته ايم و طبيعي هم به نظر مي رسد كه موجوديت كنوني هيچ تضادي با شرايط رفتاري گذشته ندارد.
جايگاه امروز كشتي جوانان در كشورمان جايگاهي در خور شان و شخصيت كشتي ايران نيست و محمدرضا طالقاني مرد پرتلاش كشتي با آگاهي كامل از همه غفلت ها و فراموشي هاسكان رهبري و هدايت كشتي جوانان را به ملي پوش اسبق كشتي كشور«محمد انصاري » سپرده است تا با استفاده از لياقت و سابقه روشن وي در اين بخش بار سنگين مسئوليت اداره كشتي جوانان را به سر منزل مقصود برساند.
خانواده كشتي اين انتخاب را به فال نيك مي گيرد و مي پندارد كه كشتي جوانان با اين چهره به قدرت و غناي گذشته بازمي گردد.
محمدرضا منصوريان
نتايج ديدارهاي دوستانه تيم هاي جوانان
ايران،ژاپن، تركيه و تركمنستان
دور اول
ايران با ژاپن‎/ برنده ايران با نتيجه ۱۴ بر ۶ (كشتي آزاد)
ايران با تركيه‎/ برنده ايران با نتيجه ۱۹ بر ۱۸ (كشتي آزاد)
ايران با تركمنستان‎/ برنده ايران با نتيجه ۲۳ بر ۴ (كشتي آزاد)
دور دوم
ايران با تركمنستان‎/ برنده ايران با نتيجه ۲۲ بر ۵ (كشتي آزاد)
ايران با تركمنستان‎/ برنده ايران با نتيجه ۴۰ بر ۶ (كشتي فرنگي)
ايران با تركيه برنده ‎/تركيه با نتيجه ۱۶ بر ۱۴ (كشتي آزاد)
دور سوم
ايران با ژاپن‎/ برنده ايران با نتيجه ۱۲ بر ۲ (كشتي آزاد)
ايران با تركمنستان‎/ برنده ايران با نتيجه ۱۸ بر ۶ (كشتي آزاد)
ايران با تركيه‎/ برنده ايران با نتيجه ۲۳ بر ۹ (كشتي آزاد)
ايران با تركمنستان‎/ برنده ايران با نتيجه ۳۳ بر ۱۳ (كشتي فرنگي).

علي كفاشيان:
سازمان تربيت بدني موافق بازگشت برانكو به تيم ملي فوتبال ايران است
003085.jpg
گروه ورزشي: معاون ورزشي سازمان تربيت بدني در خصوص حمايت سازمان تربيت بدني از فدراسيون فوتبال مبني بر به خدمت گرفتن مربي خارجي در سطح تيم ملي بزرگسالان اظهار داشت: با توجه به بودجه محدود سازمان تربيت بدني بالطبع حمايت هاي بودجه اي ما نيز نسبت به فدراسيون هاي ورزشي محدود مي باشد و ما نمي توانيم بودجه يك فدراسيون را افزايش دهيم.
وي گفت:  اما به خدمت گرفتن مربي براي تيم ملي از اين قاعده مستثني است و در اين زمينه فدراسيون فوتبال را نيز كمك خواهيم كرد، در اين ميان تا جاي ممكن ارز لازم را براي همه رشته هاي ورزشي تهيه خواهيم كرد.
كفاشيان گفت: اين در حالي است كه تاكنون فدراسيون فوتبال براي تهيه ارز لازم هيچ درخواست كمكي را به ما ارايه نداده است.
وي با بيان اينكه سازمان تربيت بدني با بازگشت «برانكو ايوانكوويچ» سرمربي سابق تيم ملي موافق است، خاطرنشان كرد: فدراسيون فوتبال، «برانكو» را فردي موفق براي تيم ملي ارزيابي مي كند به همين منظور نظر ما نيز با نظر فدراسيون فوتبال انطباق خواهد داشت.

فوتسال جام  رسانه ها
گروه ورزشي: تيم ايرنا (۲) با غلبه بر تيم جهان فوتبال به مقام نخست سومين دوره رقابتهاي فوتسال جام رسانه ها رسيد. تيم ايرنا (۲) در ديدار پاياني با نتيجه پرگل ۶ بر صفر تيم جهان فوتبال را شكست داد و به مقام قهرماني اين مسابقات دست يافت.
در دومين دوره اين مسابقه ها روزنامه هاي صبح امروز و همشهري به مقام قهرماني و نايب قهرماني رسيده بودند.

پايان رقابت هاي بدمينتون دانشجويان
گروه ورزشي: ششمين دوره رقابت هاي بدمينتون دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي كه از صبح روز چهارشنبه گذشته در مجموعه ورزشي تازه تأسيس دانشگاه  آزاد اسلامي در واحد قزوين آغاز شده بود، با قهرماني تيم تهران به پايان رسيد.در فينال تيم بدمينتون دانشگاه  آزاد اسلامي استان تهران در يك ديدار تماشايي تيم منتخب استان هاي آذربايجان شرقي و غربي را ۳ بر ۲ شكست داد تا قهرمان اين دوره شود.در ديدار رده بندي نيز تيم منتخب استان هاي فارس و بوشهر برابر تيم اصفهان قرار گرفت كه نهايتا  اصفهاني ها بازي را با نتيجه ۳ بر ۱ به حريف خود واگذار كردند و چهارم شدند.

ملي پوشان وزنه برداري در  راه بلغارستان
گروه ورزشي:دبير فدراسيون وزنه برداري كشور اعلام كرد: تيم ملي وزنه برداري، جهت برپايي اردوي مشترك با تيم ملي بلغارستان، ۱۲ اسفند ماه عازم اين كشور خواهد شد.
«داراب رياحي» افزود: مدت اين اردو ۱۱ روز خواهد بود و پس از بازگشت، اردوهاي آمادگي اين تيم از اوايل سالجاري آغاز خواهد شد.

تيم هاي برتر رقابت هاي واترپلو باشگاههاي ايران
گروه ورزشي: تيم هاي صعودكننده به مرحله نيمه نهايي مسابقات واترپلوي باشگاه هاي برتر كشور مشخص شدند.
در دومين روز از مرحله يك چهارم پاياني اين رقابتها كه در استخر مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار مي شود تيم هاي برق منطقه اي گيلان، نفت و گاز گچساران، ذوب آهن اصفهان و پتروشيمي تهران با كسب امتيازات لازم به مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها راه يافتند.
در مسابقات صبح ديروز تيم ذوب آهن اصفهان ۱۰ به ۵ شهرداري كرمان را شكست داد، نفت و گاز گچساران مقابل تيم صنعت نفت آبادان ۱ به ۱ مساوي شد، برق منطقه اي گيلان ۱۲ به ۶ شهاب زنجان را پشت سرگذاشت و تيم پتروشيمي تهران با نتيجه ۷ به ۴ از سد تيم تربيت بدني تبريز گذشت. به اين ترتيب در مرحله نيمه نهايي تيم ذوب آهن اصفهان مقابل تيم نفت و گاز گچساران قرار گرفت و سپس تيم برق منطقه اي گيلان قهرمان دوره گذشته با تيم پتروشيمي تهران به ديدار هم رفتند.

پينگ پنگ قهرماني آسيا
گروه ورزشي: در جريان برگزاري شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني پينگ پنگ بزرگسالان آسيا در بانكوك افشين نوري با درخشش خيره كننده خود در مرحله يك شانزدهم بازيهاي انفرادي اين دوره از مسابقات موفق شد با نتيجه ۴ بر ۱ مقابل حريف صاحب نام ژاپني به پيروزي برسد.اين درحالي است كه آخرين باري كه يك ايراني موفق شده بود در يك مسابقه رسمي مقابل ژاپن به پيروزي برسد مربوط به سال ۱۹۵۸ ميلادي مي باشد كه در خلال برگزاري بازيهاي آسيايي، امير احتشام زاده موفق شد بر تاناكا قهرمان جهان از كشور ژاپن غلبه كند.

تيم اميد ايران و مالديو در اولين بازي مقدماتي المپيك آتن
گروه ورزشي: تيم  ملي  فوتبال  اميد ايران  در فروردين  ماه  ۸۲ با مالديو مسابقه  مي دهد .تيم  ملي  فوتبال  ايران  در چارچوب  مسابقات  مقدماتي  فوتبال  المپيك  ۲۰۰۴آتن  در ماه  فروردين  با تيم  مالديو بازي هاي  رفت  و برگشت  انجام  خواهد داد. «كنفدراسيون  فوتبال  آسيا» در بيانيه اي افزود: بازي  رفت  اين  دو تيم  در ۱۲ آوريل  در ايران  وبازي  برگشت  آن ۱۹ آوريل  در مالديو انجام  مي شود.

پايان رقابتهاي واليبال ساحلي دهه فجر
كيش - علي شاكري خبرنگار اعزامي همشهري:مسابقات  بين المللي  واليبال  ساحلي  گراميداشت  دهه  مبارك  فجر كه  با شركت ۱۹ تيم  ( ۶ تيم  خارجي  و ۱۳ تيم  داخلي ) درجريان  بود،  با قهرماني  تيم  منتخب  كيش  به  پايان  رسيد.پس  از كيش  كه  بر سكوي  نخست  ايستاد تيم هاي  صباباطري  و «الين » كيش  عناوين  دوم  و سوم  را كسب  كردند و تيم هاي  قزاقستان  ۲ در رده چهارم  ايستاد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |