بازی فوتبال بین تیم‌های تاتنهام- سیتی در هفته‌ای که گذشت شاید لکه ننگی برای تاریخ فوتبال انگلستان باشد.

هالند

به گزارش همشهری‌آنلاین، این هفته منچستریونایتد می‌توانست با امتیازگیری از آرسنال به قهرمانی منچسترسیتی کمک کند. مشکل این بود که هر دو تیم مدعی قهرمانی، دشمن منچستر بودند و خود من‌یونایتد هم برای این بازی ۱۰غایب و مصدوم داشت. منچستری‌ها با وجود شکست یک بر صفر، در آن دیدار خیلی هم بد بازی نکردند. سه‌شنبه شرایط مشابهی رقم خورد و تاتنهام که ۴سال در زمین خودش سیتی را برده و از این تیم گلی نخورده بود، هم باید برای قهرمانی دشمن خونی خودش -آرسنال- تلاش می‌کرد و هم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا. اما هواداران این تیم ترجیح می‌دادند تیمشان با اختلاف بالا از سیتی ببازد تا این تیم برای قهرمانی مشکل تفاضل گل نداشته باشد. با اینکه اعلام شده بود درصورت طرفداری هواداران تاتنهام از منچسترسیتی، آنها فصل آینده از حضور در ورزشگاه خانگی محروم خواهند شد ولی تاتنهامی‌ها توجهی به این تهدید نکردند.

درنظرسنجی‌ای که اسکای اسپرت برگزار کرده بود ۵۶درصد هواداران تاتنهام موافق باخت تیمشان به منچسترسیتی بودند تا با این اتفاق مانع قهرمانی آرسنال شوند. سه‌شنبه‌ شب جو عجیبی در داخل ورزشگاه وجود داشت زیرا برخی از هواداران تاتنهام حاضر بودند جایگاه این تیم در لیگ قهرمانان فصل آینده را قربانی کنند ولی این اطمینان حاصل شود که انتظار ۲۰ساله آرسنال برای قهرمانی ادامه خواهد داشت. نظریه‌پردازان توطئه معتقدند که این حال‌وهوای سکوها به زمین هم منعکس شده بود. آنها به فرصت تک‌به‌تکی که سون مقابل اورتگا از دست داد و گواردیولا را تا مرز سکته برد، اشاره می‌کنند و البته به موقعیت‌های زیادی که کولوسفسکی و دیگران از دست دادند. درحالی‌که در این دیدار امید به تساوی وجود داشت، پدرو پورو بیخودی دوکو را داخل محوطه جریمه سرنگون کرد تا یک پنالتی بادآورده به من‌سیتی که به ضدحمله روی آورده بود اهدا کند و خیال هواداران ۲تیم بابت پیروزی سیتی و قهرمان نشدن آرسنال آسوده شود.

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی به تخطی تاتنهام از بازی جوانمردانه ایراد گرفته‌اند. یک نفر نوشته: «به‌نظرم این تبانی بود. چطور می‌شود سون چنین فرصتی را از دست بدهد؟» یکی دیگر به پنالتی اشاره و تحلیل کرده که اگر خطایی صورت نمی‌گرفت، دوکو هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد.

در پی شکست ۲بر صفر تاتنهام مقابل منچسترسیتی، استون‌ویلا رسما به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. یعنی خود تاتنهام هم برای پیروزی در این بازی انگیزه زیادی داشت. در ۴میزبانی آخر در لیگ برتر، تاتنهام ۶گل به سیتی زده و ۴۴۴دقیقه گلی نخورده بود. پپ گواردیولا بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر مقابل تاتنهام شکست خورده بود (۶بار). در همه رقابت‌ها هم فاصله دو تیم نزدیک بود؛ ۶۷برد منچسترسیتی، ۶۶برد تاتنهام و ۳۷تساوی. اما انگار انرژی منفی هواداران روی سکوها و پای تلویزیون به داخل زمین هم سرایت کرده بود.

آنژه پوستکوگلو، سرمربی استرالیایی تاتنهام که گواردیولا از او تمجید کرده و گفته سفیدها سال‌های آینده با او به بزرگی می‌رسند، از رفتار تماشاگران و افراد داخل باشگاه عصبانی بود. او در یک صحنه در جریان بازی به سمت هواداران رفت و با آنها درگیری لفظی پیدا کرد و معترض شد که چرا می‌خواهند تیم بازی نکند. برخی از تماشاگران پس از گل منچسترسیتی ابراز شادمانی کردند و این بیشتر سرمربی تاتنهام را خشمگین کرد. پوستکوگلو در کنفرانس مطبوعاتی با عصبانیت پرسید: «این دیگر چه باشگاهی است!؟ خیلی ناامید هستم. بازی فشرده‌ای بود. هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند ولی آنها استفاده کردند و ما ناکام ماندیم. این نوع شکست واقعا دردناک است و به‌خاطر همین ناامید هستم. ۴۸ساعت گذشته به من نشان داد پایه‌های تیم بسیار شکننده است. اهمیتی به شعار هواداران علیه آرسنال نمی‌دهم. من اینجا هستم که بازی‌ها را ببرم و یک تیم برنده بسازم اما در وضعیت فعلی پایه‌های باشگاه ضعیف است.» شاید او تنها کسی در ورزشگاه تاتنهام بود که دوست داشت تیمش ببرد.

پیتر درورو، گزارشگر معروف انگلیسی جو ورزشگاه را به «هیپنوتیزم» تشبیه کرد. هواداران به قدری بی‌صدا بودند که انگار بازی در ورزشگاه خالی برگزار می‌شود. در حال‌حاضر بزرگ‌ترین افتخار تیم بی‌افتخار تاتنهام در سال‌های اخیر این است که توانسته‌اند در این فصل از قهرمانی آرسنال جلوگیری کنند. در این مسابقه روی بازی جوانمردانه سفید شد! یک طرف تاتنهامی بود که هواداران و برخی مدیرانش می‌خواستند از عمد ببازد و در طرف دیگر باشگاهی قرار داشت که با پول‌های نفتی و خارج از فوتبال سال‌هاست بازی جوانمردانه مالی را زیر پا می‌گذارد و از محرومیت فرار می‌کند. شاید پایان فصل برای کسر امتیاز این باشگاه به‌دلیل رعایت نکردن فیرپلی مالی تصمیماتی گرفته شود.

هالند ۶۳گل در ۶۵بازی در لیگ برتر به ثمر رسانده که حداقل ۸گل بیشتر از هر بازیکن دیگری در ۲فصل اول حضور در این رقابت‌هاست (اندی کول ۵۵گل).

طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری در تاریخ لیگ برتر؛ ۵۶بازی سول کمپل از آرسنال و تاتنهام، ۴۹بازی رودری از سیتی و ۴۸بازی تیری آنری از آرسنال.

کوین دی بروینهاز ابتدای فصل گذشته ۱۲بار در لیگ برتر به هالند پاس‌گل داده که حداقل ۴بار بیشتر از گل‌سازی هر بازیکن دیگری برای یک هم‌تیمی در این رقابت‌ها بوده.

تاتنهام برای چهارمین بار در ۵فصل اخیر خارج از ۴تیم اول لیگ قرار گرفت، درحالی‌که با پوچتینو ۴بار پیاپی (از ۲۰۱۵تا ۲۰۱۹) بین ۴تیم بالای جدول جای داشتند.

بازی این هفته لکه ننگی بر تاریخ فوتبال انگلیس بود! | روی فیرپلی سفید شد!

منچسترسیتی بعد از ۴۱۱دقیقه بازی و ۷۸شوت بالاخره توانست در لیگ برتر و در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر گل بزند و به پیروزی برسد.

گواردیولا شانس آورد که ادرسون مصدوم شد و اورتگا به زمین رفت. سرمربی سیتی درباره دروازه‌بان دوم تیمش گفت: «استفان بهترین دروازه‌بان در تقابل‌های یک به یک است که در زندگی‌ام دیده‌ام.»

کوین دی‌بروینه باز هم پاس‌گل داد. او که چند روز پیش با رکورد سسک فابرگاس در تعداد پاس‌گل در تاریخ لیگ برتر مساوی کرده بود، حالا از او عبور کرده و با ۱۱۲پاس‌گل پس از رایان گیگز (۱۶۲) به دومین گلساز تاریخ لیگ تبدیل شده است.

سیتی برای ششمین بار در ۷فصل گذشته (به استثنای فصل ۲۰-۲۰۱۹) در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت. سیتی در هر یک از دوره‌های قبلی عنوان قهرمانی را به‌دست آورده.

منچسترسیتی در ۲۲بازی متوالی لیگ برتر شکست نخورده (۱۸برد و ۴تساوی)، ازجمله همه ۱۸بازی سال ۲۰۲۴(۱۵برد و ۳تساوی). با این حال ۲تیم آخری که برای مدت طولانی روند بدون شکست در یک سال تقویمی داشتند، نتوانستند در همان سال عنوان قهرمانی را کسب کنند؛ لیورپول در سال ۲۰۲۲و چلسی در سال‌۲۰۰۸.هر دوی این تیم‌ها دوم شدند.

هیچ‌یک از ۱۹بازی خانگی تاتنهام در لیگ این فصل با تساوی به پایان نرسیده (۱۳برد و ۶شکست). این نخستین بار در تاریخ اسپرز است که در یک دوره لیگ یک‌بار در خانه مساوی نکرده‌اند.

گل اول ارلینگ هالند نخستین گل لیگ‌برتری بود که منچسترسیتی در ورزشگاه جدید تاتنهام هاتسپر به ثمر می‌رساند و نخستین گل سیتیزن‌ها در یک بازی خارج از خانه لیگ مقابل اسپرز پس از گلزنی ریاض محرز در استادیوم ومبلی در اکتبر۲۰۱۸بود.

دی بروینه ۱۰+پاس گل را در ۶فصل مختلف لیگ برتر ثبت کرده که طولانی‌ترین روند در کنار سسک فابرگاس است.

میکی مور از تاتنهام جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر شد که در یک مسابقه پا به میدان گذاشت (۱۶سال و ۹ماه و ۳روز).

بازی این هفته لکه ننگی بر تاریخ فوتبال انگلیس بود! | روی فیرپلی سفید شد!

کد خبر 852464
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha