مهدی دادرس درباره سریال تأخیر در رسیدگی به پرونده‌های انضباطی در کمیته استیناف از جمله محرومیت دانیال اسماعیلی‌فر پاسخ می‌دهد.

پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران ورزشی، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال روز گذشته آرای جدیدی در ارتباط با پرونده‌های ارجاعی به این رکن قضایی فوتبال صادر کرد که یکی از آنها، تأیید حکم محرومیت یک جلسه‌ای دانیال اسماعیلی فر، بازیکن پرسپولیس بود که کمیته انضباطی پیش از این وی را به دلیل رفتار توهین‌آمیز در دیدار با صنعت نفت محروم کرده بود و باشگاه پرسپولیس به آن اعتراض کرده بود اما در نهایت این حکم توسط استیناف تأیید شد. نکته تأمل‌برانگیز ماجرا اینجاست که حکم محرومیت اسماعیلی‌فر، سوم اردیبهشت صادر شد و بازی پرسپولیس و سپاهان هم، ۱۲ اردیبهشت برگزار شد اما کمیته استیناف، دیروز که ۲۶ روز از رأی کمیته انضباطی و ۱۷ روز از گذراندن محرومیت اسماعیلی فر گذشته بود، رأی خود را اعلام کرده است.

اینکه چرا این کمیته آرای خود را دیر صادر می‌کند و زمانی که همه منتظر اعلام آرا هستند، سکوت می‌کند، تعجب بسیاری را در پی داشته است. اوج این تأخیر در صدور احکام، در پرونده عدم رعایت سقف بودجه در ابتدای فصل رخ داد که کمیته انضباطی ۲۲ شهریور سال گذشته حکم به کسر چهار امتیاز از سپاهان داد و پس از مدتی، یک امتیاز هم از پرسپولیس کسر کرد اما کمیته استیناف، پنجم دی ماه، یعنی بعد از سه ماه و ۱۴ روز، امتیازات این دو تیم را به آنها بازگرداند که اعتراض تیم‌های مختلف از جمله استقلال را در پی داشت.

در این بین، تنها جریمه ۴۰ میلیارد تومانی سپاهان و ۱۰ میلیارد تومانی پرسپولیس پابرجا ماند تا فدراسیون از آن احکام، سود مالی برده باشد!

مهدی دادرس عضو کمیته استیناف درباره اینکه چرا حکم اسماعیلی فر، دیر و حالا که او محرومیتش را گذرانده اعلام شده، به «ایران ورزشی» گفت: «ما وقتی پرونده‌ها به دست‌مان می‌رسد، آنها را بررسی می‌کنیم و در این مورد هم حکم کمیته انضباطی را تأیید کرده‌ایم. برای ما فرقی نمی‌کند. مگر اینکه پرونده ویژه باشد و نیاز به بررسی خارج از نوبت داشته باشد. درباره حکم اسماعیلی فر هم فرقی نمی‌کرد آن را زود صادر کنیم یا دیر!»

دادرس درباره اینکه حکم پرونده کسر امتیازها دیر صادر شد و جنجال به وجود آورد، چنین نظر داد: «آن یک پرونده خاص بود و باید برایش وقت می‌گذاشتیم و نمی‌توانستیم زود حکم بدهیم.» عضو کمیته استیناف درباره اینکه به نظر می‌رسد باید رأی‌ها زودتر صادر شود، چنین پاسخ داد: «ما با کسی عناد نداریم و لجبازی نمی‌کنیم. برایمان هم فرقی نمی‌کند حکم به نفع یا به ضرر چه کسی است. ما هم مثل بازیکنان و مربیان هستیم که می‌خواهند خوب بازی کنند تا نتیجه بگیرند. ما سعی می‌کنیم حکمی بدهیم که جامعه قبول کند. هر چند ما هم بشر هستیم و ممکن است دچار اشتباه شویم.»

کد خبر 853061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسینی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 0
    جناب دادرس عزیز، با شعور و احساسات میلیونها انسان بازی نکن. خواهش میکنم اینو همیشه بیاد داشته باش: ما مردم انسانیم. یعنی فهم برای ما هم هست. امیدوارم تفحصی از زیر مجموعه ات صورت بگیرد آقای دادرس. و از جمله مجموعه رضا جاودانی. امیدمان به خداست.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    زمان مولفه مهمی در تصمیم گیری هست . مثل نوشداری پس از مرگ سهراب
  • محمد US ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    0 0
    کمیته انضباطی ، کمیته استیناف ،همشون سیرک هستن ، هر بازیکنی رو دلشون بخواد محروم میکنن ،نخوان میبخشن...