یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

تیم ملی تکواندوی ایران که آخرین‌بار سال۲۰۱۶ قهرمان آسیا شده بود، این‌بار با ۳مدال طلا، یک نقره و یک برنز این قهرمانی را تکرار کرد.

تكواندو قهرماني آسيا

همشهری آنلاین| بیست‌وششمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا روز گذشته در کشور ویتنام به پایان رسید و تیم ایران موفق شد پس از ۸سال به‌عنوان قهرمانی برسد.تکواندوکاران ایران که با شوک حذف ۲ المپین خود در این مسابقات مواجه شده بود، توانست شرایط را به نفع خودش تغییر بدهد و با کسب ۳مدال طلا، یک نقره و یک برنز بالاتر از تیم‌های کره‌جنوبی و ازبکستان قرار بگیرد.

بالاتر از کره‌جنوبی و ازبکستان

۳مدال طلای ایران را مهدی حاج‌موسایی در وزن ۵۸-، محمدحسین یزدانی در وزن ۸۷- و آرین سلیمی در وزن ۸۹+کیلوگرم به‌دست آوردند. علی خوش‌روش در وزن ۸۰-کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن ۸۷-کیلوگرم هم در فینال باختند و نقره گرفتند. ۲مدال برنز ایران هم به نام ابوالفضل زندی در وزن ۵۸-کیلوگرم و متین رضایی در وزن ۶۳-کیلوگرم ثبت شد اما مدال‌ نقره برخورداری و برنز زندی به‌دلیل اینکه از طریق سهمیه مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی بودند، در رنکینگ کلی مدال‌ها محاسبه نشد. تیم‌های کره‌جنوبی با ۲مدال طلا، ۲نقره و یک برنز در رده دوم قرار گرفت و ازبکستان سوم شد. مجید افلاکی، سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان این رقابت‌ها به‌عنوان بهترین مربی آسیا و مهدی حاج‌موسایی به‌عنوان فنی‌ترین بازیکن قاره انتخاب شدند. ایران پیش از این سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به مقام قهرمانی دست یافته بود.

قهرمانی تکرار نشد

نتایج این مسابقات برای زنان ایران زیاد خوشایند نبود و مهم‌ترین دلیل آن هم حذف ۲ المپین بود. مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹- و ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم سهمیه بازی‌های ۲۰۱۴ پاریس را دارند؛ ۲نفری که خیلی زود از دور مسابقات کنار رفتند. ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- و سعیده نصیری در وزن ۴۶-کیلوگرم زنان نیز به‌ترتیب صاحب مدال‌های نقره و برنز شدند. سال گذشته ناهید کیانی توانسته بود تنها طلای ایران را کسب کند که بازتاب خبری گسترده‌ای نیز داشت. کیانی در گرند پری هم مدال نقره گرفت تا یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در المپیک پاریس باشد. حذف زودهنگام او از قهرمانی آسیا و پیش‌تر بازی‌های هانگژو نگرانی‌هایی را در آستانه المپیک پاریس ایجاد کرده که باید دید کادر فنی برای بازگشت کیانی به کورس قهرمانی چه تدبیری خواهد اندیشید. مینو مداح، سرمربیگری تیم ملی تکواندوی زنان را برعهده دارد. زنان ایران سال ۲۰۲۲ با ۳مدال طلا قهرمانی آسیا شده بودند.

کد خبر 852982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha