در ٢ ماه اخیر ذخیره آب سدهای طرق، کارده، دوستی و ارداک به عنوان سدهای تامین کننده آب کلانشهر مشهد به کمتر از پنج درصد رسیده بود.

سد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: بارش های سیلابی اخیر در این کلانشهر منجر به افزایش ذخیره آب در سدها شده است.

حسین اسماعیلیان اضافه کرد: هم‌اینک در پی‌بارش‌های اخیر، حجم ذخیره آب سدها به ١١ درصد رسیده است.

اسماعیلیان ادامه داد: میزان بارندگی در مشهد در سال گذشته نسبت به متوسط بلندمدت ۴۵ درصد کاهش داشت، اما در اردیبهشت ماه امسال ١١� میلیمتر در شهرستان مشهد بارندگی ثبت شد که این رقم در مدت مشابه پارسال ١٢ میلیمتر و در دوره بلندمدت ٣� میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: همچنین مجموعا در سال جاری تا کنون حجم بارندگی در مشهد ٢۴٢ میلیمتر است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ٨٣ میلیمتر و در دوره بلندمدت ٢٢٨ میلیمتر بود.

اسماعیلیان اضافه کرد: همچنین بارش‌های رگباری اخیر نقش مهمی در تغذیه سفره‌های آبی زیرزمینی داشته است و مشکل روستاییان که در پی خشکسالی‌های اخیر با خشک شدن چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها درگیر بودند، تا حدودی مرتفع می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه سیلاب دیروز خللی در شبکه آب شرب و خسارتی بر تاسیسات این شرکت وارد نکرد، افزود: تاسیسات آبرسانی در ٣٣ روستا در شهرستان مشهد دچار خسارت شد که تا کنون مشکل ١۶ روستا مرتفع شده و مابقی نیز تا اواخر امشب برطرف می شود.

ان

کد خبر 852646
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • علی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    17 1
    بازم خدا به دادتون رسید
    • مصطفی پناهی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      1 1
      جوری میگی خدا به دادتون رسید که انگاری از هوا آب بدن خودتو تامین می‌کنی
  • زهرا IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    16 4
    الحمدالله
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    26 1
    سدهای کشور به علت عدم بارش‌های منظم سالانه و ترس از خالی ماندن در سال آبی پیش رو به صورت منظم لایروبی نمی‌شوند و هجم زیادی از فضای ذخیره آب را گل و لای جريان های فصلی طی سالیان متمادی با خود به همراه آورده و فضای آب پشت سد را اشغال کرده است. جهت استفاده حداکثر از بارش‌های سالیانه و ذخیره واقعی آب در مخزن سد همت مسؤلین امر را در این خصوص طلب می‌کند.
  • حجت الاسلام کریمی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    35 33
    سلام و عرض ادب ایران اسلامی به برکت اهل بیت علیهم السلام همیشه سیراب می‌شوند.
  • علی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    20 27
    خوب خدا رو شکر
  • رضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    11 4
    با سلام تیتری که زدید با گزارش مدیر آب استان متفاوت است ذخیره آب ار 5 درصد به ۱۱ درصد رسیده این یعنی مدیریت آب شهر در تابستان هنوزهم بحرانی است. در اخبار و گزارشات هم آمده که حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از رواناب های حوزه ابریز مشهد از مرز خارج شدند !!!! این مقدار برابر با حدود ۱۰۰ حلقه چاه شرب !!!است . متاسفاه نه میریت آبخیزی و نه آبخوانی!!!! و باز هم آه و حسرت
  • داریوش IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    خدا را شکر خود خدا به داد مردم رسید ولی هم مردم و هم مسولین باید بدانند که آب یک ثروت فوق العاده مهم هست و باید درست مصرف شود آدم عاقل همه ثروت خود را بدون درآمد یا با درآمد کم خرج نمی کند چون انتهایش گدایی پس مسولین و مردم باید کمک کنند این ذخیره های آبی درست مصرف شود
  • این عکس واسه سد فریمانه IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    3 0
    این عکس واسه سد فریمانه
  • علی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    4 0
    من نمی‌دونم چرا همه جا سیل میادالا سدکوهرنگ اگردریاچه عمان را به سمت این سدسرازیر درباچه خشک می‌شود جون همه اش راهی یزد و رفسنجان وکرمان میشود