سامانه بارشی جدید امروز وارد کشور شد و گفته می‌شود شدت این بارش‌ها برای امروز دوشنبه (17 اردیبهشت) و فردا سه‌شنبه (18 اردیبهشت) خواهد بود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین، امروز با ورود سامانه جدید بارشی به کشور، در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش بینی می‌شود؛ هرچند پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد بیشینه این بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟

سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنج شنبه (۲۰ اردیبهشت) در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ می‌دهد.

بر اساس هشدارهای هواشناسی صادر شده، امروز با توجه به هشدار زرد در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی گیلان، مازندران، قزوین، تهران، البرز، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، شمال غرب فارس، ارتفاعات استان‌های سمنان و گلستان، غرب اصفهان، قم، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید، گردوخاک و احتمال تگرگ در نقاط مستعد را تجربه خواهند کرد.

همچنین با توجه به هشدار نارنجی دریایی امروز و فردا با افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دریای عمان شاهد افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای بیش از 30 نات (باد جنوب شرقی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین 1/5 تا 2 متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تاکید بر رگبار باران و رعد و برق) خواهیم بود.

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان، مرکزی، همدان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، قم، اصفهان، گلستان، سمنان و بوشهر هم امروز هشدار نارنجی کشاورزی دریافت کرده‌اند که بر اساس آن احتمال آسیب به محصولات کشاورزی در این استان‌ها وجود دارد.

همچنین برای فردا، شدت بارش‌ها در آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، شمال غرب فارس و شرق اصفهان پیش‌بینی شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، موج بارشی فعلی تا پایان هفته فعال است، اما از روز چهارشنبه‌ از شدت آن کاسته خواهد شد و موج جدید بارشی هفته آینده مهمان آسمان کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید:

باران تا پایان هفته ادامه دارد | فعالیت سامانه بارشی جدید در کدام استان‌هاست؟

کد خبر 849485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha