جشن سال نوی میلادی در شهرهای جهان با برگزاری بزرگ‌ترین نورافشانی‌ها، آتش‌بازی‌ها و نمایش‌های مختلف برگزار می‌شود تا فرهنگ و آداب و رسوم ساکنان آن را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

به گزارش همشهری آنلاین، روزهای سال ۲۰۲۲ در حال پایان است و به زودی سال نوی میلادی از راه می‌رسد. در شب سال نو، مردم کشورهای جهان گردهم جمع می‌شوند و این رویداد بزرگ را با برگزاری جشنواره‌ها، میهمانی‌ها، آتش‌بازی و مراسم مختلف آغاز می‌کنند. اگرچه سنت‌های سال نو در شهرهای مختلف دنیا متفاوت است، اما بعضی از آن‌ها برای برگزاری این جشن آمادگی بیشتری دارند و به عنوان بهترین شهرها برای آغاز سال نوی میلادی شناخته می‌شوند. این شهرها شاهد زیباترین و بزرگ‌ترین نورافشانی‌ها خواهند بود و مراسم باشکوهی در آن‌ها برگزار خواهد شد.

سیدنی، استرالیا : استرالیا یکی از اولین کشورهای جهان بود که به استقبال جشن شب سال نوی میلادی رفت. در آغاز سال جدید، شهر سیدنی میزبان بزرگ‌ترین نمایش‌های آتش‌بازی در جهان است که مدت ۱۵ دقیقه کامل طول می‌کشند و بهتر است افراد آن را از تپه‌های اطراف شهر مشاهده کنند. جشن سال نو معمولاً تا صبح ادامه می‌یابد و هوا در این موقع سال همیشه عالی است. گردشگران باید هتل‌ها و اقامتگاه‌های خود را برای گذراندن مراسم جشن سال نو در سیدنی از قبل رزرو کنند، زیرا این مکان‌ها به‌سرعت پر می‌شود و دیگر جای خالی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

تصاویر | بهترین شهرها برای آغاز سال نوی میلادی  |جشن سال نو در شهرهای جهان چگونه برگزار می‌شود؟

لندن، انگلستان: جشن سال نوی میلادی در پایتخت انگلستان با برگزاری یک مراسم آتش‌بازی خیره‌کننده از چشم لندن (London Eye) آغاز می‌شود. چشم لندن که به آن چرخ هزاره نیز گفته می‌شود، بلندترین چرخ‌وفلک اروپا است که ۱۳۵ متر ارتفاع دارد. این چرخ‌وفلک که در ساحل شرقی رودخانه تایمز قرار دارد، به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی لندن محسوب می‌شود.

تصاویر | بهترین شهرها برای آغاز سال نوی میلادی  |جشن سال نو در شهرهای جهان چگونه برگزار می‌شود؟

آتش‌بازی سال نو را می‌توان از پشت‌بام‌ها و بالکن‌های سراسر شهر لندن نیز مشاهده کرد، اما اگر افراد می‌خواهند این مراسم را به طور زنده تماشا کنند، بهترین چشم‌انداز، پل وست‌مینستر و خاکریز شمالی رودخانه تایمز (مقابل چشم لندن) است.

نیویورک، آمریکا: اکنون بیش از ۱۰۰ سال است که میدان تایمز، نقطه کانونی جشن‌های سال نو بوده است. حدود یک میلیون نفر در این میدان گردهم جمع می‌شوند تا سقوط توپ معروف آل ای دی را از میدان تایمز به پایین تماشا کنند. همچنین حدود یک میلیارد نفر از خانه شاهد پرتاب توپ خواهند بود. افرادی که قصد دارند این رویداد شگفت‌انگیز را از نزدیک تماشا کنند، باید با همراه‌داشتن لباس‌های گرم از بعدازظهر در این منطقه جمع شوند و در نقاط خوب میدان مستقر شوند.

تصاویر | بهترین شهرها برای آغاز سال نوی میلادی  |جشن سال نو در شهرهای جهان چگونه برگزار می‌شود؟

پاریس، فرانسه: پاریس، مقصدی عالی برای داشتن تجربه خوب سفر در شب سال نو است. در این شب، ستون‌های آهنی برج ایفل غرق در آتش‌بازی شده و افراد زیادی در خیابان شانزلیزه جمع می‌شوند تا به این برج غرق در نور چشم بدوزند. یکی دیگر از مکان‌های خوب برای گذراندن شب سال نوی میلادی، محله مون‌مارتر (Montmartre) است که چشم‌اندازی از کل شهر پاریس را به تصویر می‌کشد. اگرچه آتش‌بازی‌های پاریس مانند سیدنی نخواهد بود، اما مراسم خوبی در شهر برگزار می‌شود و بسیاری از مردم برای این رویداد بزرگ در خیابان شانزلیزه حضور خواهند یافت.

کو فانگان، تایلند: جزیره کو فانگان (Ko Phangan)، یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری مراسم جشن سال نوی میلادی است. مسافران زیادی از سراسر دنیا در این منطقه گردهم می‌آیند، خود را رنگ‌آمیزی می‌کنند و با خوردن انواع غذاها، تا اولین سپیده دم سال جدید بیدار می‌مانند. این جزیره زیبا که یکی از جاذبه‌های توریستی تایلند محسوب می‌شود، بهترین مکان برای برگزاری مراسم سال نو در فضای آزاد است.

تصاویر | بهترین شهرها برای آغاز سال نوی میلادی  |جشن سال نو در شهرهای جهان چگونه برگزار می‌شود؟

توکیو، ژاپن: پایتخت ژاپن مراسم جشن سال نوی میلادی را از بیست‌ونهم دسامبر آغاز می‌کند و این جشن‌ها تا چهارم ماه ژانویه ادامه خواهد یافت. این مراسم به افراد کمک می‌کند تا برای چندین روز، بدون هیچ‌گونه دغدغه، به خوش گذرانی بپردازند و انرژی‌های انباشته خود را برای سال جدید تخلیه کنند. با وجود اینکه بیشتر مکان‌های توریستی اصلی شهر در این مدت بسته است، خیابان‌های توکیو و رستوران‌ها از مردم محلی و بازدیدکنندگان پر می‌شود. در این شهر نمایش‌های آتش‌بازی و موسیقی‌های زنده برگزار می‌شود و مردم با خوردن نودل گندم، سلامتی و شادی خود را در سال نو تضمین می‌کنند.

تصاویر | بهترین شهرها برای آغاز سال نوی میلادی  |جشن سال نو در شهرهای جهان چگونه برگزار می‌شود؟

برلین، آلمان: برلین شهری است که به خاطر هنر، غذا و خونگرمی و میهمان‌نوازی ساکنانش در جهان شناخته شده است. همچنین این شهر یکی از بهترین مکان‌های اروپا برای گذراندن شب سال نو به‌شمار می‌رود. در دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate)، یک میهمانی بزرگ در فضای باز برگزار می‌شود که پذیرای بیش از یک میلیون نفر است.

تصاویر | بهترین شهرها برای آغاز سال نوی میلادی  |جشن سال نو در شهرهای جهان چگونه برگزار می‌شود؟

این میهمانی بزرگ با هیچ جشنی در جهان قابل مقایسه نیست. همچنین ساکنان این شهر زیبا تلاش می‌کنند تا بهترین و بزرگ‌ترین جشن سال نوی میلادی را برگزار کنند و در این مراسم، سنت‌ها و فرهنگ غنی خود را به نمایش بگذارند.

منبع: ایمنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha