دیلی میل در آستانه بازی حساس با ایران و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ به موردی جالب از سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران اشاره کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشته کارلوس کی‌روش سرمربی فعلی تیم ملی ایران، در سال ۱۹۹۸ ماموریتی را از جانب فدراسیون فوتبال آمریکا دریافت کرد تا یک «برنامه اقدام» را تهیه کند که هدف از آن رسیدن تیم ملی آمریکا به جمع بزرگان جام جهانی باشد.

این برنامه که پروژه ۲۰۱۰ نام داشت و برنامه ۱۲ ساله و ۵۰ میلیون دلاری بود با این هدف طراحی شد که تیم ملی امریکا در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی قهرمان شود.

سونیل گولاتی رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا در هنگام اجرای پروژه گفته بود کی روش درباره فوتبال آمریکا شناخت دارد و دید مستقلی به ما می دهد. او در سال ۱۹۹۶ در تیم مترو استارز مربیگری کرده است. او چند زبان دنیا را بلد است و به صورت جدی در پروژه پیشرفت بازیکنان جوان در پرتغال بوده است. او درسطح حرفه ای در پرتغال، ژاپن و آمریکا مربیگری کرده و یک فرد با تجربه برای نگاه به دورنمای کلی و ارائه نظرات و تفکرات خود به ماست.

طرح اولیه کی روش برای تغییر شامل نوسازی مربیگری و سیستم پیشرفت بازیکنان جوان، ایحاد یک دپارتمان فنی، ایجاد یک شبکه از ۹۹ مربی در سطح ملی، منطقه ای و ایالتی، افزایش سطح آموزش مربیان و ایجاد یک لیگ زیر ۱۹ سال در سطح ملی بود.

دیلی میل در ادامه نوشته است: این حرف درستی است که بگوییم زمانی که آمریکا کارزار خود در جام جهانی آفریقای جنوبی مقابل انگلیس را آغاز کرد پروژه ۲۰۱۰ هم شکست خورد. آمریکا در این تورنمنت با اینکه با انگلیس یک بر یک مساوی و از گروه خود هم صعود کرد اما در اولین بازی دور حذفی مغلوب غنا و حذف شد.

رسانه انگلیسی نوشته با این حال این پروژه اتلاف وقت نبود بلکه دیر شکوفا شد و تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ با بازیکنان جوان و با انگیزه خود نشانه هایی از آینده درخشان خود را بروز داده است.

دیلی میل نوشته مردی که برنامه پیشرفت برای آمریکایی ها نوشته حالا تیمی را هدایت می کند که مقابل صعود آمریکا به دور بعد ایستاده است. تیم گرت برهالتر پس از دو تساوی مقابل والز و انگلیس باید ایران را شکست دهد تا به مرحله بعد صعود کند.

جالب است که آمریکا در همان سالی که پروژه ۲۰۱۰ کلید خورد مقابل ایران قرار گرفت و ۲ بر یک شکست خورد، اتفاقی نویدبخش برای بازی سه شنبه نیست.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    13 2
    انگلیسی های نابکار ! تفرقه افکنی و توطئه گری در ذات آنهاست !
  • ساسان IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    16 4
    انشاالله به مدد الهی و با تلاش بچه های تیم ملی و یاری و دعای هموطنان شکستی دوباره به این گاوچرونهای متکبر میدیم.
  • آرش IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    5 2
    درود بر همه هموطنان عزیزم، راستش همانطور که مستحضرید فوتبال قابل پیش بینی نیست اما، به دلیل حمایت خداوند و تلاش بازیکنان و همچنین انرژی پاک مردم با یه گل 💐امریکا را مغلوب خواهیم کرد و دوباره شاهد ول وله و شادی در سرتا سر کشور پهناورمون خواهیم بود