روز گذشته ۱۲ بهمن کلیپی از انباشت چندین درخت قطع شده در منطقه مله شبانان در داخل مجتمع کشت و صنعت پخش شد که با انتقاد بسیاری از حامیان منابع طبیعی همراه بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روز گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از کارشناسان اداره منابع طبیعی لرستان از قطع چند صد درخت بلوط در منطقه مله شبانان و در داخل مجتمع کشت و صنعت فجر لرستان خبر داد. پس از انتشار این کلیپ شاهد واکنش بسیاری از حامیان منابع طبیعی و محیط زیست بودیم. برخی از حامیان محیط زیست معتقدند درختان قطع شده هیچ مشکلی نداشته‌اند و بعضا برخی از آنها کهن سال بوده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان در این باره گفت: قلع و قمعی در کار نبوده است، در این منطقه حدود ۱۱۰۰ هکتار پارک جنگلی داریم که طرح مصوبی مبنی بر عملیات پرورشی و بهداشتی درختان بلوط داریم. بر اساس این برنامه، سالیانه هرس شاخه‌های خشک و مازاد با نظارت اداره کل منابع طبیعی و کارشناسان مرکز تحقیقات انجام می‌شود. هرس نکردن درختان بلوط باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود. دپو کردن حجم زیادی از شاخه‌های مازاد و خشک این شائبه را ایجاد کرده که قلع و قمع گسترده‌ی اتفاق افتاده است.

شیرزاد نجفی در مورد اظهار نظر یکی از کارکنان منابع طبیعی در این ویدئوها توضیح داد: وی از همکاران ما در منابع طبیعی است اما این موضوع در حوزه کاری وی نبوده و اطلاعاتی از برنامه ما نداشته است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱