طاق کسری اثری از دوره ساسانیان است که قبل از تاریخ اسلام در شهر تاریخی تیسفون به عنوان پایتخت زمستانی شاهان ساسانی ایجاد شده است. از این شهر تاریخی تقریبا اثری نمانده جز طاق کسری و بخشی از دیوارها که ادعا می‌شود هنوز آثار ترک معروف پس از میلاد پیامبر اسلام(ص) بر بخشی از بنا تا امروز بر آن است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، این بنای قدیمی و فرهنگی به عنوان یکی از بزرگترین طاق های آجری تاریخی ساخت دست انسان، در سال های اخیر به دلیل اهتمام اندک دولتی و درگیر شدن عراق در بحران های مختلف، براثر تاثیرات جوی و بارندگی ها دچار فرسایش شده است.

آسیب های اخیر ایجاد شده در طاق کسری پیش از این که دولت و وزارت فرهنگ عراق از آن مطلع باشد، توسط مردم عادی عراق در شبکه های اجتماعی، مطرح شد.

تصاویر اولیه نشان می داد که براثر بارندگی ها و تاثیرات جوی، بخش هایی از سقف طاق فروریخته است و همین تصاویر کافی بود که در عراق و ایران موجی از واکنش ها و نگرانی ها از احتمال فرو ریختن آن ایجاد شود.

سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در این راستا تحرکات خود را به منظور امکان ورود کارشناسان ایرانی برای ارزیابی میزان و خطر آسیب ها آغاز کرده اند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha