دنیای بازی‌های ویدیویی با پنجمین کنسول سونی و چهارمین کنسول مایکروسافت وارد نسل جدیدی شده است. در این مطلب نگاهی انداخته شده به نسل‌های مختلف کنسول‌های بازی.

به گزارش همشهری آنلاین، چند دهه از شروع قصه بازی‌های ویدیویی تا حکمرانی این صنعت در دنیای سرگرمی ‌گذشته و اکنون در روزهایی قرار داریم که باز هم دنیا تحت تاثیر هنر هشتم قرار گرفته است. کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت روانه بازار شده‌اند و اولین نشانه‌ها خبر از استقبال درخشان کاربران از این پلتفرم‌ها دارند. در دورانی که گرافیک‌های کامپیوتری فاصله چندانی با تبدیل به واقعیت ندارند، نباید فراموش کنیم که این ‌مسیر طولانی و پر پیچ و خم از کجا شروع می‌شود و به چه مقصدی می‌رسد.

موقعیت کنونی صنعت بازی در چند دهه گذشته با چالش‌های فراوانی همراه شده است. کافی‌ است به دهه ۸۰ میلادی برگردیم و روزهایی را به یاد بیاوریم که این صنعت فاصله چندانی تا نابودی کامل نداشت. کمپانی‌هایی همچون آتاری به اعتماد مخاطب‌های خود خیانت کردند و سقوط بزرگ اتفاق افتاد. صنعت بازی برای چند سالی در سکوت کامل به سر می‌برد تا بالاخره نینتندو از راه رسید و معادله را برای همیشه تغییر داد؛ معادله‌ای که حتی آنها هم موفق به حضور طولانی مدت در صدر آن نشدند. به هر حال رقبای ژاپنی و آمریکایی با سرعت از راه رسیدند تا شرایط متفاوتی را برای صنعت بازی رقم بزنند؛ شرایطی که در آن هنوز شاهد تحول و پیشرفت هستیم.

برای مشاهده با بزرگنمایی بیشتر روی عکس کلیک کنید
اگر نیاز به تصویری با بزرگنمایی بیشتر هم دارید برای دسترسی به فایل این اینفوگرافیک اینجا را کلیک کنید

جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴