محصول جک X۷ با جدیدترین چهره خود در تهران دیده شده و به نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد عرضه این خودرو در بازار خودرو ایران باشیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خودروبانک، جک JAC جزو قدیمی‌ترین شرکت‌های چینی است که سابقه‌ای طولانی حضور در بازار خودروی ایران را تجربه می‌کند و از زمان عرضه جک J۵ اتوماتیک به عنوان ارزان قیمت‌ترین خودروی اتوماتیک بازار در زمان عرضه به سرعت بر سر زبان‌ها افتاد و در نهایت عرضه و فروش جک S۵ با چهره‌ای متفاوت توانست جای خود را به خوبی در بازار ایران پیدا کند. فروش بسیار خوب جک S۵ آنچنان خوب پیش رفت که آن را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌های رنج قیمت خود تبدیل کرد.

حال پس از غیبت محصولات جدید جک در ایران، محصول جک X۷ با جدیدترین چهره خود در تهران دیده شده و به نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد عرضه این خودرو در بازار خودرو ایران باشیم. قبلاً جک S۷ در بازار ایران آمده بود اما هیچ گاه عرضه نشد ولی حال با ورود این نسخه فیس لیفت از جک X۷ عرضه آن به بازار ایران قوت گرفته است.

قبل از شروع معرفی کامل و توضیحاتی در مورد این خودرو، لازم است بدانید که جک X۷ در حقیقت به نام JAC Jiayue X۷ در بازار چین شناخته می‌شود و مدلی که در عکس‌های این مقاله مشاهده می‌کنید، مدل ۲۰۲۰ از این خودرو است. متاسفانه در بعضی از رسانه‌ها این خودرو به نام جک S۷ جدید معرفی شده اما بدانید که این خودرو مشهور به جک X۷ است و در بازار چین نیز به همین نام شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تصاویر خودرو جدید بازار ایران | همه‌چیز درباره دانگ‌فنگ ix۵

تصاویر | دوچرخه لامبورگینی با قیمت ۱۸ هزار دلار!

اولین تصاویر رسمی از نسل جدید داچیا لوگان و ساندرو

  • طراحی متفاوت جک X۷

با نگاهی به چهره جک X۷ باید بگوییم که این خودرو طبل جنگ قدرتمندی را علیه محصولات رقیب خود به صدا درآورده و پشتوانه جک S۵ به این خودرو کمک خواهد کرد تا بتواند پیروز این مهلکه سخت چشم بادامی‌ها در خاک ایران باشد.

چهره جلویی این خودرو بسیار شبیه به جیپ چروکی است که اگرچه مجدد با یک کپی چینی مواجه هستیم، اما با توجه به عدم عرضه جیپ در بازار ایران و محبوبیت طراحی‌های این مدل خودروها نزد مشتریان ایرانی، باید بگوییم همین کپی می‌تواند کارت برنده این محصول در بازار کسل‌کننده و بی‌رونق ایران باشد.

چهره عقب جک X۷ و مخصوصاً چراغ‌ها بسیار شبیه به پورشه ماکان فیس لیفت است که چراغ‌های به هم پیوسته دارد و می‌تواند جذابیت خوبی برای این خودرو در این نما باشد.

  • کابین

اگرچه عکس‌های منتشر شده کامل نیستند، اما به وضوح از طراحی بسیار متفاوت و مدرن جک X۷، به عنوان برادر بزرگ جک S۷ حکایت دارد. صفحه نمایش بزرگ میانی داشبورد و دسته دنده با طراحی جدید، در اولین نگاه جلب توجه می‌کنند. اما به نظر می‌رسد که پشت آمپرهای این خودرو به صورت کلی دیجیتالی شده اند، روندی که بسیاری از شرکت‌های دنیا به سمت آن رفته‌اند و حتی مرسدس بنز کلاس S جدید که چند روز پیش معرفی شد، به عنوان پیشرو در بین خودروهای سدان فول سایز لوکس نیز از پشت آمپرهای دیجیتالی استفاده کرده است.

  • مشخصات فنی

به بحث فنی جک X۷ می‌رسیم. جک S۷ دقیقاً ۴۷۷۶ میلیمتر طول، ۱۹۰۰ میلیمتر عرض و ۱۷۶۰ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور این خودرو ۲۷۵۰ میلیمتر است و فاصله کف تا زمین این خودرو ۲۰۴ میلیمتر است. با این مشخصات می‌توان متوجه شد که با خودرویی تقریباً هم اندازه هیوندای سانتافه جدید در بازار ایران سر و کار خواهیم داشت.

وزن این خودرو ۱۷۱۵ کیلوگرم است و حجم صندوق ۹۶۰ لیتر است. در صورتیکه صندلی‌های عقب این خودرو را بخوابانید، این حجم صندوق به ۱۳۵۸ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

پیشرانه نصب شده روی جک X۷ یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با کد HFC۴GC۱.۶E است که دقیقاً ۱۴۹۹ سی سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر ۱۷۴ اسب بخار و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. حداکثر سرعت مجاز این خودرو ۱۶۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده که با گیربکس دوکلاچه DCT شش سرعته می‌تواند به این سرعت دست پیدا کند. البته لازم به ذکر است که گیربکس ۶ سرعته دستی نیز روی این خودرو قابل سفارش است اما بعید به نظر می‌رسد جک X۷ با گیربکس دستی به بازار ایران عرضه شود.

مصرف سوخت جک X۷ در شهر به صورت ترکیبی ۸.۶ لیتر است، اما در سیکل خارج از شهر ۷ لیتر و در داخل شهر ۱۰.۹ لیتر است. همچون اکثر خودروهای چینی بازار، جک X۷ تنها دیفرانسیل جلو است و علیرغم جثه بزرگ این خودرو، خبری از نسخه‌های دو دیفرانسیل در این خودرو نیست.

تعلیق نصب شده در جلو مک فرسون و در عقب مولتی لینک است، و ترمزهای جلو و عقب دیسکی است. رینگ‌های بکار رفته روی این خودرو ۱۸ اینچی و آلومینیومی است.

  • امکانات و تجهیزات رفاهی

جک X۷‌یک شاسی بلند نیمه لوکس چینی است و بنابراین انتظار می‌رود تا این خودرو به سطح مناسبی از امکانات و تجهیزات مجهز باشد. این خودرو در چند تریم تجهیزاتی مختلف وارد بازار جهاین شده و مشتری با توجه به بودجه خود، از امکانات متفاوتی برخوردار می‌شود. با این حال انتظار می‌رود که نسخه فول آپشن این خودرو به بازار عرضه شود چراکه مشتریان ایرانی در سال‌های اخیر بسیار آپشن پسند شده‌اند.

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی جک X۷ می‌توان به مواردی همچون سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم TPMS، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، کنترل کشش، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کمک به صعود در سربالایی، نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای، کنترل صوتی، کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی به همراه کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو، پاور ویندوز و سانروف اشاره کرد.

  • قیمت جک X۷ چقدر است؟

جک X۷ در بازار خودرو چین بسته به امکانات و تجهیزات، با قیمتی بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار یوان به مشتریان فروخته می‌شود. تبدیل این قیمت به معادل ریالی آن جک X۷ را در بازه قیمتی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان قرار می‌دهد، بنابراین با این شرایط باید منتظر رقابت قیمتی جک X۷‌ و چری تیگو ۵ در آینده نزدیک باشیم و نبرد داغی بین چینی‌های بلندقامت نیمه لوکس بازار شکل خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قیمگرانست اقساتیباشه بهتراست AE ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    20 27
    همهجیزش خوب است بزار هرجه زودتر عرضه شود تا با تیگو ،5 رقبا کند قیمت هم اقسا طی شود برای تبلیغات
  • مهدی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    62 25
    قشنگه ولی حیف که به پول ماها نمیرسه انقدر که باند بازی شده اقتصاد ایران
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    از ماشین های ایرانی بهتراست
  • آبی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    89 11
    شاید نسبت به بعضی خود رو ها بهتر باشه ولی قیمت خیلی بالاس
  • بیکار گرسنه IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    32 10
    اولا درحالی که مردم در فقر و بیکاری و گرسنگی به سر می برن شما از خرید خودرو دم میزنید؛ باباجون مردم نون ندارن بخورن؛ شماها مثه اینکه اصلا توی باغ نیستید یا خودتون رو به اون راه میزنید!!!... دوما اینکه هر چی لگن و آشغال چینی بزکدوزک شده هست که اونم انحصار وارداتش دست یه عده ای دلال خاص هست، برمیدارید میارید با قیمتهای نوجومی به مردم قالب میکنید، اما خودتون‌ پورشه و بنز سوار میشید؛ خجالت بکشید از این رفتارها و حقه بازی هاتون. اگه راست می گید بزارید نمایندگی خودروهایی مثه جگوار یا همون بنز و بی ام دبلیو بیان توی ایران؛ اون وقت ببینم کسی تف هم روی این آشغالهای چین کومونیست میندازه؟؟؟!!!....
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    66 6
    بابا خاهشأ نظر منو نشر بدید الان فقط مشکل مردم ایران خودرو هست؟ چقدر تبلیغات آخه، کی داره بخره، از کجا؟ بابا تو محل ما نونوا حساب دفتری داره، به خدا پول رو هم کردن هنر نیست، میحای کجا ببری اینهمه پولو؟! یه کم به همنوعت خدمت کن، قرآن خدا غلط نمیشه،، باتشکر
  • Vahid IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    5 1
    افسوس به ما.هیوندای و تویوتا و... دارن خودرو هاشونو از دم‌قسط عرضه می کنن.اونوقت ماباید در حسرت خرید این ماشینا باشیم که بازاری به جز کشوری بدبخت ندارن...خودروهای چینی فقط با قیمت با سایر خودرو ها رقابت میکنن که اونم‌ الان برا ما شده حسرت.یه کارگر اگر دوسوم کل حقوق ۳۰ ساله اش رو جمع کنه بازم نمی تونه یه خودرو چینی بخره.این شرایط کجا دنیا هست؟!؟!