طرح ضدعفونی اماکن آموزشی و مذهبی از جمله کلیساهای سرکیس مقدس، حضرت یوسف(ع) و سن توما در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا در منطقه ۶ اجرا شد.

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: پس از شیوع بیماری کرونا، ضدعفونی کردن معابر، اماکن و المان‌های شهری در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت. برای انجام بهتر، این کار به شهرداران مناطق و در ایعاد محلی به شهرداران نواحی واگذار شد. طرح ضدعفونی در منطقه ۶ به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود بافت‌های تجاری، آموزشی، علمی، فرهنگی، مذهبی و حتی شرکتی و اداری، با حساسیت و جدیت بیشتری شروع شد و همچنان ادامه دارد.
با نزولی شدن هرم شیوع بیماری کرونا و بازگشایی اماکن آموزشی و مذهبی با توجه به دستور العمل های ستاد مقابله با کرونا، ضدعفونی این اماکن در دستور کار شهرداری منطقه ۶ قرار گرفته است. در تازه‌ترین اقدام طرح ضدعفونی مدرسه ناشنوایان باغچه بان، دبیرستان البرز، کلیساهای سرکیس مقدس، حضرت یوسف(ع) و سن توما، کلانتری یوسف آباد و مسجد جمکران اجرا شده است.
«احسان یلوه» شهردار ناحیه یک با ضروری دانستن خدمت رسانی به اقلیت‌های مذهبی در شرایط بحرانی کرونا گفت: «اقلیت‌های مذهبی، شهروندان این جامعه هستند و حق دارند از حقوق شهروندی برخوردار شوند.»
او ادامه داد: «کلیسا مانند مسجد، مکان مذهبی محسوب می شود و در راستای خدمت رسانی به عزیزان اقلیت،ضدعفونی این اماکن را با افتخار انجام می‌دهیم.»
به گفته یلوه، این کار به طور مستمر تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.
«رضا شیرزادیان» شهردار ناحیه ۶ هم با اشاره به ضدعفونی کردن کلانتری یوسف آباد گفت: «از ابتدای شیوع بیماری کرونا، شهرداری تنها نهادی بود که پا کار آمد و با تمام امکانات و تجهیزات در این موضوع خدمت رسانی کرد.»
به گفته او طبق توافقات انجام شده ضدعفونی ساختمان‌ها نهادهایی که در محدوده منطقه هستند، از جمله کلانتری‌ها در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد.
«جمشید رحمانی پناه» نماینده شورایاران منطقه ۶ هم با تقدیر از زحمات مدیران شهری در مشارکت طرح ضدعفونی اماکن گفت: «با شیوع بیماری کرونا، شورایاران دست در دست هم دادند و برای ضدعفونی کردن محله ها بسیج شدند. این کار با حمایت شهرداری منطقه بهتر انجام شد و البته که همچنان ادامه دارد.»

عکاس: حسین تهرانی

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha