مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدای مقاومت و شهدای سانحه هوائی با حضور آیت الله موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران، دکتر حناچی شهردار تهران و مهندس هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران از سوی همشهریان حاج قاسم در مسجد جامع نارمک برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام صادق زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در این مراسم مقام الهی و اخلاص سردار سلیمانی را راز محبوبیت سردار دل ها دانست و گفت: شرط پذیرفتن اعمال به میزان اخلاص آن بستگی دارد و کار زمانی ارزشمند است و برکت دارد که برای خدا و به یاد خدا انجام شود . 

وی تصریح کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی نه تنها در دوان حیات خود به دنبال ایجاد وفاق ملی بود ، بلکه پس از شهادت نیز باخون خود وفاق ملی و بین المللی ایجاد کرد تا همه اینها ،تأکیدی بر معجزه اخلاص این بزرگمرد باشد . تعریف و تمجید این سردار بزگ سپاه اسلام خوب است ولی مهمتر از آن بازخوانی سیره ایشان است که ببینیم چه شد حاج قاسم به عزیز مردم تبدیل شد . 

حجت الاسلام صادق زاده امام جماعت مسجد جامع نارمک ضمن اظهار خوشوقتی از میزبانی این مراسم با حضور جامعه کرمانی های مقیم تهران و شهردار و رئیس شورای شهر تهران گفت : بسیاری از مردم امریکا ، حتی اسم فرماندهان نظامی خود را نمی دانند، ولی میلیون ها انسان برای تشییع این بزرگمرد چنان بی تاب شدند.   

  • رمز عزت حاج قاسم

در ادامه حجت الاسلام سعادت، مشاور عالی شهید سلیمانی، احترام به پدر و مادر را رمز عزت حاج قاسم دانست و با ذکر خاطره‌هایی از شهید سلیمانی گفت: ایشان خم می شد و پای مادر را می بوسید. در عملیات ها، شکست برای او معنا نداشت و صهیونیست‌ها و سردمدارانشان بدانند که اگر با موشک، حاج قاسم ما را می زنند، او را به آرزوی دیرینش می رسانند و به جمع دوستان قدیمی اش نظیر حاج همت، باکری، کاظمی و ... نایل می‌کنند که البته از درک این مضامین ناتوانند . 

مشاور عالی فرماندهی نیروی قدس سپاه با بیان این مطلب که حاج قاسم آرزو داشت اگر در ایران یک بار شهید شود در عراق صد بار شهید شود برای این بود که در دفاع از مرقد های مطهر اهل بیت(ع)، جانش را فدا کند. 

  • درخواست مسئولان عراقی از سردار سلیمانی

وی ضمن اشاره به سفر آخر حاج قاسم به عراق گفت: ابو مهدی و تعدادی از مسئولین عراقی از ایشان خواستند که آن شب به عراق سفر نکند زیرا بالگرهای آمریکایی به طور مداوم در حال پرواز بر فراز فرودگاه بغداد بودند و شرایط به شدت بغرنج بود، ولی حاج قاسم گفت اگر من به عراق نیایم آمریکایی‌ها فکر می کنند در این شرایط عراق، ما ترسیده و کنار کشیده ایم و به دنبال اجرای توطئه های خود علیه ملت های منطقه هستند .   

حجت الاسلام سعادت در پایان گفت: سید حسن نصرالله در جران جنگ های سی و سه روزه لبنان می گفت: وجود حاج قاسم برای ما قوت قلب است و هنگام که حاج قاسم کنار ماست ، انگار کل قدرت دنیا در کنار ماست. 

 در این مراسم جمعی از شهروندان تهرانی به همراه جامعه کرمانی های مقیم تهران و حجج اسلام سید محمود دعائی سرپرست روزنامه اطلاعات و پور محمدی مشاور رئیس قوه قضائیه، مهندس نجار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، دکتر حسینی وزیر سابق ارشاد و شهردار منطقه هشت نیز حضور داشتند. 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    21 0
    ایران فقطططططططططططط حاج قاسم ، ای کاش زنده بودند
  • علی اصغر IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    9 0
    سلام و درود خداوند بر شهیدان راه خدا ورزمندگان اسلام و قران
  • امین IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    5 5
    معلوم نیست اینا رو کی از خودش درآورده
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    6 0
    سلام ودرود خدا بر روان وروح پر فتوح و مطهر و رزمنده دلاور اسلام سردار سرافراز ایران اسلامی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی باد ایشان همیشه در قلب هر ایرانی می طپد و جایگاه ابدی و زنده وحیاتی در مردم جبهه مسلمان مقاومت اسلامی را داردالگوی یک فرمانده دلسوز و شجاع و صبور و متواضع و مخلص و با اخلاص و مدیری با بصیریت و انقلابی می باشد
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    6 0
    این عراقی ها نمیدون چه خبره تو کشورشون
  • امین TR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
    1 0
    حجت الاسلام صادق زاده گفت : بسیاری از مردم آمریکا ، حتی اسم فرماندهان نظامی خود را نمی دانند، ولی میلیون ها انسان برای تشییع این بزرگمرد چنان بی تاب شدند.