صبح امروز دره فرحزاد جای امنی برای حضور معتادان و فروشندگان مواد مخدر نبود، چراکه ماموران نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با موارد مخدر، شهرداری و نهادهای مختلف از نخستین ساعت های روز گردهم آمدند تا عملیات بهسازی رود دره فرحزاد اجرایی شود و در آینده ای نه چندان دور این محدوده از منطقه ۲، با نام اکوپارک فرحزاد شناخته شود.

همشهری آنلاین-مریم باقرپور:طرح بهسازی رود دره فرحزاد از نخستین روز دی ماه و با جمع آوری ۲۲۰ معتاد و فروشنده مواد مخدر خرد آغاز و در مرحله دوم  مسیرها برای تردد نیروهای انتظامی و خودورهای شهرداری آماده شد. در این طرح نیروهای انتظامی برای برقرار امنیت آمده بودند و شهرداری منطقه ۲ هم با تمام تجهیزاتش در محل حاضر شده بود تا از محدوده بزرگراه نیایش تا پل خوشمرام دسترسی مناسب ایجاد شود. سردار «کیوان ظهیری» رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در این باره گفت: «برای تبدیل دره فرحزاد به مکانی امن نیاز به مشارکت تمامی دستگاه هاست و در این میان با ایجاد مسیر تردد، خودروها و موتورسوارهای  پلیس به شکل مستمر در دره گشت زنی می کنند.»


برای ایجاد مسیر رود دره فرحزاد که شهرداری در نظر دارد همزمان طرح ساخت اکو پارک فرحزاد را در آن اجرایی کند باید ۳ هزار و ۳۸۰ متر مسیر مناسب ایجاد شود. «امیر ناصر هراتی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۲ گفت: «فرحزاد و رود دره آن در سال های نه چندان دور محل تفرج بسیاری از شهروندان پایتخت بود اما به مرور زمان به پاتوق معتادان تبدیل شد. حال به دنبال این هستیم تا هویت گذشته فرحزاد را احیا کنیم و معتقدیم با احداث اکو پارک این کار انجام می شود.»


او با اشاره به اینکه در ساخت اکو پارک به درختان و باغ های محدوده آسیبی زده نمی شود گفت: «تلاش می کنیم فقط فضا را برای حضور شهروندان آماده کنیم. به عنوان مثال با مشارکت اداره برق روشنایی تامین می شود و رود دره از نخاله های ساختمانی و زباله ها پاکسازی خواهد شد. همچنین  ۷ مسیر دسترسی به رود دره برای شهروندان ساخته می شود که یکی از آنها از بزرگراه نیایش و دیگری از خیابان اناران خواهد بود.»


به گفته مسئولان شهری طرح مناسب سازی رود دره فرحزاد  در صورت حمایت  مدیران در روزهای نخستین سال آینده تکمیل می شود. البته هم اکنون مکانی برای فرود هلیکوپتر ایجاد و عملیات تخریب املاک واقع در حریم رود دره و ساختمان های رهاشده در مسیر تردد هم آغاز شده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha