همشهری آنلاین: دوربین جدید فوجی‌فیلم موسوم به X-Pro۳ همراه با فراهم کردن تصویری واضح امکان فوکوس در تاریکی بسیار زیاد را نیز فراهم می‌کند.

به گزارش انگجت، شرکت فوجی‌فیلم(Fujifilm) به شکل رسمی از دوربین جدید خود به نام "X-Pro۳" رونمایی کرد که جامعه عکاسان خیابانی و عکاسان خبری را هدف قرار داده است، چرا که قابلیت فوکوس در تاریکی زیاد را دارد.

این دوربین دارای چندین ویژگی عجیب و غریب است، از جمله صفحه نمایش ۳.۵ اینچی و نمایشگر ۱.۶۵ میلیون نقطه‌ای در پشت نمایشگر اصلی که بدون چرخاندن آن به پایین نمی‌توان آن را دید. غیر از این ها، این نمایشگر تنها سرعت شاتر، دهانه لنز و سایر اطلاعات اولیه یا شبیه‌ساز فیلم را نشان می‌دهد.

فوجی فیلم می‌گوید ایده این است که عکاس را از حواس پرتی خلاص کند و به آنها کمک کند تا در لحظه بمانند. این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت: وقتی به جای آنکه فقط صحنه‌ای که عکاسی می‌شود جلوی چشم عکاس باشد، با موضوع ارتباط برقرار شود، عکاس می‌تواند هنر خود را بروز دهد.

اگر این مورد برای شما به اندازه کافی عجیب نیست، نکته دیگر در این دوربین، نمایشگر ترکیبی نوری/الکترونیکی هیبریدی آن است. در حالت بردیاب (rangefinder)، شما به جای یک نمایشگر الکترونیکی به دنبال نور هستید. بنابراین از نظر تئوری می‌توان سریع‌تر عکس گرفت. اگر هم ترجیح می‌دهید یک نمای الکترونیکی داشته باشید می‌توانید آن را به تصویر سریع و شفاف ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای ۲۰۰ هرتز تبدیل کنید.

این دوربین مانند مدل X-T۳ از یک حسگر ۲۶.۱ مگاپیکسلی و موتور تصویربرداری چهار هسته‌ای بهره می‌برد.

فوجی‌فیلم می‌گوید عملکرد فوکوس خودکار(AF) این دوربین در میان دوربین‌های موجود در بازار بی‌نظیر است، چرا که می‌تواند در سیاهی شب به خوبی عمل کند.

در حالی که "X-Pro۳" حداکثر اختیار و کنترل را به عکاسان حرفه‌ای می‌دهد، همچنین از ترفندهای هوش مصنوعی شبیه به تلفن هوشمند برای تسهیل امور استفاده می‌کند.

حالت جدید HDR این دوربین به طور خودکار چندین عکس را به طور همزمان ثبت می‌کند و آنها را در دوربین ترکیب می‌کند تا در مقایسه با قابلیت‌های استاندارد عکس، دامنه دینامیکی بیشتری در تصویر ایجاد کند. در عین حال این ویژگی بدون ایجاد تقویت اغراق آمیز رنگ‌ها کار می‌کند.

از لحاظ تصویربرداری این دوربین نمی‌تواند با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۴K ۱۰ بیتی فیلمبرداری کند، زیرا برای این منظور طراحی نشده است. با این وجود می‌توان ضبط ویدئوهای DCI ۴K (۴۰۶۹ در ۲۱۶۰ پیکسل) را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه یا کیفیت ۱۰۸۰p با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه را از آن انتظار داشت.

صفحه نمایش این دوربین ۱۸۰ درجه می‌چرخد، اما به دلیل برآمدگی پشتش(برای همان موضوع در لحظه ماندن عکاس) نمی‌توان از آن برای گرفتن سلفی استفاده کرد.

یک درگاه میکروفون ۲.۵ میلی‌متری نیز روی بدنه دوربین وجود دارد، اما خبری از جک هدفون نیست.

بدنه X-Pro۳ که برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده از تیتانیوم است و از فناوری "پلاسمای سرد" برای مقاوم کردن آن در برابر خراش استفاده شده است. شرکت سازنده می‌گوید این کار آن را به یکی از بادوام‌ترین بدنه‌های دوربین در تاریخ فوجی‌فیلم تبدیل کرده است.

سایر ویژگی‌ها شامل یک درگاه برای کارت حافظه SDXC و یک درگاه اسلات USB-C ۳.۱  است.

این دوربین یک دوربین برای همگان نیست، بلکه برای عکاسان حرفه‌ای با نیازهای خاص طراحی شده است.

رنگ مشکی دوربین X-Pro۳ اواخر پاییز ۲۰۱۹ با قیمت ۱۸۰۰ دلار، رنگ Dura Black و رنگ Dura Silver نیز با قیمت ۲۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند. ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha