همشهری آنلاین: شنیدن روایت‌ها و خاطرات روزنامه‌نگاران پیشکسوت می‌تواند برگی از تاریخ مطبوعات شفاهی برای اهالی رسانه باشد.

پیشکسوتان مطبوعاتی که در زمانه خود به عنوان چشم و گوش مردم بودند و با اطلاع رسانی‌های دقیق و تحلیل هایشان به مسئولان کمک می‌کردند، باید  در حال حاضر هم با انتقال تجربیات و توصیه‌های خود به خبرنگاران در خبررسانی و انعکاس واقعیت‌ها در جامعه یاری رسانند.

به گزارش شفقنا رسانه، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که خود اهالی رسانه به اهمیت این طبقه از جامعه پی ببرند و جایگاه شان را ارج نهند. به همین خاطر شفقنا رسانه در نظر دارد هر هفته  دیداری با پیشکسوتان مطبوعاتی داشته باشد و از تجربیات آنان بهره بگیرد.

این هفته شفقنا میزبان مینو بدیعی یکی از روزنامه نگاران فعال در روزنامه کیهان بود. او از جمله روزنامه‌نگاران زنی است که در سال ۵۶ با عشق و انگیزه بالا وارد حرفه روزنامه‌نگاری در تحریریه کیهان شد و تا سال ۷۷ در سرویس گزارش  کیهان فعالیت داشت. بعد از آن در روزنامه‌هایی چون نشاط، عصر آزادگان و آزاد کار خبرنگاری را ادامه داد.

بدیعی بعد از جریان توقیف فله‌ای مطبوعات، در سال ۱۳۷۹ مسئولیت انتشار چندین نشریه درون سازمانی در توانیر را بر عهده می‌گیرد و در حوزه روابط عمومی مشغول به کار می‌شود.

او در کنار حرفه خبرنگاری، چندین سال مدرس رشته‌های علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده خبر و تهران هم بوده است. تا سال ۹۲ در توانیر ماندگار می‌شود و بعد از آن، مدیر بخش آموزش در روزنامه صمت می شود.

این روزنامه نگار معتقد است که پیشکسوتان مطبوعاتی می‌توانند با به روز کردن دانش و اطلاعات ارتباطی و ژورنالیستی خود در تحریریه های امروزی حضور داشته باشند و با نسل جدید روزنامه نگار همفکری کنند.

او توصیه می‌کند: روزنامه نگاران پیشکسوت باید با روز آمد کردن خود، بار دیگر سررشته کار را در رسانه‌های امروز به دست بگیرند و از طرفی دیگر به روزنامه‌نگاری سایبر مسلط باشد. در اینجا می‌توانم آقای دکتر یونس شکرخواه را مثال بزنم، با وجود اینکه از روزنامه‌نگاران نسل پیش بود اما با فراگیری و به روز کردن سواد خود در حوزه روزنامه‌نگاری آنلاین، در حال حاضر یکی از پیشکسوتان موفق در روزنامه همشهری است. چون بهره لازم را از فضای مجازی گرفت به همین خاطر معتقدم مطبوعات ما نیازمند چنین ترکیب‌هایی هستند. پیشکسوتان مطبوعاتی باید به دنبال طرحی نو در روزنامه‌ها باشند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha