فریبا خانی: من فکر می‌کنم تماشای آثار هنری، نقاشی، حجم‌ یا ویدیوآرت، ما را به سفر می‌برد. به‌هر‌حال با دیدن اثری هنری، ما به رؤیاهای یک هنرمند سفر می‌کنیم.

من فكر مي‌كنم اين‌كه بدانيم مي‌شود با يك عالم ماسك يك تابلو ساخت و رويش نوشت «قتل‌عام»، كلي پيام در آن پنهان است. وقتي رنگين‌كماني از رنگ‌ها را كنار هم بچينيم، در ضمير ناخودآگاه بيننده باغ و بوستاني خلق كرده‌ايم. ويديوآرت‌ها ما را به گستردگي تصويرهاي چندبعدي مي‌برند، البته همراه با نواها و صداها.

به دهمين جشنواره‌ي بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر در مؤسسه‌ي فرهنگي هنري صبا آمده‌ايم. در اين جشنواره آثار زيادي با موضوع بحران آب،‌ صلح جهاني، اقليم‌هاي ايران‌زمين و كوير و هم‌چنين تنهايي انسان مي‌بينيم.

در اين نمايشگاه مي‌توانيد تازه‌ترين آثار و جريان‌ها‌ي هنري را ببينيد و اين ارزشمند است. امسال بيش از 10هزار و 600اثر، داوطلب شركت در بخش رقابتي بوده‌اند كه از ميان آن‌ها 88اثر براي نمايش انتخاب شده است؛ نقاشي، حجم، چيدمان، كاريكاتور و...

جشنواره‌ي امسال هم‌زمان در 15استان برگزار مي‌شود و مي‌توان گفت 15جشنواره‌ي هنرهاي تجسمي در 15استان‌ برپا شده است. به گزارش سايت دهمين جشنواره‌ي بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر، مجتبي آقايي، دبير اين جشنواره مي‌گويد:

«امسال از هم‌کاري بيش از 10گالري برخورداريم که اقدام مهمي تلقي مي‌شود. از هفته‌ي بعد در موزه‌ي فلسطين نمايشگاه مفاخر هنرهاي تجسمي گشايش مي‌يابد. قرار است در مراسم اختتاميه از اين هنرمندان تجليل شود.

امسال در فرهنگ‌سراي نياوران نيز بخشي با عنوان «ستاره‌ها» برگزار مي‌کنيم که در آن آثار افتخارآفرينان عرصه‌ي هنرهاي تجسمي در جشنواره‌ها و رخدادهاي هنري خارجي و داخلي به‌نمايش در مي‌آيد.»

دهمين جشنواره‌ي بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر از سوم بهمن تا چهارم اسفند 1396 در مؤسسه‌ي فرهنگي‌هنري صبا برپاست و هنوز فرصت داريد به تماشاي اين آثار برويد. مؤسسه‌ي صبا در خيابان فلسطين، خيابان براداران مظفر قرار دارد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha