همشهری آنلاین: خط آخرش توقیف و پارکینگ است. کلاه سرش نمی‌گذارد. نه گواهینامه دارد و نه بیمه. با نیم‌دور چرخش فرمان، از خان ‌پلیس چهار راه اول با موفقیت می‌گذرد اما کارش به هفت خان نمی‌کشد.

سرهنگ علی شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی راهور تهران بزرگ در گفت‌وگوی اختصاصی به همشهری اعلام کرده، در سال ۹۵، ۵۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت در تهران توقیف و روانه پارکینگ شده است. همچنین طی 7‌ماه نخست سال‌جاری بالغ بر ۱۸ هزار دستگاه موتورسیکلت به واسطه تخلف روانه پارکینگ شده تا عدد توقیفی‌ها طی ۱۹ ماه اخیر به حدود ۷۰ هزار دستگاه برسد.

آمار موتورسیکلت‌های توقیفی موجود در پارکینگ‌های پلیس ۱۷۰ هزار دستگاه است که نشان می‌دهد ۱۰۰ هزار دستگاه آن، از پیش از سال ۹۵ در پارکینگ‌ها خاک می‌خورند. عدد شگفت‌تر اینکه موتورهای توقیف شده قبل از سال ۹۳ چیزی حدود ۸۰ هزار دستگاه هستند. این موتورها دست‌کم ۱۳۰۰ روز در پارکینگ‌ها رسوب کرده‌اند.

برابر قانون، موتورسیکلتی که ۶ ‌ماه در پارکینگ بماند جزو اموال ستاد اجرایی فرمان امام محسوب می‌شود و این ستاد می‌تواند آن موتور رسوب کرده در پارکینگ را درصورت الزام قانونی، برای ذوب شدن به کارخانه‌های مربوطه منتقل کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha