همشهری آنلاین: بزرگترین هواپیمای جهان که Airlander ۱۰ نام دارد و در انگلیس توسط شرکت Hybrid Air Vehicles ساخته شده، پس از تجربه سقوط در سال گذشته مجددا به پرواز درآمد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، سال گذشته بزرگ‌ترین هواپیمای جهان در دومین پرواز آزمایشی خود به هنگام فرود بر روی فرودگاه کاردینگتون انگلیس سقوط کرد.

طول این هواپیما 92 متر، عرض آن 43.5 متر و ارتفاع آن 26 متر است و به همین دلیل با تمام هواپیماهای دنیا تفاوت داشته و بزرگ‌ترین هواپیمای جهان و یک کشتی هوایی محسوب می‌شود.

این هواپیما دارای 4 پروانه است که دو پروانه در قسمت عقب آن و یک پروانه در قسمت جلوی سمت راست و دیگر در سمت چپ جلوی هواپیما قرار گرفته است.

Airlander 10 برخلاف دیگر هواپیماها برای پرواز به باند فرودگاه نیاز ندارد و قادر به فرود آمدن بر سطوح مختلف از جمله آب است.

این وسیله حمل‌ونقل می‌تواند تا 10 تن بار و 48 مسافر را در خود جای دهد و به طور مداوم به مدت 5 روز در آسمان باشد.

این کشتی هوایی سال گذشته در یک پرواز آزمایشی در زمان فرود با نوک هواپیما بر روی زمین نشست که به دلیل سرعت و ارتفاع کم مشکل جدی برای سرنشینان آن بوجود نیامد.

Airlander 10 پس از پرواز از فرودگاه کاردینگتون در شمال لندن در ساعت 17:28 به وقت محلی، کمتر از 180 دقیقه در هوا ماند و در ساعت 20:15 فرود آمد.

این هواپیما در طول مدت پرواز خود به جمع‌آوری داده‌های مختلف پرداخت.

نکته جالب توجه این است که این هواپیما هیبریدی است و به دلیل آلایندگی کم و نداشتن آلودگی صوتی مورد استقبال قرار گرفته است.

این اولین پرواز Airlander 10 پس از سقوط در سال گذشته بود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹