همشهری آنلاین: چکش- نقاشی‌های کاوه یاری یا به تعبیر خود او "چقاشی" از ۲۴ اردیبهشت در گالری گلستان به نمایش در می‌آیند. دیدن این آثار زیبا را از دست ندهید.

كاوه ياری متولد شهريور 1332 در اراک و هنرمند خودآموخته‌اى است كه در دوران هنرستان فلزكارى خوانده است.

در توضيحات مربوط به اين نمايشگاه مي‌خوانيم: چقاشی هنری‌ است که با استفاده از یک چکش ساده، به فلز بی‌جان زندگی می‌بخشد و آن را به یک کار هنری رازآمیز و روح‌افزا تبدیل می‌کند. هنرمند خودآموخته لایه‌های فلز را همسان مادری که با عشق از فرزندش نگهداری می‌کند، شکل می‌دهد. هستی بی‌جنبش آن را به‌ قالب در می‌آورد و تندیسی شگفت و زنده می‌آفریند. نگاهی نزدیک به این تناسخ دلربا، دوستداران هنر و بینندگان رهگذر را به حس عمیقی از زیبایی هدایت می‌کند ...

رضا كيانيان در بخشی از متنی كه در‌باره اين نقش برجسته‌ها نوشته، آورده است: نقش برجسته‌های كاوه ياری، آدمی را با خود به اساطير می‌برد به دنيايی كه تازه آدمی به خلاقيت دست يازيده بود. روزگاری كه آدمی با آنچه در دسترس داشت، خيال خود را می‌ساخت. اين نقش برجسته‌ها تا آنجا كه به سليقه‌های رايج وصل نشده‌اند، بسيار شخصی و خلاقانه‌اند. فلز و به ويژه مس، بوم‌های كاوه هستند.»

نمايشگاه چقاشى‌هاى او جمعه ٢٤ ارديبهشت از ساعت ١٦ در گالرى گلستان افتتاح مى‌شود و تا ٢٩ ارديبهشت ادامه دارد. گالرى گلستان در دروس، خيابان كماسايى شماره ٣٤ واقع شده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷