همشهری آنلاین: مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره، فاطمه الزهرا سلام الله علیها با حضور عزداران و زائران ایرانی در نجف اشرف و صحن مطهر بارگاه مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، صبح يكشنبه 23 اسفند ماه دسته عزاداري زائران ايراني «موكب امام رضا (ع)» با حضور باشكوه زائران و عزاداران آن حضرت در صحن با صفاي حرم اميرمومنان علي (ع) برگزار شد.

امروز حال و هواي نجف اشرف حال و هواي عاشورايي بود و زائران زيادي از داخل عراق و ساير كشورها در سالروز شهادت حضرت صديقه كبري (س) به شهر ولايت و امامت؛ نجف اشرف رسانده بودند تا در اين روز كه به نوعي عاشوراي ايام فاطميه نيز محسوب مي‌شود در كنار مولا و امام‌شان باشند و به حضرتش در اين غم بزرگ تسليت بگويند.

از ساعات اوليه يكشنبه در ورودي‌هاي شهر نجف اشرف ترافيك شديدي از ازدحام زائران و خودروهاي آنان بود به طوريكه از ورودي شهر تا حرم حضرت علي (ع) حداقل يك ساعت طول كشيد و همه در تلاش بودند تا هرچه زودتر خود را به صحن و سراي نوراني مولاي متقيان برسانند و عزاداري كنند و در زير ايوان با صفاي نجفش اين‌گونه بگويند: «علي جان؛ آقاي ما اگر ديروز در شهادت زهراي مرضيه تنها بودي و خون دل‌ها خوردي و فرزندان دلبندتان حتي نتواستند در غم از دست دادن مادر گريه كنند و اگر شبانه ياس كبود خود را تنهايي به خاك سپردي اما امروز آمده‌ايم اعلام كنيم كه تنها نيستي و اين همه عاشق و رهرو داري».

امروز برخي زائران نيز حال و هواي اربعيني داشتند و از ساعت‌ها در مسير پياده‌روي كربلا تا نجف با پاي پياده رهسپار حرم اميرمومنان بودند و در طول مسير به ويژه در نزديكي شهر نجف تعداد جمعيتي كه با پاي پياده عازم حرم بودند زياد بود.

امروز در عاشوراي فاطميه براي خيلي‌ها توفيق شده بود تا در اين مكان مقدس حضور يابند و در عزاي شهادت مادر حسنين و عمه سادات گريه كنند و اشك بريزند و از اينجا به به مدينه و بقيع سلام دهند و از نجف با مولاي متقيان عازم بقيع شوند.

امروز خيلي‌ها چشم‌شان به دنبال مرقد و حرم و ضريح بود، همان ضريح و بارگاهي كه عمري است در دل‌هاي شكسته خود به دخيل حاجات‌مان را به شبكه‌هايش گره زده‌اند... اما نشاني از آن ضريح نمي‌يابند.

امروز در سالروز شهادت بانوي دو عالم، مادر و همسر ولايت شايد بهترين جايي كه مي‌شد آمد؛ همين‌جا بود، «نجف اشرف» جايي كه مولاي غريب و مظلومِ آن زمان همچنان دست پدري بر سر امت دارد و امت زير سايه دستان پرمهر و محبتش آرام مي‌گيرند. امروز همه آنهايي كه به دنبال نشاني از زهراي نبي، پاره تن رسول خدا بودند، اينجا آمده بوند و با جان و دل سنگ تمام گذاشتند و در سوگ «مادر» تسليتي جانانه به «پدر» گفتند.ژ

زائران ايراني نيز همچون هميشه به سبك و سياق خود متفاوت ظاهر شدند و از فرصت حضور خود در اين روز بهترين استفاده را كردند و با همكاري نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق دسته بزرگ عزاداري موكب امام رضا (ع) ويژه زائران ايراني را راه انداختند و از ساعت 9 صبح با حركت از مقابل باب قبله حرم اميرمومنان (ع) با شكوه و عظمت خاصي سينه‌زني و عزاداري كرده و خود را به صحن نوراني حرم مولاي مظلوم رساندند و به مدت يك ساعت با مداحي ذاكرين اهل‌بيت (ع) كه از سوي بعثه هماهنگ شده بود عزاداري كردند.

حضور جوانان و تمام اقشار زائران ايراني حاضر در نجف اشرف دراين مراسم چشمگير بود. اين مراسم با قرائت زيارت امين الله و زيارت نامه حضرت امير (ع) و حضرت زهرا (س) به پايان رسيد و اين بار نيز شيعيان حضرتش ثابت كردند كه _اگر راه مدينه و درهاي بقيع هم بسته باشد ما در روز شهادت «مادر» نجف و كربلا و بين‌الحرمين داريم و علي و اولاد طاهرينش را تنها نخواهيم گذاشت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸