همشهری آنلاین: در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی کشاورزی از ورمونت به نام ویلسون بنتلی اولین عکس موفقیت‌آمیز را از یک دانه برف به ثبت رسانید.

 

براساس گزارش نشنال‌جئوگرافيك،‌ بنتلي با استفاده از تكنيكي به نام فوتوميكروگراف كه در آن دوربين به ميكروسكوپ وصل مي‌شود، موفق به ثبت اين عكس شد.

تعدادي از برترين آثار بنتلي در سال 1904 در مجله نشنال‌جئوگرافيك منتشر شده‌است و مجموعه‌اي ديگر از تصاويرش در شماره‌اي در سال 1923 چاپ شدند كه در آنها زيبايي‌هاي شكننده و هندسه بي‌نظير دانه‌هاي برف به وضوح آشكار بودند.

امروزه هنور توانايي بازتاباندن و شكست نور توسط اين دانه‌هاي ريز يخي مايع شگفتي انسان است،‌و اينكه چطور هيچ‌يك از دو دانه برف هرگز شبيه به هم نيستند. اگرچه دانشمندان در سال 1988 دو نمونه شبيه به هم را در كولاك ويسكونزين كشف كردند،‌ با اين‌همه به گفته كنت ليبرشت فيزيكدان مركز كلتك اين دو ذره برفي در ساختار مولكولي و اتمي نيز با يكديگر متفاوت بودند.

بنتلي در سال 1925 گفت دانه‌هاي برف معجزه‌اي از زيبايي هستند و ناراحت‌كننده است كه ديگران نتوانند اين زيبايي را ديده و تحسين كنند. بنتلي در طول عمر خود از بيش از پنج هزار دانه برف عكاسي كرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶