همشهری آنلاین: عبدالوهاب شاه‌حسینی پدر شهیدان حسن، حسین و سعید شاه‌حسینی بود که اول آبان ماه ۱۳۹۴ همزمان با تاسوعای حسینی و در سن ۹۵ سالگی به رحمت خدا رفت.

حاج عبدالوهاب شاه‌حسيني سه فرزند خود را در طول پنج سال از دفاع مقدس تقديم ميهن كرد. شهید محمدحسن شاه‌حسینی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۱(عملیات بیت‌المقدس) در جاده اهواز - خرمشهر به شهادت رسید. شهید حسین شاه‌حسینی نيز در عملیات والفجر یک در ۲۱ فروردین ۶۲ در منطقه فکه به فیض شهادت نائل شد و به دلیل عدم شناسایی پیکر پاکش، جاویدالاثر است.

همچنين فرزند ديگر عبدالوهاب شاه‌حسيني، شهید سعید شاه‌حسینی، پس از چندین بار مجروح شدن در جبهه‌های نبرد، سرانجام در ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در مرحله دوم عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت رسید.

حاج عبدالوهاب شاه‌حسيني كه در سال 66 براي انجام اعمال حج تمتع به سرزمين وحي مشرف شده بود، در جريان واقعه به خاك و خون كشيدن حجاج در مكه، دچار آسيب از ناحيه كمر شد.

شاه‌حسيني درباره اين واقعه در زمان حيات گفته است: «ماموران آل سعود که تنها هم نبودند و چکمه‌پوشان استکبار هم همراهی‌شون می‌کردند من رو با خودرو زیر گرفتند و ماشینشون با همان وزن سنگین از روی کمر من رد شد و از آن روز به بعد من رو گرفتار کرد، وگرنه من به این زودی‌ها از پا نمی‌افتادم». (منبع: خبرگزاري دفاع مقدس)

پدر شهيدان شاه‌حسيني كه در سال‌هاي پاياني عمر شريف خود در بستر بيماري بود، مورد تفقد يادگاران امام (ره) قرار داشت. حجج‌اسلام والمسلمین سید حسن خمینی و سید یاسر خمینی در بهمن ماه 1392 با حضور در منزل اين پدر شهيد به عيادت حاج عبدالوهاب شاه حسيني و ديدار خانواده اين شهيدان پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحانی رییس‌جمهوري نيز در آبان ماه 92 در به جا آوردن سنت دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان دفاع مقدس، در منزل خانواده شهیدان شاه‌‌حسینی حضور پيدا كرد و خانواده و پدر اين شهيدان را گرامي داشت.

همچنين هیئت وزیران در جلسه اول خرداد ماه 1384 به استناد ماده (7) قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست جمهوری اسلامی ایران، اعطاي نشان دولتی (درجه یکم ایثار) به عبدالوهاب شاه‌حسینی را تصويب كرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha