همشهری آنلاین: استخراج سنگ‌های قیمتی، به ویژه آنهایی که از نظر ابعاد،‌رنگ و ساختار در نوع خود بی‌نظیر و نادرند همیشه خبرساز بوده‌است، اما پس از کشف برسر این سنگ‌ها چه خواهد آمد؟

 

 

 

براساس گزارش CNN، بيشتر مردم سنگ‌هاي قيمتي را زماني مي‌بينند كه مي‌خواهند آن را خريداري كنند، در قابي از طلا يا نقره و به شكل انواع زيور‌آلات قيمتي. در اين گزارش تصويري اما مي‌توان داستان سفر يكي از بزرگترين و كمياب‌ترين الماس‌هاي جهان را از زماني كه در يك معدن كشف شده تا زماني كه به گردنبندي زيبا و گران‌قيمت متشكل از 11 هزار و 551 الكاس و صدها قطعه يشم و زمرد تبديل مي‌شود را مشاهده كرد. اين گردنبند محصول مشترك طراح جواهرات والاس چان و بزرگترين فروشنده جواهرات هنگ‌كنگ، چو تاي فوك است.

اين سنگ قيمتي كه الماس كولينان نام دارد در سال 2009 در معدن الماس كولينان در ايالت گائوتنگ در آفريقاي جنوبي كشف شده‌است. اين معدن در مكاني واقع شده كه بيشتر الماس‌هاي مشهور جهان در آنجا كشف شده‌اند. اين الماس 507.55 قيراط وزن داشته و يكي از شفاف‌ترين و بي‌نقص‌ترين الماس‌هاي جهان است.

اين الماس در سال 2010 به قيمت 35.3ميليون دلار توسط شركت چو تاي فوك خريداري شد و در عرض سه سال به 24 قطعه الماس كوچكتر برش داده شد. اين شركت در سال 2014 از طراح مشهور جواهرات والاس چان دعوت كرد تا اين الماس‌ها را در يك قطعه زيورآلات گرد‌آوري كند. طراحي اين جواهر با صرف 47 هزار ساعت و همكاري 22 نفر امكان‌پذير شد.

در ساخت جواهر نهايي از يشم سفيد و سبز نيز استفاده شده و 598 الماس صورتي و 10953 الماس سفيد در كنار 24 الماس به دست آمده از الماس كوليان در ساخت آن استفاده شده‌است.

در طراحي اين جواهر از سمبل‌هاي مختلفي استفاده شده‌است تا فرهنگ غرب و شرق را به يكديگر پيوند بزند. الهام‌بخش چان براي ساخت بخش اصلي جواهر كه سنگ بزرگتر را در بر مي‌گيرد،‌گنبد كليسايي در اروپا بوده‌است،‌ پروانه‌ها در اين گردنبند سمبل عشق جاودان در چين هستند و خفاش‌ نيز سمبل شادي است. 

گردنبند تكميل شده را مي‌توان به 27 شكل مختلف به گردن انداخت كه اين عدد نيز در مفهوم ابديت در فرهنگ چيني ريشه دارد. 27 مكعب عدد 3 است و در فرهنگ چين عدد 3 نماد ابديت است. ساخت اين گردنبند منحصر به فرد كه شكوفايي يك ميراث نام گرفته، براي شركت فوك 200 ميليون دلار هزينه در بر داشته‌است با اين همه شركت هنوز برنامه‌اي براي فروش آن ندارد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷