همشهری آنلاین: عمارت زرافه‌ها در نایروبی کنیا مرکزی محافظتی تفریحی است که در آن از ۹ زرافه روتشیلد، یکی از نادر‌ترین گونه‌های زرافه که در معرض خطر شدید انقراض قرار دارد، نگهداری می‌شود.

 

براساس گزارش ديسكاوري، در سرتاسر اين عمارت محافظتي-تفريحي غذاهاي محبوب زرافه‌ها روي زمين پراكنده‌شده‌اند تا ساكنان عمارت بتوانند هرزماني كه زرافه‌اي نزديك‌شد، به او غذا بدهند. اين توده‌هاي غذا به ويژه در اتاق غذا‌خوري عمارت كاربردي خواهد بود زيرا زرافه‌ها زمان صرف غذا سر خود را از پنجره وارد اتاق كرده و درخواست غذا مي‌كنند.

به گفته رابين مور، عكاسي كه تجربه اقامت در اين مركز را داشته، فرصت نزديك شدن بيش از اندازه به زرافه‌ها بسيار شگفت‌انگيز است، زيرا اين حيوانات چشمان بسيار بزرگ و پراحساسي دارند و اين جانداران به شدت مهربان هستند، روحيه‌اي كه تنها زمان نزديك شدن به آنها به خوبي درك مي‌شود.

وسعت عمارت زرافه‌ها در نايروبي نزديك به 150 هكتار است و در نزديكي عمارت اصلي مي‌توان گونه‌هاي ديگري از جانداران وحشي از قبيل بچه‌فيل‌ها را نيز مشاهده كرد. 

اين مركز در سال 1974 با هدف محافظت و پرورش گونه زرافه‌هاي روتشيلد راه‌اندازي شد و به منظور تامين هزينه‌هاي برنامه، هتلي نيز در اين مركز تاسيس شد تا علاقمندان بتوانند در حين اقامت در هتل، با اين جانداران زيبا تعامل داشته‌باشند. درحال حاضر تنها چند صد زرافه روتشيلد ديگر در جهان باقي مانده‌است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶