همشهری آنلاین: بوستان جنگلی یاس با یک هزار و ۴۰۰ هکتار در شرق پایتخت یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی تهران به شمار می‌آید.

 

 

پیرو منویات مقام معظم رهبری در جمع فعالان محیط زیست دربازه آزاد سازی مناطبع طبیعی در هفدهم اسفند سال 1393، احداث وستان جنگلی یاس در دستور کار شهرداری تهران  قرار گرفت و در سیزدهم فروردین ماه سال 93 و در روز طبیعت افتتاح شد.

طبق اعلام شهرداری تهران این بوستان با فعالیت شبانه روزی بیش از دو هزار نیروی کارشناس و کارگر  در طول کمتر از یک ماه آماده سازی شده است.

  • امکانات:

بوستان جنگلی یاس امکاناتی همچون ۱۱۰آلاچیق، دو هزار  دستگاه صندلی پارکی، یک هزار سطل زباله، ۲۰۰ دستگاه باربیکیو، نمازخانه‌های متعدد برای بانوان و آقایان، تامین روشنایی کلیه معابر اصلی همراه با نصب پایه‌های چراغ، تامین و ساخت شبکه برق ۲۰ کیلوواتی، جانمایی و نصب ۱۵ منبع آب شرب، نصب ۵۰ دستگاه سرویس بهداشتی (هر کدام۴ چشمه؛ جمعا ۲۰۰ چشمه)، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نصب ۱۲۳۰ پایه تابلوی راهنمایی و رانندگی، ساخت ۹زمین بازی برای کودکان، ۶زمین بازی برای بزرگسالان، مکان های ورزشی مانند زمین فوتبال، گل کوچیک و ۱۴ پارکینگ خودرو(اصلی و فرعی) با گنجایش بیش از سه هزار دستگاه خودرو دارد.

  • چرا یاس؟

از آنجایی که آماده سازی این تفرجگاه به لحاظ زمانی بین سالروز وفات و زادروز خجسته حضرت فاطمه (س) واقع شد، این بوستان جنگلی «یاس» نام گرفت.

  • آدرس:

بوستان جنگلی یاس در بزرگراه شهید بابایی، نرسیده به خیابان استخر واقع شده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha