همشهری آنلاین: نیویورک تایمز میز کنفرانسی ساخته است که توانایی ضبط صدای حاضرین و تبدیل آن به متن را با حافظه محدود دارد!

این روزها فناوری‌ها حتی اجسام بی‌جان دور و بر ما را به وسایل هوشمند و تعاملی تبدیل کرده‌اند. در این میان رسانه‌ها هم می‌خواهند نهایت استفاده را از فناوری ببرند، به همین خاطر دست به کار شده اند.

بعضی از این رسانه‌های بزرگ دنیا، در حکم امپراتوری‌های بزرگ هستند، به عبارتی زمانی که نام "روزنامه نیویورک تایمز" را می‌شنوید، باید بدانید که این نام متعلق به یک روزنامه معمولی نیست. بلکه این روزنامه نه تنها جایگاه خاصی بین سایر رسانه‌ها دارد، بلکه برای خودش قدرت ویژه‌ای در کشورش به حساب می‌آید.

در واقع، نیویورک تایمز یک غول رسانه‌های است که حتی توانایی دگرگونی شرایط سیاسی کشور خود را نیز دارد.

اگر از وب‌سایت نیویورک تایمز دیدن کرده باشید، حتما می‌دانید که سطح طراحی نوآورانه و فناوری‌هایی که این روزنامه استفاده می‌کند، هیچ مشابهی در میانه وب‌سایت‌های روزنامه‌های دیگر ندارد. در واقع این روزنامه در شروع برخی از روندهای طراحی وب، یک پیشگام است.اما فراتر از آن، جالب است بدانید که نیویورک تامیز برای خودش یک آزمایشگاه فناوری نیز دارد!

به تازگی این رسانه یک میز کنفرانس هوشمند طراحی کرده است، که با دیدن آن متوجه تفاوت آن با سایر میزها می شوید!

این میز دارای یک میکروفن بزرگ پیشرفته  است که در وسط میز قرار گرفته است. این میکروفن می‌تواند صداهای حاضران در جلسه را بادقت شنیده و برای ثبت و ضبط انتقال دهد.

هدف از ساختن این میز کنفرانس برای ثبت و ضبط  وقایع کنفرانس‌های زیادی که در این روزنامه برگزار می‌شد، است که توسط آن این کار آسان‌تر می‌شود.

چرا که این میکروفن عجیب، صرف ضبط صدا، صداها را شنود نمی‌کند، بلکه قادر به پردازش و تبدیل اصاوت به متن و نوشتار نیز هست. پردازشی شبیه آنچه که در سیری اپل یا کورتانای مایکروسافت است.

جالب‌تر اینکه هرگاه یکی ازحاضرین در جلسه حس کرد که بخشی از صحبت‌های سخنران اهمیت خاصی دارد، کافی است روی صفحه لمسی کوچک جلوی خود کلیک کند، در این صورت میز هوشمند به صورت خودکار صحبت‌های او را ۳۰ ثانیه پیش و بعد از کلیک را به متن مشخص تبدیل می‌کند و برای سهولت دسترسی به این بخش، چند برچسب با تگ هم روی آن می‌گذارد!

برای حفظ حریم خصوصی، این میز کنفرانس حافظه محدودی دارد و به صورت خودکار، جریان کنفرانس‌های برگزار شده قدیمی‌تر از ۴ هفته را پاک می‌کند.

جای تعجب نیست اگر در اندک زمانی کوتاه، تمامی میز‌های کنفرانس شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان های دولتی به میز کنفرانس هوشمند تبدیل شود و از آن نیز بیشتر تحویل یک صورتجلسه کامل در اخر کنفرانس به هریک از حاضرین جهت رویت، امضا و یا... چیزهای دیگری که کم‌کم به ان اضافه خواهد شد.

منبع: fastcodesign

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha