همشهری آنلاین: باغ پرندگان تهران بزرگترین باغ پرندگان کشور است که۲۳ هکتار مساحت دارد. در این مجموعه از پرندگانی نظیر جغد، شاهین، عقاب، طاووس، پلیکان، فلامینگو و...نگهداری می‌شوند.

باغ پرندگان تهران در منطقه چهار شهرداري تهران و در ضلع شرقي جنگل لويزان در هشتم ارديبهشت ماه سال 1392 افتتاح شده است. اين مجموعه اگرچه اولين باغ پرندگان ايراني نيست اما از بزرگترين و كامل‌ترين آنها به شمار مي‌آيد.

اين باغ شامل دو بخش «دشتچر» و «آبچر» است كه بخش اول شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی  است و "آبچر" نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند. 

60 ميليارد تومان اعتبار براي ساخت اين مجموعه هزينه شده است.

  • گونه گياهي

درختان پهن برگ و سوزني شكل دو گونه گياهي قالب در اين باغ هستند و گل‌هاي گوناگون نيز به تناسب فصل در محوطه آن كاشته مي‌شوند. در كل گونه‌هاي گياهي اين باغ از گياهان و درختان جنگل لويزان پيروي مي‌كند.

  • گونه پرندگان

6 هزار و 500 پرنده در 55 گونه مختلف در محوطه اين باغ نگهداري مي‌شوند كه مهم‌ترين آنها طوطي، اردك، فنج، جغد، شاهين، طاووس، عقاب، داركوب، غاز و لك لك است.

  • امكانات رفاهي و تفريحي

در باغ پرندگان تهران امكانات رفاهي همچون رستوران، درشكه راني، آلاچيق، ماشين برقي، زمين بازي كودكان براي بازديدكنندگان تعبيه شده است.

همچنين در اين باغ قرنطينه‌اي براي معاينه پرندگان در نظر گرفته شده كه همه گونه‌هايي كه خود وارد محوطه شده يا مردم قصد اهداي آن را به مجموعه دارند، تحت كنترل قرار گرفته و پس از تاييد صحت و سلامت وارد محوطه باغ مي‌شوند.

  • آدرس

براي بازديد از باغ پرندگان بايد به آدرس بزرگراه شهيد بابايي شرق، بعد از خروجي هنگام، لاين كندرو شهرك اميد، خيابان كوهستان مراجعه كنيد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰