همشهری آنلاین: عقابی مجهز به یک یک دوربین کوچک که بر پشتش بسته شده‌بود، از بالای مرتفع‌ترین ساختمان جهان، برج خلیفه در دبی، پرواز کرد و مناظری دیدنی را از زاویه دید خود به ثبت رسانید.

براساس گزارش BBC، آنچه اين عقاب سلطنتي، دارشان، با كمك دوربيني كه بر پشتش داشت به ثبت رسانيد به صورت مستقيم پخش مي‌شدند. اين پرنده پس از پريدن از بالاي برج خليفه در دبی امارات از ارتفاع 829 متری را در نهايت روي دست مربي خود فرود آمد.

به گفته موسسه Freedom Conservation كه اين برنامه را ترتيب داده‌است، اين مرتفع‌ترين پرواز از بالاي يك سازه دست‌ساز بشر توسط يك پرنده است. اين برنامه با هدف تاكيد بر وضعيت اسفناك و رو به انقراض اين پرندگان شكاري انجام گرفته‌است.

اگرچه وزن دوربيني كه دارشان به پشت داشت تنها 300 گرم بود، اما همين ميزان نيز 10 درصد از كل وزن بدن پرنده است. از اين رو پرنده تحت آموزش مربي فرانسوي پرندگان شكاري قرار گرفت تا بتواند اين پرواز را با موفقيت انجام دهد.

موسسه Freedom Conservation اميدوار است اين پرواز بتواند به نمادي از زندگي مسالمت‌آميز انسان‌ها و پرندگان در كنار يكديگر باشد. به گفته مدير اين موسسه، اين عقاب نشان از امكان‌پذير بودن ايجاد تغيير دارد، زماني اين پرنده در حال انقراض بود اما اكنون برنامه‌هاي محافظتي آن را از انقراض نجات داده‌است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵