همشهری آنلاین: فرگوسن (Ferguson) شهر کوچکی در منطقه سنت لوئی (لوئیس) (St. Louis) در ایالت میسوری (Missouri) آمریکا است.

جمعیت فرگوسن که بخشی از متروپل سنت لوئی بزرگتر (the Greater St. Louis) است بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ حدود ۲۱٫۲۰۳ نفر بوده است.

۲۹.۳ درصد مردم این شهر سفیدپوست و ۶۷.۴ درصد آن سیاهپوست هستند.

فرگوسن که قدمت آن به سال ۱۸۵۵ باز می‌گردد و نامش را از فردی به نام ویلیام فرگوسن (William B. Ferguson) گرفته است در سال ۱۸۹۴ به شهر تبدیل شد.

نام این شهر هنگامی به جهان خبر باز شد که پسر سیاهپوست هجده‌ساله‌ای به نام مایکل براون (Michael Brown) در نهم ماه آگوست سال ۲۰۱۴ توسط یک افسر پلیس آمریکا به نام درن ویلسون (Darren Wilson) هدف تیراندازی قرار گرفت و در حالی که "دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا برده بود" کشته شد.

مرگ این نوجوان به شورشی گسترده در این شهر منجر شد و گارد ملی آمریکا برای سرکوب ناآرامی‌ها وارد عمل شد.

در پی صدور قرار منع تعقیب برای درن ویلسون که در نوامبر ۲۰۱۴ صادر شد شهر فرگوسن آمریکا در اعتراض به این حکم دوباره در ناآرامی فرو رفت.

خانواده مایکل براون، نوجوان مقتول هم از تصمیم هیئت منصفه ابراز دلسردی کردند. افزون براین در سایر شهرهای امریکا نظیر لس‌آنجلس، فیلادلفیا و نیویورک هم اعتراض‌هایی علیه تصمیم هیئت منصفه در این پرونده صورت گرفته است.

آمریکا ۵۰ ایالت دارد که ناحیهٔ واشینگتن، دی. سی. جزو هیچ‌یک از ایالات آمریکا نیست و در منطقه خودمختار کلمبیا قرار دارد. ناحیهٔ کلمبیا، در اصل بخشی از ایالت مریلند بود که در سال ۱۷۹۰ برای تأسیس مرکز آمریکا یعنی شهر واشینگتن، دی. سی. در نظر گرفته شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹