همشهری آنلاین: بخش زیادی از جمعیت جهان از گرسنگی و کمبود امکانات در عذابند، بخشی دیگر در حد برطرف شدن گرسنگی به مواد غذایی اکتفا می‌کنند، اما گروهی که روز‌به‌روز نیز درحال بزرگتر شدن است، به غذاهایی مجلل علاقمند شده‌اند و حاضرند برای صرف آنها صدها‌هزار بار بیشتر از غذاهای معمولی پول پرداخت کنند.

براساس گزارش BBC، گرايش غذايي جديد انسان‌ها باعث شده تا غذاهاي معمولي مانند كيك‌هاي فنجاني،‌همبرگرها و حتي آب آشاميدني به شكلي مجلل‌تر و پرزرق‌و‌برق‌تر ارائه شوند، طوري كه هزينه دسترسي به آنها نسبت به نمونه‌هاي معمولي صدها بار بالاتر است. چه‌چيز باعث مي‌شود افراد براي غذايي كه خوردن آن تنها چند دقيقه طول مي‌كشد، يك ماه از حقوق خود را پرداخت كنند؟ تجربه كردن.

به گفته سرآشپز‌هاي گران‌قيمت‌ترين رستوران‌هاي جهان، داشتن تجربه چشيدن مزه گران‌ترين دسر،‌همبرگر، كيك و يا بستني جهان است كه انگيزه افراد مي‌شود تا هزاران دلار براي خوردن ماده غذايي مجللي پول پرداخت كنند. در ليست گرانترين غذاهاي جهان نام غذاهاي معمولي به چشم مي‌خورد كه استفاده از طلا و يا مواد نادر و كمياب و يا جواهرات ارزش آنها چندين برابر كرده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱