همشهری آنلاین: آلودگی شدیدی که از پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت با حمله ریزگردها در هوای کربلا آغاز شده است، زنگ هشدار را در این شهر مقدس به صدا در آورده و مرکز پزشکی حج و زیارت از زائران خواستار جدی گرفتن توصیه‌های پزشکی در این زمینه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با گرما شدن هوا در عراق، هجوم ریزگردها سبب گرد و غبار شدید در هوای کربلا شده به طوری که حجم این ریزگردها به اندازه‌ای است که نمای حرم مطهر امام حسین (ع) از دیده‌ها محو شده است.

دکتر ماشاءالله رضایی نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عراق از زائرانی که قصد عزیمت به سفر زیارتی عتبات را دارند، خواستار شد تا با تهیه ماسک‌های تخم مرغی و کتانی از داروخانه‌های سطح شهر خود، حتما از ماسک برای پوشش بینی و دهان خود استفاده کنند.

وی با اشاره به این پدیده که چند سالی است به معضل کشورهای عراق، سوریه، عربستان و به دنبال آن ایران تبدیل شده است، استفاده از ماسک را برای در امان ماندن از دست ذرات ریز معلق در هوا و دچار نشدن به بیماری‌های تنفسی به زائران توصیه کرد.

گفتنی است ماسک‌های کاغذی معمولی و دستمال نمی‌تواند جلوی ورود ذرات ریز گرد و غبار به سیستم تنفسی را بگیرد و تنها استفاده از ماسک‌های ویژه که برای این منظور طراحی شده، مفید است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱