مهدی تهرانی: دکتر یونس شکرخواه؛ سردبیر همشهری آنلاین؛ به باور بسیاری پدر روزنامه نگاری وب در ایران است. هر چند خودش همیشه به این عنوان می‌خندد.

در سال‌های دور؛ دانشجویان دکتر یونس شکرخواه وی را سرکلاس درس و به همراه گچ و تخته سیاه و در سال‌های اخیر با تخته‌ی وایت برد و ویدیو پروجکشن دیده‌اند.

از طرفی بیش از 3 دهه است که از حضور فعال دکتر در تحریریه‌ی روزنامه‌ها می‌گذرد. در سالیان دور همکاران قدیمی همواره تایپیکال وی را با قلم و کاغذ  و در سال‌های اخیر با لپ تاپ، تبلت و گوشی آیفون پشت میز سردبیری  به یاد دارند. این تصاویر اما متفاوت است.

آنهایی که از نزدیک با شخصیت دکتر آشنایی دارند به خوبی می‌دانند او همچنان که در تئوری‌های مربوط به علوم ارتباطات و همچنین کار روزنامه نگاری یک متخصص ششدانگ است در امور فنی نیز دستی برآتش دارد.

ششم اسفند امسال قرار بود پروفسور فرید العطاس استاد دانشگاه ملی سنگاپور به همراه جمعی از دانشجویانش از همشهری آنلاین بازدید کند.

تصاویر؛ تلاش بچه‌های تحریریه همشهری آنلاین و به ویژه دکتر را نشان می‌دهد تا دستگاه ویدیو پروجکشن قدیمی را آزمایش کنند تا در خلال جلسه با دانشجویان دانشگاه ملی سنگاپور مشکلی پیش نیاید.

دکتر شکرخواه

این را هم بگویم که علیرغم همه‌ی این پیش بینی‌ها دستگاه در همان ابتدای کار دچار یک وقفه کوتاه شد. اما دست دکتر آمد داشت و مسئولین همشهری مساعدت کردند و چند روز بعد یک ویدیو پروجکشن پرتابل و آخرین مدل را برای تحریریه‌ی همشهری آنلاین خریدند که البته الان دارد در اتاق دکتر خاک می‌خورد. اما قول داده بزودی می‌توانیم حتی فیلم‌های سینمایی را نیز با این دستگاه در تحریریه ببینیم.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴