همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در خیابان لاله‌زار، از قدیمی‌ترین مشاغل باقی‌مانده در این محل دیدن و با قدیمی‌های این خیابان گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی صبح جمعه 9 اسفند و در بخشی از برنامه کشف تهران این هفته خود به خیابان لاله‌زار رفت و با صاحبان مشاغل قدیمی این خیابان دیدار و گفتگو کرد.

یکی از باسابقه‌ترین مغازه‌داران لاله‌زار آقای رحمت اللهی بود که خودش و پدرش بیش از هفت دهه در لاله‌زار کلاه فروخته‌اند. آقای رحمت‌اللهی در این دیدار صمیمی که همه همراهان کشف تهران دقایق شیرینی را گذراندند، درباره تاریخچه کلاه و کلاه‌فروشی در تهران و انواع کلاه‌های موجود در مغازه و کاربردهای آنها توضیحاتی را به حاضران ارائه کرد.

وی درباره تاریخچه کلاه در ایران گفت: هنگامی که کلاه وارد ایران شد، تمام مدل‌ها روسی بودند اما پس از ورود ‌آلمان‌ها به ایران، مدل‌های کلاه در ایران تغییر کرد و کلاه‌های آلمانی جایگزین کلاه‌های روسی شدند.

از نکات قابل توجه در این دیدار، کلاهی بود که صاحب مغازه بر سر رئیس شورای شهر تهران گذاشت و با آن عکس یادگاری گرفت.

احمد مسجد جامعی نیز کلاه‌های اقوام مختلف را بر سر گذاشت و درباره پیشینه هر کدام از کلاه‌ها سوالاتی را از فروشنده پرسید.

پس از آن رئیس شورای شهر تهران به عکاسی کارلو، قدیمی‌ترین عکاسی موجود در خیابان لاله‌زار، با سابقه 75 سال رفت و دقایقی را با این عکاس پیشکسوت به گپ و گفت پرداخت. ساختمان قدیمی و حیاط طبقه دوم این عکاسی برای همه گروه جالب و خاطره انگیز بود.

مسجد جامعی پس از دیدار با این عکاس پیشکسوت، با گروه عکاسان کشف تهران، عکس یادگاری گرفت. عکاس پیشکسوت این عکاسی نیز عکسی ویژه‌ای از رئیس شورای شهر گرفت تا در آتلیه این عکاسی ثبت شود.

در ادامه رئیس شورای شهر تهران به عینک‌فرشی آلبانی، قدیمی‌ترین عینک‌فروشی حال حاضر لاله‌زار و همچنین یکی از قدیمی‌ترین کارگاه‌های تولیدکننده پیراهن رفت و با صاحبان آنها گفتگو کرد. آقای عروجی تولیدکننده و فروشنده پیراهن بیش از 50 سال در لاله‌زار به کار تولید و فروش پیراهن مشغول است. آقای عروجی از رئیس شورای اسلامی شهر تهران و گروه همراه او به گرمی استقبال کرد و به آنها کارت تخفیف نوروزی اهدا کرد.

مسجد جامعی و همراهان همچنین در مغازه یکی از تولید کنندگان و فروشندگان کیف و ساک حاضر شد و به گفته های فروشنده درباره نحوه تولید و عرضه این کالا گوش داد و از اینکه کیف‌های چرمی مرغوب ایرانی را با بهایی کمتر از کالاهای نامرغوب چینی عرضه می‌کند تقدیر کرد.

چند هتل قدیمی، لوسترفروشی و اغذیه فروشی نیز از دیگر مشاغلی بود که مسجدجامعی در آنها حاضر و با سابقه تاریخی وضعیت فعلی آنها آشنا شد.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳