همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منطقه ۱۶ گفت: مشکل ما این است که ساختمان های ارزشمندی مانند سیلو در تهران دیده نمی شوند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی صبح جمعه 20 دی ماه با حضور در منطقه 16 تهران از مکان‌هایی چون راه آهن تهران، قدیمی‌ترین سیلو، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شیشه، انبار دخانیات و بافت‌های فرسوده، دیدن کرد و با اهالی این منطقه و خانواده شهیدان خالقی‌پور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در ساعات اولیه صبح روز جمعه با حضور در راه آهن تهران، از بخش‌های مختلف آن دیدن کرد.

مسجد جامعی پس از دیدار از قدیمی‌ترین لوکوموتیو موجود در راه آهن پیشنهاد داد موزه راه آهن با هدف حفظ میراث این صنعت و آثار ماندگارآن در یکی از ساختمان‌های تاریخی این مجموعه راه‌اندازی و تجهیزات و اسناد راه آهن از سال 1309 تا کنون در آن نگهداری شود و در معرض دید علاقمندان قرار گیرد تا مسافران هم از این موزه و آثار آن دیدن کنند.

همچنین احمد مسجد جامعی در این برنامه برای اولین بار از پرونده جهان پهلوان تختی که در بایگانی شرکت راه آهن بود رونمایی و اسراری از این پرونده را در جمع خبرنگاران بازگو کرد. وی همچنین پیشنهاد داد که تندیسی از این ورزشکار جوانمرد، در راه آهن تهران نصب شود.

راه اندازی موزه صنایع شیشه در قدیمی ترین کارخانه شیشه سازی

مسجد جامعی سپس به سیلوی تهران رفت و ازبخش های مختلف این مکان تاریخی نیز دیدن کرد. سیلوی تهراندر سال 1318 به دست افتتاح شده است و اولین و قدیمی ترین کارخانه سیلو در ایران محسوب می شود که با ظرفیت 64 هزار تن، همچنان مشغول به فعالیت است و مصارف تهران و کرج را تامین می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید با اشاره به غنی بودن تهران از لحاظ ساختمان های تاریخی گفت: مشکل ما این است که این ساختمان ها در تهران دیده نمی شود و ما فکر می کنیم تمام تهران به سر در باغ ملی خلاصه می شود.وی پس از این بازدید، به حفظ بناها و ماشین های قدیمی موجود در این کارخانه تاکید کرد.

دیدارهای دوره‌ای رئیس شورای اسلامی شهرتهران با عنوان کشف تهران هرصبح جمعه باهدف بازدید از هویت تاریخی فرهنگی تهران و آشنایی با مسائل و مشکلات مردم مناطق مختلف تهران انجام می‌پذیرد

کارخانه شیشه، مقصد بعدی مسجد جامعی در کشف تهران این هفته بود. این کارخانه اولین کارخانه اتوماتیک شیشه سازی در ایران است که هم زمان با کارخانه سیلو در ایران افتتاح شده و در جریان کودتای سال 1332 تعطیل و در سال 1341 دوباره فعالیتش را آغاز کرده است.

در این بازدید به پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر تهران قرار شد این کارخانه به عنوان یک اثر میراثی ثبت و در محوطه آن موزه صنایع شیشه راه اندازی و برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران و مردم عادی گشایش یابد.

رئیس شورای شهر همچنین از انبار دخانیات تهران که قدمت آن پیش از سال 1320 است، بازدید کرد و با مسئولان این مجموعه گفت و گو کرد.

شما افتخار همه ایرانیان هستید

مسجد جامعی در ادامه برنامه به منزل شهیدان خالقی پور رفت و دقایقی با خانواده این شهیدان والا مقام گفت و گو کرد. مادر این 3 شهید نیز با بیان خاطراتی از فرزندان خود، فضای معنوی خاصیرا برای رئیس شورای شهر و همراهانش خلق کرد. رئیس شورای شهر نیز خطاب به پدر و مادر این 3 شهید گفت: شما افتخار همه ایرانیان هستید.

مسجدجامعی همچنین با حضور در یکی از کارگاه های مرمت فرش های دستباف ایرانی با هنرمندان رفوگر فرش گفت و گو و از آثار موجود در این مجموعه دیدن کرد.

از نکات جالب توجه برنامه این هفته حضور دوباره مسجدجامعی در بافت فرسوده و پیگیری خواسته های مردمی سفر ماه پیش رئیس شورا به منطقه 16 بود. به همین منظور به مسجدی که قول تعمیر آن را داده بود رفت و از مسئولان شهرداری خواست تا هر چه سریعتر مراحل بازسازی این مسجد را انجام دهند.

در طول یک ماه گذشته این دومین باری است که رئیس شورای اسلامی شهر تهران، از منطقه 16 دیدن می‌کند.

دیدارهای دوره‌ای رئیس شورای شهر با عنوان "کشف تهران" هر صبح جمعه با هدف بازدید از هویت تاریخی فرهنگی تهران و آشنایی با مسائل و مشکلات مردم مناطق مختلف انجام می‌پذیردکه این هفته در چهاردهمین برنامه به منطقه 16 اختصاص یافت.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶