همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در برنامه های تهرانگردی خود که هر هفته جمعه‌ها در مناطق مختلف تهران برگزار می‌شود، با توجه به پیوند آیین مسیحیت و اسلام و خدمات مؤثر اقلیت‌های مذهبی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، سال نو میلادی را به هموطنان مسیحی تبریک گفت.

مسجدجامعی گفت: هموطنان مسیحی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس نقشی مثال‌زدنی داشته اند، و نمی‌توان از نقش آنان در حیات اجتماعی کشور به راحتی عبور کرد.

مسجدجامعی که دو برنامه جداگانه را به دیدار از آثار معماری و اماکن تاریخی مذهبی اقلیت‌ها اختصاص داده بود با حضور در کلیسای شرق آشوری بر حمایت و ثبت این کلیسای تاریخی تأکید، و در ادامه با خانواده شهید رابرت لازار، از شهدای آشوری دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: تصویری از این شهید در یکی از محلات نزدیک کلیسا تهیه و رونمایی شود و مقدمات نامگذاری کوچه‌ای به نام این شهید نیز فراهم آید تا ادای دینی به آن شهید و خانواده‌اش باشد.

وی همچنین در بازدید جداگانه‌ای از آرامستان‌های تاریخی ارامنه در شرق تهراندیدن و بر سر مزار بزرگان ارمنی و آشوریحضور یافت و بر حفظ هویت تاریخی فرهنگی این مکان ها تأکید کرد.

مسجد‌جامعی ضمن بازدید از چهار قبرستان تاریخی در منطقه 14 گفت: باید برای این مکان‌ها طرح مناسبی پیش‌بینی کرد. چند کشور مهم مثل روسیه، آلمان، ایتالیا، لهستان و ارمنستان در این آرامستان‌ها نمادهایی از فرهنگ و تمدن خود را دارند که از این حیث نقطه ویژه‌ای برای تهران محسوب می‌شود.

وی پیشنهاد کرد که اگر قرار است تالار یا سالن بزرگی برای همایش‌های بین‌المللی در تهران ساخته شود این منطقه یکی از مناسب‌ترین مناطق است زیرا به لحاظ تبارشناسی و گردشگری مورد توجه غیر‌ایرانی‌ها و به ویژه مسیحیان و مردم چند کشوری است که هموطنانشان در این آرامستان‌ها آرمیده‌اند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱