همشهری آنلاین: سال ۲۰۱۳ شکست‌ها و خطاهای تکنولوژیکی فراوانی را به خود دید، برخی از آنها لغزش‌های نادری بودند که شرکت‌های بزرگ دچار آن شدند و گروه دیگر شرکت‌هایی بودند که از صحنه پویای اینترنت برای اجرای برنامه‌های خود استفاده کرده و شکستی سنگین راتجربه کرده‌اند.

 

 

براساس گزارش CNN، در میان تمامی این خطاها،‌یافتن برترین شکست‌های تکنولوژی سال کار چندان دشواری نبوده‌است.

درباره قانون خدمات درمانی رایگان باراک اوباما بحث و جدل‌های مثبت و منفی زیادی مطرح است، قانون سلامت عمومی تایید شده توسط رئیس‌جمهور آمریکا که دسترسی به خدمات بیمه را برای میلیون‌ها آمریکایی فراهم می‌آورد، اما هیچ بحثی در این نکته نیست که ورود به وب‌سایت ثبت نام در خدماتی که در آمریکا به Obama Care شهرت یافته‌است،‌وب‌سایتی که میلیونها نفر برای تحت پوشش این قانون قرار گرفتن باید به آن وارد شده و در آن ثبت نام کنند، یک فاجعه تمام عیار بوده‌است.

برخی این خطای بزرگ را ناشی از تضاد شدید میان جهان منعطف و چالاک سیلیکون‌ولی با دیوان‌سالاری درهم‌تنیده و گنگ واشنگتن دیدند. به هرحال این نقص فنی باعث پروبال گرفتن منتقدان و مخالفان قانون خدمات درمانی اوباما شد.

قطعا این تنها خطا و شکست تکنولوژی نبود که سال 2013 با آن مواجه شد. توئیتر پس از رونمایی موفق‌آمیز اپلیکیشن ویدیویی Vine، نرم‌افزار پخش موسیقی بسیار خارج‌ از رده و نامتعارفی را عرضه کرد که هیچ‌کس توجهی به آن نکرد و به هیچ‌وجه مورد توجه کاربران توئیتر قرار نگرفت.

همچنین در سال 2013 شرکت سابقا باشکوه بلک‌بری شاهد فرسایش و سقوطش در بازار موبایل بود و مایکروسافت نیز با این حقیقت تلخ مواجه شد که غلبه بر آی‌پد اپل کاری نیست که از عهده تبلت‌های سرفیس این شرکت برآید.

یاهو به واسطه سرویس ایمیل نابه‌سامانش کاربران را سرخورده کرد و فیس بوک نیز دریافت که محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان بودن لزوما به این معنی نیست که کاربران بخواهند از اسمارت‌فونی که ساختارش به واسطه ویژگی‌های فیس‌بوکی تغییر شکل یافته استفاده کنند.

ساعت‌‌های هوشمند از دیگر اخبار مهم تکنولوژی‌های پوشیدنی سال 2013 بودند که در پایان سال، هیچ‌یک از این ابزارها به موفقیت چندانی دست‌ نیافتند، شاید به این دلیل که کاربران تحت تاثیر قابلیت‌های اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های خود، ساعتهای هوشمند را هنوز چندان کارامد نمی‌بینند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز