همشهری آنلاین: هنر نقاشی از آن نوع هنرهای احساسی است که نیاز مبرم به انگیزه و عشق دارد. گاه این انگیزه، ناخود‌اگاه فرد را غافلگیر می‌کند. این همان زمانی است که گفته می‌شود؛ هنرمند ره صد ساله را یک شبه رفته است.

 

 سوتلانا کولوسوا، Svetlana Kolosova هنرمند نقاش با 30 سال سن اهل مسکو- روسیه است. این هنرمند روسی ساعت‌های زیادی را برای خلق تصاویر کف دست در خانه صرف می‌کند.

او با الهام از افسانه‌های نویسندگان جاودانه و معروف مانند؛ هانس کریستین اندرسن،  آنتوان دو سنت اگزوپری و...،با رنگ‌های گرم و شاد هنری گذرا خلق می‌کند.

مدت پنج سال است که او نقاشی روی کف دست را شروع کرده است. ابتدا تنها روی دست چپ خود نقاشی کشیده و در حال حاضر او در اماکن عمومی و در خانه شخصی خود بر روی دستان علاقمندان این هنر نقاشی می‌کند. نقاشی‌هایی که تنها یک روز عمر دارند و با آب شسته می‌شوند.

سوتلانا همواره یک اشتیاق عجیب برای نقاشی کردن از خود نشان می‌داد. او مادر چهار فرزند است. مراقبت از چهار فرزند و انجام کارهای روزمره خانگی زمان زیادی برای او باقی نمی‌گذارد تا بر روی این اشتیاق خود صرف کند.

اما با تمام شرایط سخت، زمان و جایگاهی برای این هنر و اشتیاق خود پیدا می‌کند. او شروع به نقاشی با رنگ روغن می کند که کاری پر زحمت و ریخت و پاش بسیار داشت و رنگ و بوی آن ممکن بود کودکانش را آزار دهد به همین خاطر رنگ روغن را کنار گذاشت و شروع به کار با آبرنگ کرد.

آبرنگ هم شاید خطرناک نبود ولی آن هم دردسر‌های خود را داشت، میز، کاغذ یا مقوای خاص، رنگ و..با خود فکر کرد برای هزینه کمتر و ریخت و پاش کمتر روی دست خود آن هم در آشپزخانه هنگام کار نقاشی کند. البته با این تصمیم او همه جای خانه می‌توانست نقاشی کند.

نقاشی‌ها با الهام از داستان‌هایی که هر شب برای کودکان خود می‌خواند، انجام می‌دهد. در حال حاضر بسیاری از کودکان و جوانان شهرعاشق نقاشی‌های کف‌دستی او شده‌اند و برای هر مناسبتی مانند جشن تولد یا... به نزد او رفته و درخواست کشیدن نقاشی بر کف دستشان می‌کنند.

او خاطره داستان‌های زمان کودکی افراد را با این نقاشی‌ها زنده کرده و نیز شهرت و درآمد خوبی برای خود بدست آورده است.

 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۷