همشهری آنلاین: خارج از این آشیانه، ببخشید! این جزیره گرمسیری... برف در حال باریدن است در حالی که مردم در اینجا کنار ساحل زیبا دراز کشیده‌اند و از گرمای خورشید لذت می‌برند!

سواحل شنی، آب زلال، درختان نخل و... چگونه تداعی تابستانی گرم با خورشید تابان در میان سرمای سخت کشوری روسیه می‌کند. نگاه کنید! اینجا دقیقا مانند یک جزیره گرمسیری به نظر می‌رسد.

این جزیره زیبا در سال 2004 به روی عموم مردم باز شده است. زمان ساخت  و طراح آن مشخص نیست. ولی باید به طراح و طراحان آن آفرین گفت. این جزیره دست ساز خدمات بی‌نظیری از قبیل؛  خدمات تفریحی، آسایشی، بازی، خرید و ... را به  بازدیدکنندگان و توریست‌ها ارائه می‌دهد.

  50.000 نوع از گیاهان استوایی رنگارنگ، پارک آبی،  جانوران و پرندگان عجیب و غریب، ساحل شنی طلایی، تالاب‌ها، رستوران‌ها، نمایش اسلاید آب در شب، سونا، پارک ماجراجویی و... همه و همه  می‌توانند؛ خاطرات خوبی برای افرادی که در سرمای سرد زمستان‌های روسیه زندگی می‌کنند، به یادگار گذارند.

در این جزیره مهمانان می‌توانند  در دل زمستان در رستورانهای متنوع غذای دریایی میل کنند و همچنین در استخر بزرگ، سونا و جکوزی شنا و استراحت کنند. درجه حرارت در داخل این آشیانه هواپیمایی کاملا با بیرون متفاوت است و حتی، فصلی متفاوت با آنچه بیرون از آن است را نشان می‌دهد.

سالن این جزیره گرمسیری زیبا بزرگترین سالن بدون ستون در جهان است. و  روزانه حدود 6000 نفر را در خود جای داده و پذیرایی می‌کند. این جزیره مصنوعی سالانه 975 هزار نفر بازدید کننده و 500 نفر کارمند دارد.

نام آن لورس است و بزرگترین ساحل سر پوشیده جهان با طرح گنبدی شکل دارد که هیچ ابری در آسمانش نیست.

ابعاد این جزیره گرمسیری حدود 360 مترطول، 210 متر عرض و 107 متر ارتفاع دارد. با این ارتفاع و بلندی می‌توان، مجسمه آزادی را هم  درون آن جای داد.

این جزیره در واقع یک آشیانه هواپیمایی قدیمی در پایگاه هوایی اتحادجماهیر شوروی سابق در کراسنیک آلمان است. از آن برای حمل و نقل محموله‌ها در مسافتهای طولانی استفاده می‌شد. حالا طراحان و خلاقان سرمایه گذار آن را به یک جزیره زیبا تبدیل کرده‌اند.


  آشیانه هواپیمایی متعلق به جنگ جهانی دوم واقع در باند قدیمی که به بهشت گردشگران فرار از سرما تبدیل شده است. دمای دلپذیر 26C و فضای 70،000  مترمربع  آن اجازه می‌دهد، نور خورشید از طریق پنجره‌های گنبدعظیم درخشیده و به درون بتابد. این پنجره‌ها متحرک هستند و در هوای بارانی و برفی بسته می‌شوند تا گردشگران در هوای خشک و شاد این جزیره لذت ببرند.

 اگر شما قادر به چشم پوشی از این جزیره زیبا باشید، باید بگویم؛ حتما، شما در یک مناطق گرمسیر استوایی در کنار اقیانوس‌ها زندگی می‌کنید.

چرا که این جزیره برای افراد و گردشگرانی که به دنبال آب و هوای گرم در طول ماه‌های بسیار سرد زمستانی می‌گردند، بی‌نظیر است.

 تنها شکایتی که از این جزیره زیبا تا به حال شنیده شده است؛ شکایت در مورد قیمت‌های بالای تسهیلات آن است. یعنی هزینه‌های چون خرید نوشابه تا هزینه اجاره اتاق و ...بسیار گران است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها