همشهری آنلاین: شرکت فولکس‌واگن در نوآوری جدیدی که در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش گذاشته ترکیبی از خودروی مشهور بیتل و آی‌فون مشهور اپل را در معرض دید عموم قرار داده‌است.

براساس گزارش گیزمگ،‌خودروی آی‌بیتل،‌تلفیقی از طراحی فولکس و تکنولوژی اپل، برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش گذاشته شد. این خودرو که در دو نسخه کوپه و قابل تبدیل به بازار عرضه خواهد شد از پایه اتصالی در مرکز اتاق خودرو برروی داشبورد برخوردار است که طی همکاری با شرکت اپل و ویژه اتصال گوشی آی‌فون طراحی شده تا این گوشی بتواند با استفاده از اپلیکیشنی به نام بیتل با خودرو تعامل پیدا کند.

تعامل آی‌فون با بیتل مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را در اختیار راننده قرار خواهد داد،‌ از جمله آنها می‌توان به موقعیت‌یابی، پخش آنلاین رادیو و موسیقی از طریق سیستم صوتی خودرو، کنترل عملکرد خودرو،‌مقایسه مدت زمان رانندگی و میزان مصرف سوخت در مسیرهای مختلف و به اشتراک‌گذاشتن اخبار و راه‌کارهای ترافیکی با دیگر خودروها اشاره کرد. البته عجیب نیست که در این خودرو نیز می‌توان بدون استفاده از دست،‌ تماسهای تلفنی برقرار کرد.

با‌این‌همه اصلی‌ترین ویژگی آی‌بیتل درزمینه شبکه‌های اجتماعی است. وضعیت خوانش اپلیکیشن بیتل، پیام‌های دریافتی از شبکه‌های اجتماعی را در لیستی وارد کرده و آنها را برای راننده می‌خواند. ابزار کارت‌پستال به راننده امکان خواهد دارد کارت‌پستالی از موقعیت آی‌بیتل ساخته و برای فرد مورد نظرش ارسال کند و همچنین راننده می‌تواند با استفاده از دوربین آی‌فون،‌تصاویری از درون اتاق خودرو را برروی شبکه‌های اجتماعی ارسال کند.

آی‌بیتل در طیف‌های رنگی سفید نباتی و مشکی تولید خواهد شد و اتاق آن با صندلی‌های مشکی چرمی تزئین خواهند شد. قرار است  این خودرو در ابتدای سال آینده میلادی وارد بازار شود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۴