همشهری آنلاین: دانیل تروف، طراح امریکایی، طرح باغ هیدورپونیک عمودی خود موسوم به "صفحه زنده" را در «هفته طراحی میلان» به نمایش گذاشت.

 

این زن هنرمند با الهام از ایده داشتن یک دیوار زنده در منزل "صفحه زنده" را طراحی کرده تا سیستم مزرعه خودآبیاری‌کننده خانگی را ارائه دهد.

این صفحه شامل مجموعه‌ای از پوسته‌های محافظ‌ بیضی ‌شکل کوچک است که از تنه مرکزی منشعب می‌شوند و پمپ آبیاری توزیع‌کننده آب به هر گیاه را پنهان می‌سازند.

سیستم ارائه‌ شده از فناوری  خود را می‌دهد و فرایند پروش گیاهان را بسیار آسان می‌کند.

باغبانی هیدورپونیک یکی از فعالیت‌های پایدار و کارآمد از لحاظ انرژی در جهان امروز است.

سیستم هیدورپونیک عمودی که در صفحه زنده تعبیه شده، از شیوه‌ای ساده بهره می‌برد که گیاهان را بدون نیاز به خاک تغذیه می‌کند.

پمپ از لحاظ انرژی کارآمد، آب را از مخزن آب مرکزی به بالاترین بوته گیاه می‌برد و نیروی جاذبه نیز آب را به پایین‌ترین بوته تحویل می‌دهد.

به منظور محافظت از ریشه‌های گیاه، صخره‌های رسی می‌توانند در بخش زیرین محافظ‌ها تعبیه شوند.

به این دلیل که سیستم از خاک استفاده نمی‌کند، از بسیاری از بیماری‌ها ناشی از خاک اجتناب می‌شود.

این مجموعه همچنین امکان رشد سریع گیاه را فراهم می‌کند و خود تروف تاکید دارد که سامانه وی قادر به تولید میوه‌های بزرگ‌تر و سبزیجاتی از قبیل گوجه‌فرنگی و فلفل‌دلمه است.

صفحه زنده همچنین امکان دسترسی آسان کاربران به مخزن معکوس آب را فراهم می‌کند، بنابراین آن‌ها می‌توانند سطوح آب را بررسی کرده، میزان pH را بیازمایند و همچنین مواد مغذی را برای سالم نگه‌داشتن گیاه به سیستم بیافزایند.

علاوه بر منازل، می‌توان از صفحه‌زنده در دفاتر کار، تریا‌ها و ... استفاده کرد.


منبع: ایسنا

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز