همشهری آنلاین: فضانورد کانادایی ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی راز شستشوی بدون آب دست‌های فضانوردان در شرایط خلاء را در تصاویری ویدیویی آشکار کرد.

 

 

به گزارش میل آنلاین، کریس هدفیلد فضانورد کانادایی ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی در تصاویری ویدیویی شیوه شستشوی دست را در ایستگاه فضایی به نمایش گذاشته است. زندگی ضد‌جاذبه فضانوردان ساکن ایستگاه مدت‌ها است که موجب شگفتی بسیاری از انسان‌ها شده‌است.

اما شاید کسی تاکنون به این نکته توجه نکرده باشد که فضانوردان چگونه کارهای روزانه‌ شخصی مانند شستن دست‌ها را در بی‌وزنی کامل انجام می‌دهند؟ فیلمی که توسط آژانس فضایی کانادا منتشر شده پاسخ این سوال را داده‌است. فضانوردان با استفاده از صابون بدون آب دست‌های خود را می شویند.

هدفیلد در این فیلم محلولی را از میان لوله‌ای که به یک کیسه متصل شده بیرون می‌ریزد و آن را که به شکل توپی شفاف در میان فضا غوطه‌ور شده‌است را با دست می‌گیرد. فضانورد باید به سرعت و پیش از اینکه محلول با سقف اتاق برخورد کند آن را بگیرد.

محلول به دست‌های فضانورد می‌چسبد و سپس فضانورد دستها را به هم می‌کشد. محلول ترکیبی از صابون و آب سرد و گرم است. سپس هدفیلد حوله‌ای را در میان زمین و هوا گرفته و دستانش را خشک می‌کند. وی در نهایت حوله را آویزان می‌کند تا آب‌هایی که از آن تبخیر می‌شوند به درون ایستگاه بازگشته و مورد استفاده قرار بگیرند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز