همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: هنرمندان هلند هر سال با نوآوری خاصی جشنواره مجسمه گل را برگزار می‌کنند. نوآوری که هر بار مردم را شگفت زده می‌کند.

 

 

 

هلند به سرزمین گل‌ها شهرت دارد. سرزمینی که میلیون‌ها دلار درآمد از کاشت، برداشت و صادرات گل دارد. گل‌ لاله منشا هلندی دارد که هر ساله در فصل خود جشنواره‌ خاصی برای نمایش آن در ماه سپتامبر برگزار می‌شود که میلیون‌ها طرفدار دارد.

جشنواره "مجسمه گل" کشور هلند نیز یکی از همین نوع جشن‌ها است که هر ساله با شرکت هزاران توریست با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار می شود.

این جشنواره که از سال 1936 در  هلند رایج شده است، یکی از جشن‌های نه چندان قدیمی این کشور است که هر ساله با نو‌اوری و خلاقیت هنرمندان مجسمه ساز با شکوه‌ و جذابیت بیشتر برگزار می‌شود.

توریست‌ها از سراسر چهان برای چنین روزی برای خود برنامه ریزی می‌کنند. در پایان جشنواره، آنها با عکس‌های بی نظیر و خاطره عطر،  مجسمه‌های گلی به خانه خود باز می‌گردند.

جشنواره گل

جشنواره گل

این مجسمه‌ها که از شخصیت‌های داستانی، واقعی و کارتونی الهام گرفته شده‌اند در ابعاد بسیار بزرگ و تنها با گل ساخته می‌شوند. هرکدام از‌ آنها دارای شماره خاصی برای قرعه کشی است. در پایان این جشنواره به بهترین مجسمه و بهترین هنرمند مجسمه ساز جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.

این مجسمه‌های گل با آن ابعاد بزرگ بر روی چرخ‌هایی سوار هستند که با نظم و دقت فراوان از جلوی جایگاه داوران و مردم رژه می روند.

مردم و توریست‌ها با شور فراوان آنها را تشویق کرده و هورا می‌کشند. امسال 20 مجسمه در این مراسم در یک محله قدیمی شهر حضور یافتند که بسیار زیبا و شگفت‌انگیز بودند. طروات و عطر گلها با اسپری مدام  آب بر روی آنها حفظ می‌شود.

از نظر مردم و توریست‌ها این جشنواره  جذاب و دیدنی به نوعی اعتیاد آور هم هست. چرا که اگر تنها یکبار به دیدن آن بروید، سال‌های دیگر، برای دیدن آن، لحظه شماری خواهید کرد.

http://www.boredpanda.com

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز