همشهری آنلاین: محققان دو فسیل خاص در هیرفوردشایر در بریتانیا کشف کردند که نه تنها دربرگیرنده صدف آنها است، بلکه قسمت‌های نرم بدن این موجودات 425 میلیون ساله چون اندام‌ها، چشم‌ها و دل و روده آن نیز قابل مشاهده است

به گزارش خبرگزاری مهر، این موجود دریایی از خانواده صدف‌ها، به وسیله خاکستر آتشفشان حفاظت شده است، زمانی بریتانیا دارای آب و هوای نیمه استوایی یا تقریبا استوایی بوده است.

دیوید سیوتر از دانشگاه لستر اظهار داشت که این گونه صدف کشف شده نشان دهنده یک سرده و گونه هستند که برای علم کاملا جدید محسوب می‌شود. این گونه پالین آویبلا نامگذاری شده است.

سرده آنها به نام یک شخص ویژه نامگذاری شده و آویبلا نیز به معنای پرنده زیبا است که به علت شباهت این موجود و به ویژه صدف آن به بال پرنده نامگذاری شده است.

خانواده صدف‌ها دارای فراوان‌ترین فسیل‌ها در میان مفصل داران هستند که تقریبا در بسیاری از نقاط مشاهده شده‌اند، از سوی دیگر در بسیاری از محیط‌های مرطوب و نزدیک آب امروز نیز بسیار متداول هستند.

سیوتر یادآور شد: اهمیت این اکتشاف در این است که بافت نرم این صدف‌ها که به صورت فسیل حفظ شده بود بسیار نادر است که تاکنون شناسایی نشده است.

این فسیل‌های بسیار قدیمی با استفاده از یک تکنیک شبیه سمباده زدن لایه به لایه و تصویربرداری از هر مرحله بازسازی شده است.

سیوتر اضافه کرده است که حفظ قسمت‌های نرم بدن این موجود پدیده نادری است و این امر موجب شده است که ما بینش منحصر به فردی در رابطه با زیست شناسی باستانی، ساختار و تکامل حیوانات به دست آوریم که در غیر این صورت علم در این رابطه گمراه می‌شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱