همشهری‌آنلاین: در حالی که برق بیش از پانصد هزار خانوار آمریکایی بعد از توفان سندی هنوز قطع است، کمبود سوخت در ایالت‌های توفان زده بر مشکلات مردم افزوده و موجب خشم عمومی از سوء مدیریت مقامات شده است.

 

شدت خسارات توفان سندی موجب سهمیه بندی بنزین در چندین شهر آمریکا شده و حتی پلیس نیز از این سهمیه بندی مصون نمانده است. مردم ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی روز جمعه برای تامین سوخت مورد نیاز خود در چند پمپ بنزین فعال این ایالت‌ها صف‌های طویلی تشکیل دادند و در چندین مورد بر سر تامین سوخت با یکدیگر درگیر شدند که منجر به دخالت پلیس شد.

 

more  مفاهیم: توفان‌ اقیانوسی چیست؟مفاهیم: توفان‌ موسمی چیست؟آشنایی با مضامین تخصصی آب و هوا

در یک مورد، مردی سوار بر خودروی بی-ام-و برای جا زدن در صف طویل بنزین در منطقه کوئینز با سایر راننده‌ها درگیر شد و به روی آنان اسلحه کشید.

بسیاری از مالکان پمپ بنزین گفته‌اند که بدون استقرار پلیس حاضر به توزیع بنزین در میان مردم نیستند.

مردمی که در پمپ بنزین‌های منطقه استاتن آیلند نیویورک صف بسته بودند در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفتند که مقامات آمریکا آنها را فراموش کرده‌‌اند.

برخی دیگر نیز گفتند که دست کم ده ساعت برای پر کردن باک ماشین خود در صف ایستاده‌اند. بنا بر این گزارش، آمار تلفات توفان سهمگین سندی از مرز نود و پنج نفر فراتر رفته است.

گزارش یورونیوز:

بازسازی مناطق آسیب دیده از ابرتوفان سندی در شمال شرق آمریکا آغاز شده است، اما بسیاری از ساکنان این مناطق که آب و برق ندارند، عملکرد دولت را در امدادرسانی و عادی سازی شرایط کُند می‌دانند و نسبت بدان ناراضی و خشمگین‌اند.

در نیویورک، یکی از مناطقی که آسیب جدی دیده است، سازمان های بشردوستانه و کلیساها با بسته‌های غذا و مایحتاج ضروری به کمک مردم شتافته‌اند.

کشیشی می‌گوید: مردم خشمگین هستند و حس می‌کنند ارزشی ندارند. نیویورکی‌ها فکر می‌‌کنند به جاهای دیگر بیشتر رسیدگی شده است و آنان فراموش شده‌اند.

نیوجرسی، ایالت دیگری بود که از گزند توفان سندی در امان نماند. گزارش‌هایی حکایت از وقوع کشمکش بین برخی از افرادی دارد که در پمپ بنزین‌های ایالت نیوجرسی به صف ایستاده بودند.

اما، ساکنان جزیره «استیتن» نیویورک شاید از همه توفانزدگان خشمگین‌تر و ناراضی تر باشند. توفان سندی در این جزیره کوچک به تنهایی جان ۲۰ نفر را گرفت.

ابرتوفان سندی در مناطق شمال شرق آمریکا جان ۹۸ نفر را گرفت و حدود ۵۰ میلیارد دلار خسارت به بار آورد

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۸