همشهری آنلاین: برندگان نهایی رقابت بین‌المللی عکاسی جهان کوچک نیکون معرفی شدند که رتبه اول این رقابت به تصویری رنگ‌آمیزی شده از مغز جنین ماهی اختصاص یافت. همچنین نام محققی از ایران نیز در میان 20 برگزیده نهایی این رقابت دیده می‌شود.

 

رقابت عکاسی بین‌المللی جهان کوچک نیکون از سال 1974 آغاز به کار کرده و در تمامی این 38 سال تصاویر فوتومیکروگرافی را که در رقابت شرکت داده‌شده‌اند بررسی و بهترین‌های آنها را انتخاب کرده‌ است. هر سال،‌هیات داوران 20 عکس را از میان تمامی تصاویر ارسال شده به عنوان برترین تصاویر سال انتخاب می‌کنند.

در این دور از رقابت جهان کوچک نیکون، رتبه اول به محققانی رسید که برای اولین بار در این رقابت شرکت پیدا کرده بودند. این محققان تصویری رنگی از مغز جنین زبرافیش را درحال رشد به ثبت رسانده‌اند که در آن رشد سد مغزی خون به خوبی آشکار است. گفته می‌شود این تصویر اولین تصویری است که شکل‌گیری این اندام مغزی را در موجودات زنده به نمایش گذاشته است.

رتبه نوزدهم در این دور از رقابت‌ها به دکتر سمیه نقی‌لو از دپارتمان بیولوژی گیاهی دانشکده علوم طبیعی دانشگاه تبریز اختصاص یافته است. تصویر نوزدهم این رقابت تصویری از مرحله‌ای از رشد گیاه سیر است. 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳